Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is maar MSN ja, maar ik zou zelf op MSn niet iets zeggen waar ik irl niet voor zou staan, en zou ook geen dingen typen die ik irl ook niet zou zeggen. Daarnaast zou ik al helemaal niet op een manier op msn bezig zijn waarvan ik weet dat mijn vriend dat niet leuk zou vinden.
Af en toe geinen allee, zolang het ook duidelijk is dat het geinen is. Besides that; elkaars geschiedenis lezen is een beetje ehhh, mja, waarom? En het is toch al een hele tijd geleden dus wat maakt het uit? Hij heeft toch een relatie met jou? |
![]() |
||
Citaat:
Verder, nee het is niet netjes dat hij dat soort dingen zegt tegen een ander meisje. Maar punt 1) is het al een jaar geleden en lees ik niet dat jij het vermoeden hebt dat hij echt iets met dat meisje heeft gedaan en punt 2) is het iets wat over msn gezegd wordt en hecht daar nou alsjeblieft niet teveel waarde aan. Ik vind dit soort 'gesprekken' via msn nogal kinderachtig overkomen en niet serieus te nemen. Als ik jou was zou ik dat ook niet doen, al kom je zelf ook nog wel kinderlijk over... Nou, nog even een moraal van het verhaal: Als je bepaalde dingen niet leuk vind om te lezen, ga er dan ook niet naar op zoek en stop met het lezen van digitale gesprekken van meer dan een jaar oud... Dan krijg je ook niks voor ogen wat je liever niet gezien had. Het leven kan soms zo simpel zijn ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
nja, je zegt dat ie dus boos werd? dan is er wel meer denk ik dan 'niks'.
|
Verwijderd
|
Al dat gedoe van "je mag niet in elkaars spullen snuffelen" vind ik altijd zo raar! Je merkt vaak dat mensen de gekste dingen ontdekken als ze bijv. door iemands msn geschiedenis bladeren. Dan ligt de fout toch echt bij degene die rare dingen heeft gezegd of gedaan en niet bij degene die aan het snuffelen is.
Je kunt wel vinden dat je elkaar maar moet vertrouwen, maar vaak gebeurt er toch iets dat iemand achterdochtig maakt en dan is het logisch dat diegene op onderzoek uit gaat. Bovendien wilde de TS graag weten wat ze met deze situatie aanmoest, maar in plaats daarvan gaat het alleen maar over waarom ze zijn msn-geschiedenis heeft bekeken. ![]() Ik heb zelf ook wel behoorlijk confronterende dingen in de computergeschiedenis van vriendjes gevonden en ik ben achteraf heel blij dat ik er toen naar op zoek ben gegaan. Het is ongelooflijk hoe erg iemand soms achter je rug om kan zijn, zonder dat je het door hebt. Dan kun je er maar beter achter komen, vind ik. Dan nu weer terug naar de situatie van de TS: Het is een jaar geleden gebeurd, je kunt er niet veel meer aan doen. Gaat hij nog steeds met dat meisje om? Ik kan me voorstellen dat je je er druk om maakt, want zoiets is helemaal niet leuk om te lezen. Je hebt een paar mogelijkheden: of hij vond haar toen nog steeds erg leuk en wilde meer met haar, fantaseerde over haar, etc. Of hij was aan het flirten, gewoon voor de lol en de aandacht. Welke van de twee het was dat kan jij zelf beter beoordelen. Je moet je iig niet schuldig voelen over dat je in zijn msn-geschiedenis hebt gekeken. Er zijn veel mensen die dat raar vinden, maar laat je daardoor niet tegenhouden, want zo raar is het niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Alicia Silverstone hartstikke bedankt voor je reactie! eindelijk een van de weinige die normaal antwoord geeft. Ik heb vandaag goed met hem gepraat. Hij zegt dat hij niet snapte wat hem bezielde, hij haar echt niet leuk vond (Dat weet hij zeker). Nu heeft hij ook geen contact meer met haar omdat ze tegen mij had verteld dat hij tegen haar heeft gezegd op msn dat ze was vreemdgegaan om ons uit elkaar te drijven . Dat staat nergens in een gesprek dus daar was hij heel boos om geworden. Wat later praatten ze weer normaal met elkaar maar helemaal niet meer op zo'n rare manier. Daar ben ik wel blij om en iets minder ongerust nu. Maar toch blijf ik het vreemd vinden waarom hij zulke 'spannende' chats had met dat meisje..
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als er echter geen enkele reden is om wantrouwig te zijn en je hartstikke gelukkig bent met elkaar, dan kan op onderzoek uit gaan nogal zoeken naar problemen zijn. Als je dan één keer iets vindt (zoals een gesprek van een jaar geleden), kan het zijn dat dat een stukje paranoia aanwakkert en je daardoor steeds vaker en steeds meer gaat controleren en op een gegeven moment niet meer rustig zit als hij zonder jou een avondje weg is. Dat vind ik een situatie waarin je het jezelf nogal moeilijk maakt door zijn computer/spullen te doorzoeken en een enorme controlfreak kunt worden. Een basis van vertrouwen lijkt me erg belangrijk voor een relatie en vertrouwen betekent niet dat je eerst op iedere manier uitsluit dat hij niet te vertrouwen is.. maar dat je die bevestiging niet nodig hebt. In dit geval is het voorval een jaar geleden. Dat praat het niet goed.. maar in de tussentijd lijkt het me dat de relatie alweer is gegroeid en sterker is geworden en dat hij, als er toen echt iets aan de hand was geweest, nu een jaar later niet nog bij haar was geweest. De situatie en zijn gevoel waren destijds wellicht anders.. maar als die fragmentjes van het gesprek alles waren en er verder niets is gevonden, lijkt het me dat het inderdaad niet meer dan flirterij en dollerij was.. ookal blijft het natuurlijk niet cool. Als hij dan nu zegt dat hij het niet had moeten doen, moet de kous daarmee dan wel af zijn lijkt me. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
@ de 3 forummers hierboven:
Als er dingen gebeuren waardoor je het vermoeden krijgt dat er iets niet helemaal goed zit, dan is het logisch dat je daarover praat met elkaar. Maar vaak als mensen het gevoel hebben dat er iets niet klopt, hebben ze dat gevoel niet zomaar. Je kunt dan wel zeggen "je moet de ander vertrouwen", maar soms is de ander gewoon niet te vertrouwen in bepaalde opzichten. En ik vind het ook raar om dan meteen maar op basis daarvan een relatie te stoppen. Je wilt dan toch eerst weten wat er aan de hand is en hoe erg dat is. Als je dan het gevoel hebt dat de ander toch raar blijft doen en dingen voor je achterhoudt, dan vind ik het niet raar dat je in iemands spullen gaat snuffelen. Sommige mensen hebben heel erg zoiets van "je moet niet aan iemands privespullen komen." Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Ik hou er zelf helemaal niet van als mensen in mijn spullen snuffelen. Maar als dat dan toch gebeurt, kan ik er ook niet kwaad om worden, want ik vind het logisch dat iemand dat doet, ik had het zelf ook gedaan. Als je inderdaad te vertrouwen bent en je hebt niets raars te verbergen, wat is er dan erg aan als iemand die belangrijk voor je is aan je spullen zou komen? Het is alleen maar irritant en vervelend als je inderdaad iets te verbergen hebt, maar dan is het ook je eigen schuld, vind ik. En ja, je kunt weleens dingen vinden die een lange tijd geleden gebeurd zijn. Dat is zeker vervelend, voor beide personen. Was je dan gelukkiger geweest als je die dingen niet had geweten? Misschien wel. Maar je bent niet voor niets in eerste instantie op zoek gegaan. Als je het niet had geweten was er toch iets blijven knagen. Sommige mensen willen, in een poging om zichzelf voor pijn, verdriet en teleurstelling in de toekomst te behoeden, graag alles weten. Ookal is het soms helemaal niet leuk om te veel te weten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap je punt, maar je gaat er nu vanuit dat er inderdaad terecht iets knaagt en dat iemand inderdaad iets zal vinden. Helaas lijkt dat me de uitzonderingssituatie. Want wat nu als er iets knaagt, maar je vindt niets? Ga je dan nog eens zoeken, en nog eens, en nog eens. Waar trek je de grens? Hoeveel bewijs heb je nodig om te laten zien dat jouw knagende gevoel onterecht was?
Er lopen behoorlijk wat ziekelijk jaloerse mensen rond die daarin al snel veel te ver gaan. Ik ken iemand die uit jaloezie en "knagend gevoel" naar zijn vriedin toe (een vriendin van mij, die echt -niets- verkeerd deed) uiteindelijk haar hele kamer kort en klein geslagen heeft op zoek naar zijn bewijs. Je kunt niet altijd uitgaan van een klopppend knagend gevoel. Wellicht dat jij een goede intuitie hebt, maar dat heeft echt niet iedereen.. en ik denk dat er daarom zo een nare "vibe" hangt om controleergedrag heen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan denk ik echt van wtf.. ![]() Maarja, zo'n reactie is wel typerend voor iemand die leugenachtig en manipulatief is en het niet leuk vindt als iemand daar ineens achter komt en hem daarop aanspreekt. Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, dat het voor jou nooit onterecht bleek te zijn, betekent niet dat dat bij anderen ook zo is. Er zijn zat mensen bij wie het niks met intuitie te maken heeft, maar puur met wantrouwen voortkomend uit bijv. slechte ervaringen in het verleden of uit projectie en dan krijg je dus wel een heleboel situaties waarin het onterecht is. En ik kan je ook vertellen dat het enorm wanhopig makend is wanneer iemand meer -niet- wil geloven dat je niets fout doet, dat je niets te verbergen hebt en dat je alleen het beste voorhebt met de ander. Het kan relaties compleet kapot maken.
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En waarom is het zo'n misdaad om iemand niet te vertrouwen? Veel mensen zijn gewoon niet te vertrouwen. Als het vertrouwen weg is, wat is dan nog de basis van je relatie? Verliefdheid/liefde. Van waaruit je het vertrouwen weer kunt opbouwen. Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-07-2008 om 11:27. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat vind ik het kromme eraan.. dat iemand eerst moet bewijzen dat diegene te vertrouwen is, maar wanneer heb je dat dan bewezen? Wanneer stopt het zoeken/controleren of gaat dat altijd door? Wat moet iemand doen om "betrouwbaar" te blijken? En in hoeverre ben jij te vertrouwen als jij ongevraagd in andermans spullen snuffelt, wat zegt dat over jouw betrouwbaarheid?
Ik heb heus weleens vermoedens gehad die terecht bleken, maar ik heb die nooit hoeven "bewijzen" door in andermans spullen te gaan snuffelen. Het kon altijd opgelost worden door te praten.. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
En het klinkt ook alsof je zelf nooit fouten hebt gemaakt, OF dat je je fouten niet als fouten ziet. Als ik om me heen kijk kan ik niemand bedenken die heilig is, ikzelf ook niet. Iedereen verbergt weleens dingen, of liegt weleens, of doet weleens gemene dingen, of roddelt weleens, etc. Citaat:
Ik kan me makkelijker verplaatsen in die situatie dan in een situatie waarin je het raar vindt dat iemand je controleert en waarin je vindt dat je de ander altijd moet vertrouwen. Terwijl jij dat juist andersom hebt. Het is lastig om elkaar dan te overtuigen dat het op de andere manier juist veel beter/logischer/whatever is. Citaat:
Tsja.. om nou voorbeelden te gaan geven is misschien ook een beetje raar. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik gehandeld had zoals jij dat zou doen, dan zou het dus zo geweest kunnen zijn dat ik op bepaalde dingen niet achterdochtig gereageerd had, niet in spullen was gaan snuffelen en dat er dus dingen achter mijn rug om waren gebeurd die ik nooit had geweten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Of dat uit had gemaakt, of je er op een andere manier achter was gekomen en of je het misschien eerder bij de oorzaak dan bij het gevolg aan had kunnen pakken kun je dan natuurlijk niet beoordelen..
Als ik een vb. mag geven. In het begin van onze relatie had mijn vriend het over zijn "beste vriendin", ze gingen samen uit eten en allerlei leuke dingen doen en hij was vol lof over haar. Ik voelde dat hij niet alles zei, maar ik gaf hem mijn vertrouwen. Na een tijdje vertelde hij uit zichzelf dat die beste vriendin ook zijn ex was, waar hij 3,5 jaar een relatie mee had gehad. Nou had ik achter dat verzwijgen ook weer van alles kunnen zoeken en er achterdochtig over kunnen zijn, voelden ze soms nog iets voor elkaar? Waarom had hij gelogen? Kon ik hem wel vertrouwen? Ik heb hem echter opnieuw mijn vertrouwen geschonken en door er over te praten bleek dat zijn exen altijd heel moeilijk hadden gedaan over contact met exen en hij bang was dat wanneer hij het mij zou vertellen, ik het contact zou gaan verbieden of heel moeilijk zou gaan doen. Ik heb hem toen kunnen laten zien dat ik er niet moeilijk over zou doen en niets zou verbieden, zolang hij open zou zijn.. en sindsdien heeft hij niets meer over haar verzwegen. Als ik die situatie aan had gepakt door te gaan snuffelen in zijn laptop en spullen was ik erachter gekomen dat zij in feite zijn ex was en niet alleen zijn "beste vriendin" en had het allemaal wellicht heel anders gelopen. Maar ondanks mijn intuitie die me zei dat hij niet eerlijk was, schonk ik hem toch mijn vertrouwen en dat leverde veel meer op. Het is maar een voorbeeld en ik snap ook wel dat het niet altijd zo loopt.. maar door dingen zelf te gaan achterhalen, geef je iemand niet de kans er zelf mee te komen en is het ook lastig om achter de daadwerkelijke intenties te komen. Snap je? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-07-2008 om 12:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eigenlijk zeg je al dat hij je pas alles ging vertellen, toen hij merkte dat je er niet moeilijk over deed. Als je dat omdraait: als je er wel moeilijk over had gedaan, had hij het je misschien niet verteld. Is dat niet een beetje krom? En iets anders: Omdat hij slechte ervaringen heeft met exen die zeuren over exen, is hij in eerste instantie niet eerlijk tegen jou en moet jij je best doen (afwachten, niet zeuren) om het echte verhaal eruit te krijgen. Dat vind je begrijpelijk. Maar stel dat iemand slechte ervaringen heeft met bijv. mensen die vreemdgaan of liegen. Dan wantrouwt diegene iemand totdat het tegendeel bewezen is en controleert hem/haar. Waarom zou dat dan wel raar zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En ja op zich vind ik het wel te begrijpen, maarja ik vind zoveel te begrijpen. Alleen ik zou zelf niet tig keer gaan bellen als daar geen goede reden voor is. Je bereikt daar namelijk niet zoveel mee. Als mensen gevoelens voor elkaar hebben is het toch al mis, dus kun je er niet iets aan veranderen door te bellen. En als er niets aan de hand is kom je op je vriendin en op de ander jaloers en bezitterig over. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Mijn vriend handelde op een bepaalde manier door slechte ervaringen, maar was zich er door mijn reactie al gauw van bewust dat dat tegenover mij niet eerlijk was. Als iemand eens in andermans spullen snuffelt door slechte ervaringen in het verleden, dan vind ik dat dat ook best vergeven kan worden mits iemand zich beseft dat het niet eerlijk is tegenover de nieuwe persoon en het niet meer doet. En omdat jij ervoor pleit dat het wel okee is, kan ik het niet met je eens zijn daarin ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Moeilijke situatie tussen mij en mijn ex. appleimac | 7 | 10-10-2015 21:26 | |
Liefde & Relatie |
[Vriendschap] Mijn 'beste vriend.' Au | 131 | 02-09-2008 18:09 | |