Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2008, 07:15
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Zijn er boeken (en waar kan je die krijgen) waar je bijv. op syptomen kan zoeken welke rare/gedocumenteerde ziekte/kwaal je welicht zou kunnen hebben?

Zomaar vraagje.
Oud 22-06-2008, 08:52
martijn1985
martijn1985 is offline
ik hoop het niet, want dan zou opeens half Nederland een wazige totaal onbekende ziekte hebben. Voor dat soort dingen is je huisarts, die is er voor opgeleid.
Oud 22-06-2008, 11:24
Verwijderd
google.com
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:04
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben het eens met martijn... pas als jij Dr. voor je naam hebt staan kan je symptomen aan een ziekte koppelen
Oud 22-06-2008, 12:07
vosje16
vosje16 is offline
Engelstalige site waar je op symptomen kunt zoeken: http://www.medicinenet.com/symptoms_...ns/article.htm
Nederlandstalige site met alle ziektebeelden: http://www.consumed.nl/ziekten/A

Maar of het een goed idee is om daar naar te kijken weet ik niet...'k ben zelf lichtjes hypochondrisch en ik probeer zo min mogelijk naar deze sites te gaan kijken, want anders begin ik al snel te panikeren
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 12:54
Gothic
Gothic is offline
welk symptoom je ook hebt, je hebt hoe dan ook kanker...
Oud 22-06-2008, 14:00
JanDeVries
JanDeVries is offline
Hi-ha-hypochonder
Oud 22-06-2008, 17:43
Ieke
Ieke is offline
Er zijn wel boeken met 'lijstjes', maar daar staan meer de meest voorkomende dingen in. Maar ik ben van mening dat je wel moet oppassen met dit soort dingen als je er niet heel veel van weet. Omdat er altijd enge dingen tussen staan en het best lastig te beoordelen kan zijn.
Oud 22-06-2008, 17:56
Pluis
Pluis is offline
Daar heb je niks aan. Symptomen passen vaak echt bij tig ziektes. Ga gewoon naar je huisarts als je denkt dat je iets hebt.
Oud 22-06-2008, 23:15
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het eens met wat hierboven staat, maar om je vraag te beantwoorden: ja die zijn er.
Oud 22-06-2008, 23:18
Verwijderd
Gewoon medische encyclopedie Maar over het algemeen is het niet verstandig als een leek dat soort dingen gaat opzoeken, er is nl een groot risico dat je de verkeerde diagnose stelt en dan maak je jezelf onnodig bezorgd of behandel je jezelf verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
ik hoop het niet, want dan zou opeens half Nederland een wazige totaal onbekende ziekte hebben. Voor dat soort dingen is je huisarts, die is er voor opgeleid.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 03:14
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Kunnen jullie nou nooit een vraag gewoon beantwoorden zonder met dat ethische/morele/verstandig of niet gezever te komen? De tering, jullie zijn nog zo jong en beginnen nu al. Moreel afgerichte appegaaien.
Ik heb het trouwens gevonden. En @vosje, bedankt!
Oud 26-06-2008, 07:38
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Kunnen jullie nou nooit een vraag gewoon beantwoorden zonder met dat ethische/morele/verstandig of niet gezever te komen? De tering, jullie zijn nog zo jong en beginnen nu al. Moreel afgerichte appegaaien.
vind je dat nou echt zo raar?
er zijn tegenwoordig genoeg mensen die op internet dingen opzoeken en zichzelf een diagnose geven, zónder naar een arts te gaan.
Misschien was je wel alleen nieuwsgierig, misschien ben jij wel zo verstandig om het niet voor dat doeleinde te gebruiken, maar deze topic wordt niet alleen door jou gelezen. Er zijn ook genoeg (jonge) mensen die dit lezen en door dat soort sites onterecht denken dat ze iets heel ernstigs hebben, of juist andersom.
Moreel afgericht of niet, als ik levens kan redden door het geven van dit soort waarschuwingen doe ik dat toch, zelfs als je er niet om vraagt.
Oud 26-06-2008, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Kun jij niet gewoon een antwoord ontvangen zonder met dat gezever te beginnen? Pessimistische chagrijn.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2008, 10:26
Verwijderd
Ik heb een soort familieboek met allemaal veelvoorkomende klachten en oorzaken en hoe je ze kan behandelen (en wanneer je naar de dokter moet gaan natuurlijk). Best handig voor als je een keer iets kleins hebt. Ik heb 't vaak gebruikt en ben er vaak door gerustgesteld. Toen ik enorme buikpijn had ging ik toch eens in het boek kijken en toen stond er duidelijk dat 't op een blindedarmonsteking leek en dat ik een dokter moest raadplegen, en 't boek had gelijk Zelfde gold voor een oorontsteking. Maar ik heb ook vaak dingetjes gehad die ik gewoon zelf op kon lossen met wat tips.

(Er staan ook hele stukken in over baby's, dus wat je kan verwachten wanneer de tandjes door gaan komen en wat je dan kan doen etc etc. Echt een familieboek dus.)

Ik heb 't boek hier niet liggen, dus ik weet de precieze titel niet, maar voor zover ik weet verkopen ze in iedere goede boekhandel wel dit soort boeken/gidsen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 20:40
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
dan ben ik spontaan benieuwd hoe oud jij dan bent..
en wat zijn appegaaien??!?!

Regels voor berichten