Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 20:15
Karpal
Karpal is offline
Sinds twee weken kruipen er rare wormpjes op me plasser ik heb ze elke dag geteld en het aantal is nu verdubbeld (eerst waren het er 6 nu 12 red.) Ze zijn ongeveer 2 mm groot.
Ik was mijn plasser elke dag maar ze komen steeds trug.

Weet iemand wat dit kan zijn???
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:33
Balance
Balance is offline
misschien beetje raar, maar je moet eens kijken of ze ook in je ontlasting zitten. als dit zo is en 't zijn kleine witte wormpjes, dan moet je naar de drogist gaan en vragen om wormtabletjes. kgeloof dat die kuur bestaat uit 2 pilletjes die je een week na elkaar moet innemen.
vaak gaan deze 'wormpjes' ook gepaard met buikpijn, kweet nie of dat het geval is?
het ontstaat doordat je bijvoorbeeld je bijvoorbeeld een vinger ofzo in je mond doet zonder dat ie schoon is.
heel veel kleine kinderen hebben d'r last van ivm het eten van zand of het spelen in een zandbak en vervolgens te duimen of zomaar een op een vinger sabbelen zonder deze eerst gewassen te hebben.
je handen niet wassen na naar het toilet gaan kan er ook mee te maken hebben...

maar genoeg informatie lijkt me zo, misschien is het het helemaal niet. is het dit waarschijnlijk wel, dan is het een klein probleempje, zo verholpen en niks om je zorgen over te maken
Oud 27-07-2002, 20:34
Smartie
Smartie is offline
Als dit al serieus is heb ik er nooit van gehoord. IK heb ze wel eens in mijn poep/ schijt/ kak/ druk (hoe zeg je dat netjes?) gehad en dan ff medicijn (Vermox) en na een dag weg ...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 20:35
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Volgens mij heeft dat niets te maken met wormpjes die in je ontlasting kunnen zitten hoor (??!!) K zou maar ff naar de dokter gaan als k jou was! t Lijkt eerder op schurft ofzo!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 21:41
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
t Lijkt eerder op schurft ofzo!
Dat is het in ieder geval niet, want dat zit meestal op de huid tussen de vingers, in de knie- en/of elleboogplooi en op de voeten.
@Karpal: Afgaande op je beschrijving zou het inderdaad om aarsmaden kunnen gaan, maar jouw schatting van hun afmetingen (2 mm) klopt niet met de waarde die ik hier heb gevonden, namelijk 5 tot 15 mm, dus het lijkt me beter om je huisarts te raadplegen voor een nadere diagnose. Als het inderdaad om aarsmaden gaat zijn er inderdaad wel tabletten tegen.
Oud 28-07-2002, 12:03
Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Aarsmaden, !

Wat een fantastisch woord.
Oud 28-07-2002, 12:26
Unexplained
Unexplained is offline
Dat iemand dit nog serieus neemt zeg..
Oud 28-07-2002, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef:
het zouden serieus aarsmaden kunnen zijn.. dus waarom niet serieus nemen?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:57
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Dat iemand zo'n onverklaarbare nickname heeft zeg..
en nee, deze reply was niet serieus bedoeld...
Oud 28-07-2002, 13:26
Desp
Desp is offline
die maden komen, zoals hun naam al doet vermoeden, niet echt op de plasser voor... ik denk dus dat het hier gaat om een bedenksel...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 15:32
MRdocu
MRdocu is offline
Citaat:
Karpal schreef:
Sinds twee weken kruipen er rare wormpjes op me plasser ik heb ze elke dag geteld en het aantal is nu verdubbeld (eerst waren het er 6 nu 12 red.) Ze zijn ongeveer 2 mm groot.
Ik was mijn plasser elke dag maar ze komen steeds trug.

Weet iemand wat dit kan zijn???
hoe oud ben je, want dit komt meestal bij kleinere kindjes voor!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 17:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
MRdocu schreef:

hoe oud ben je, want dit komt meestal bij kleinere kindjes voor!
Dat klopt wel, maar kleine kinderen kunnen het op iemand anders overbrengen als ze met die persoon in contact komen. Indien een kind aarsmaden heeft en indien dat is vastgesteld is het zelfs zo dat het hele gezin er tegen behandeld dient te worden. Daarbij dient het kind alleen te slapen omdat de uitgekomen eitjes 's nachts gemakkelijk op iemand anders kunnen worden overgebracht.
Oud 28-07-2002, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Desp schreef:
die maden komen, zoals hun naam al doet vermoeden, niet echt op de plasser voor... ik denk dus dat het hier gaat om een bedenksel...
mn broertje heeft het ook vaak en toen ik klein was hebbik het ook wel es gehad.. het zijn wormpjes, wormpjes kruipen en kunnen zich dus ook verplaatsen..

Idd zoals mathfreak zegt, als 1 iemand het heeft moet het hele gezin behandeld worden omdat je makkelijk met eitjes in contact kunt komen etc. Het is dus echt wel mogelijk, dus voor de zekerheid serieuze reply's en als het niet serieus is heeft diegene lol en wat boeit het dan..

maar wat is het nut om te gaan lopen roepen nouw, ik geloof het niet het is vast verzonnen.. niets.. dus serieus reageren kan dan net zo goed
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 18:38
Desp
Desp is offline

Spijt me
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 19:05
Balance
Balance is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

mn broertje heeft het ook vaak en toen ik klein was hebbik het ook wel es gehad.. het zijn wormpjes, wormpjes kruipen en kunnen zich dus ook verplaatsen..

Idd zoals mathfreak zegt, als 1 iemand het heeft moet het hele gezin behandeld worden omdat je makkelijk met eitjes in contact kunt komen etc. Het is dus echt wel mogelijk, dus voor de zekerheid serieuze reply's en als het niet serieus is heeft diegene lol en wat boeit het dan..
als ik het had (at nogal vaak zand ) kreeg m'n moeder het ook standaard. daardoor wist ze het altijd, dus 't klopt idd dat je het gewoon kan krijgen, ook al ben je ouder.

en ik begrijp niet echt dat iemand er humor aan zou kunnen hebben als dit niet waar zou zijn. kzie niet aan wat er dan zo grappig aan is
Oud 01-08-2002, 23:36
Droyd
Droyd is offline
Is idd niet grappig...

Eigenlijk is dit een van mijn ergste angsten sinds ik wist dat deze bestonden...

een biotoop onder je voorhuid....FUCKING AKELIG

Heb er ooit iets over gelezen...kan het geen geslachtsziekte zijn ofzo...zeker als het specefiek op de eikel is toch?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 13:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Droyd schreef:
Is idd niet grappig...

Eigenlijk is dit een van mijn ergste angsten sinds ik wist dat deze bestonden...

een biotoop onder je voorhuid....FUCKING AKELIG

Heb er ooit iets over gelezen...kan het geen geslachtsziekte zijn ofzo...zeker als het specefiek op de eikel is toch?
Ik heb in mijn Oosthoek Medische Encyclopedie niets over het verschijnen van wormpjes bij de daar vermelde geslachtsziekten kunnen vinden, dus dat kan het volgens mij niet zijn. Uitgaande van het feit dat aarsmaden
's nachts gemakkelijk op iemand anders kunnen worden overgebracht houd ik het er op dat ze zich, na uit de eitjes te zijn gekomen, naar de penis verplaatsen, wat hun aanwezigheid daar zou kunnen verklaren.
Oud 02-08-2002, 17:13
DarkCat
DarkCat is offline
Er zijn wel meer volwassenen die wormpjes krijgen doordat ze hun handen niet gewassen hebben, iets bepaalds gegeten hebben, etc.. en of dees topic nu serieus is of niet, die beestjes die kruipen en kunnen volgens mij ook overal heen kruipen.

Het hoeft niet altijd te maken te hebben met de hygiene van de persoon in kwestie, ook al heb je er minder kans op als je je handen netjes wast

Ik weet niej hoe groot die beestjes zijn.. ik weet wel dat ik echt het hele huis bij elkaar schreeuw als ik er ergens eentje op mijn lichaam ontdek

Cat

ps. ik weet behoorlijk wat over wormpjes, mn moeder had een jaartje terug een lintworm dus toen heb ik het nodige opgezocht en gelezen
Oud 02-08-2002, 21:20
kosamlover
kosamlover is offline
linda85 heeft inderdaad gelijk. het kunnen wormpjes zijn. die krijg je als je bijvoorbeeld zand onder je nagels hebt waar vaak
worm eitjes in zitten en als je die doorslikt komen die eitjes uit in je anus. maar dat ze over je plasser kruipen is raar, want normaal horen die gewoon in je ontlasting te zitten. het kunnen ook maden zijn. die komen op dezelfde manier in je buik maar de eten alles wat jij eet op. dus als je de laatste tijd veel honger hebt zouden het ook maden kunnen zijn. als ik jou was zou ik echt ff langs de dokter gaan. je hoeft je echt niet te schamen hoor. een dokter ziet elke dag plassers!succes en wacht er niet te lang mee. dat zou slecht zijn!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 23:09
Ilsch
Ilsch is offline
toen ik begon met lezen moest ik ook lachen en nam ik het niet serieus... maar das best freaky..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 18:43
qghp
qghp is offline
Citaat:
Desp schreef:
de plasser

wat een gigantisch kutwoord
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 12:34
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Doe niet zo lullig.
Oud 04-08-2002, 17:06
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Doe niet zo lullig.
Zeer toepasselijk opgemerkt...
Wat is overigens jouw idee over wat het zou kunnen zijn waar Karpal last van heeft?
Oud 04-08-2002, 17:29
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
kosamlover schreef:
linda85 heeft inderdaad gelijk. het kunnen wormpjes zijn. die krijg je als je bijvoorbeeld zand onder je nagels hebt waar vaak
worm eitjes in zitten en als je die doorslikt komen die eitjes uit in je anus. maar dat ze over je plasser kruipen is raar, want normaal horen die gewoon in je ontlasting te zitten. het kunnen ook maden zijn. die komen op dezelfde manier in je buik maar de eten alles wat jij eet op. dus als je de laatste tijd veel honger hebt zouden het ook maden kunnen zijn. als ik jou was zou ik echt ff langs de dokter gaan. je hoeft je echt niet te schamen hoor. een dokter ziet elke dag plassers!succes en wacht er niet te lang mee. dat zou slecht zijn!
ieeeee!!!! ik heb altijd honger!!! AAAAAAAAAAAAH!
Oud 04-08-2002, 18:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:

ieeeee!!!! ik heb altijd honger!!! AAAAAAAAAAAAH!
Geen paniek. Het zou, zoals kosamlover aangaf, inderdaad op wormen kunnen wijzen, met de nadruk op "zou kunnen". Het hoeft dus niet te betekenen dat jij er ook last van hebt.
Oud 04-08-2002, 18:24
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Wat is overigens jouw idee over wat het zou kunnen zijn waar Karpal last van heeft?
Een tekort aan aandacht.
Oud 04-08-2002, 18:59
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Unexplained schreef:

Een tekort aan aandacht.
En toch vind ik t een boeiend onderwerp.. als iemand hier ooit wormpjes gehad zou hebben.. zou je t dan snel toegeven aan vrienden?
'Ja ff krabben, kheb wormpjes'
Oud 04-08-2002, 19:01
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
mat-ice schreef:
Ja hè, t klinkt net alsof je er alleen mee plast
Oud 04-08-2002, 22:10
Desp
Desp is offline
Citaat:
mat-ice schreef:

Penis, lul, piemel, leuter, friemel.. wat wil je horen?
Tss...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 08:59
qghp
qghp is offline
Citaat:
Desp schreef:

Penis, lul, piemel, leuter, friemel.. wat wil je horen?
Tss...
ik zou die van mij liever niet willen omschrijven als een friemel
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:43
Desp
Desp is offline
Citaat:
mat-ice schreef:

ik zou die van mij liever niet willen omschrijven als een friemel
penis dan maar?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:45
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Desp schreef:

penis dan maar?
of pikkie
Oud 05-08-2002, 18:39
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Mn broertje heeft t ook gehad en dat waren aarsmaden, ik weet niet waar ze pcies zaten eigelijk.
Maar pilletjes slikken en je bent dr vanaf.
me broertje had het toen gekregen door neuspeuteren
Oud 06-08-2002, 08:37
qghp
qghp is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:

of pikkie
zelf noem ik hem eigenlijk meestal iets in de richting van rambo ofzo
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten