Zowel in de vorm van bijvoorbeeld steunen of helpen, als in 'je ontwikkeling', wie heeft een grote invloed op je gehad en dergelijke?
Je mag helemaal zelf bedenken hoe je deze vraag dus invult voor jezelf, hoeveel je erover vertelt, de reden, en wat je maar wilt.
Ik zal braaf beginnen. Cliché, natuurlijk, m'n ouders. Ze hebben me grotendeels gevormd tot hoe ik nu ben, en hoewel ik niet altijd even blij met ze ben hebben ze het best goed gedaan vind ik.

Verder heb ik ontzettend veel gehad aan mijn beste vriendin van vorig jaar, iemand met wie ik nu nog steeds best veel praat, maar helaas wel veel minder. Ze heeft me heel erg gesteund toen ik een rotperiode had en heeft veel voor me gedaan toen m'n toenmalige vriendin een bitch was.
Ook m'n mentrix van de eerste twee klassen heeft veel voor me gedaan, hoewel meer op de achtergrond. Vooral dus met schoolstuff enzo, en daar ben ik wel dankbaar voor.
Tot slot m'n beste vriend van een paar jaar geleden. Hoewel ik hem tegenwoordig niet kan uitstaan ben ik wel behoorlijk volwassen geworden door hem, ook al was dat niet altijd in positieve zin.
En hoe zit dat bij jullie?