Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Kinderachtig gedrag gaat haar dan echt niet redden.
|
Een vriendschap is wel meer waard dan dat, dus ik zou het eerst nog eens goed met haar uit gaan praten.
Regel een afspraak, laat duidelijk jouw kant van het verhaal zien en kijk of er op een vreedzame manier iets op te lossen is.
||
Citaat:
![]() Ik zou het advies van T_ID opvolgen ![]()
|
Nou ik zou anders ook zwaar pissed zijn als mijn vriendin, met wie ik op vakantie zou gaan, ineens de reis zou annuleren. Dan zou ik in eerste instantie ook vinden dat ik recht heb op dat geld en hoe meer zij tegen me in gaat, hoe standvastiger ik meestal word. Pas als daarna een redelijke discussie op gang komt en iedereen weer wat kalmer is, kan ik dan ook wel tot inkeer komen. Maar dan nog zou ik kwaad blijven om die vakantie.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@TS: Ik snap het niet helemaal...jij hebt dus 375 euro betaald en haar vriend ook? Jij hebt je reis geannuleerd. Wiens ticket betaald Iberia terug? Jouw ticket of het ticket van de vriend van je vriendin? Als ik het goed begrijpt jouw ticket? Wie heeft er volgens jouw vriendin dan recht op dat geld? Zij zelf? Met welke argumenten? Ik weet niet of ik 'meteen' met een deurwaarder ed zou gaan 'dreigen'...ik zou het toch eerst nog een keer met haar zelf uit proberen te praten...of zelf een brief naar haar schrijven oid. Helpt dat niet, dan zou ik pas verdere stappen ondernemen. |
![]() |
|
het is mijn ticket dat word terug betaald, en ik snap dat ze de pest erop in heeft, ik moet zeggen dat ik ook niet stond te juigen, maar mijn studie is toch belangrijker dan een vakantie. Ik ben vooral van mening dat het mijn geld is en ik uiteindelijk beslis wat ik ermee doe en aan wie ik het geef en dat deze beslissing dus niet bij haar ligt.
Verder heeft het haar niets extra's gekost en gaat haar vriend voor 375 euro 2 weken naar gran canaria, wat ook een goede deal is. Als hij mij ticket had overgekocht had ik ook een groot gedeelte terug gekregen en ik ben dan ook bereid om met hem te overleggen, maar uiteindelijk is het dan aan mij om te beslissen en niet aan haar. Wat verder de vriendschap betreft, voor haar is hij blijkbaar 375 euro waard, en ik weet niet of ik hem uberhaupt geld waard vind, ik zou er niet aan denken om zo met vriendinnen om te gaan.
|
Verwijderd
|
Zij vindt dus dat haar vriend dat geld moet krijgen? Hoe zit het met zijn ticket?
Als het geld van haar vriend was, dan had het zijn ticket moeten zijn wat terug betaald werd. Als het dat niet is, dan is het geld gewoon van jou en dan zou ik dat ook eisen (eerst proberen op een vriendelijke manier, werkt dat niet, dan maar op een minder vriendelijke manier). |
![]() |
|
kijk hij heeft in plaats van 375 euro, 425 betaald, ik heb al aangeboden om die meerprijs a 50 euro te vergoeden, om te voorkomen dat hij meer geld kwijt was. Ik denk dat ik daarin al redelijker ben geweest dan menig ander zou zijn.
Verder heeft het haar niets extra's gekost, zij gaat nog gewoon voor 375 euro naar spanje.
|
Ik ga eerst proberen om achter mijn ticket nummer te gooien zodat ik kan navragen of ik uberhaupt het geld van het ticket terug krijg aangezien het volgens die vriendin om een verzoek ging en dit nog niet zeker was.
Over het geven van het ticketnummer doet ze moeilijk maar die discussie is zinvoller dan ik wil mij geld hebben. Als blijkt dat er namelijk geen geld komt hoeven we ook geen discussie aan te gaan over wie het geld dan hoort te krijgen.
|
![]() |
Ik snap het niet helemaal. Je annuleert jouw ticket, krijgt niets terug omdat dit zo in de voorwaarden staat, vervolgens past Iberia na de annulering het vluchtschema aan, en dan krijg je met terugwerkende kracht ook je geld terug?
Als dat inderdaad zo is, is het uiteraard jouw geld. Maar uit je verhaal lijkt het meer alsof ze het ticket van die vriend terugbetalen, of van je vriendin. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
nee, ik heb mijn vlucht moeten annuleren, hiervoor krijg ik het geld van mijn ticket terug, het geld word alleen op de rekening van mijn vriendin gestort omdat ook daar de rekeningen vanaf zijn betaald, nu vind zij dat zij het geld mag houden, terwijl het mijn ticket was en dus mij geld, mijn vriendin heeft haar ticket nog en gaat dus op vakantie.
|
ja dat is het probleem, zij vind dat gewoon, geen geldige reden niets, ze vind dat zij ervoor gezorg heeft dat het terug komt, zij heeft nu zoals ze het zelf zegt een mazzeltje. Ik denk daar natuurlijk anders over, ze heeft vandaag besloten dat ze er niet meer over wil praten, voor haar is de discussie klaar, ze heeft besloten wat ze doet en dat is het geld houden.
Ik ben nu dus hard aan het nadenken over wat ik hier nog mee kan.
|
Verwijderd
|
Dat staat hier. Al moet ik je bekennen dat ik je niet zou kunnen specificeren wat een formele aanzet precies inhoudt.
|
![]() |
|
![]() |
Kun je zo iemand nog wel een vriendin noemen, vraag ik me langzamerhand af.
Balen dat de vakantie niet doorgaat, maar om dan maar even 375 euro niet terug te betalen gaat wel erg ver. Als vriend(in) moet je snappen dat er soms dingen belangrijker zijn dan een vakantie. Die vakantie met haar had je ook nog wel een andere keer goed kunnen maken. Of je daar nu nog zin in hebt betwijfel ik... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |