Ik heb er eigenlijk zelf een vraag over, maar ik denk dat anderen ook wel hun verhaal of vraag hierover zouden kwijt willen, vandaar een wat algemenere titel.
Ik woon normaal bij mijn moeder, maar de hele zomervakantie zit zij in Engeland en ga ik bij mijn vader leven. Dat is een eind verderop. Ik kan mijn liefjes natuurlijk niet achterlaten in hun eentje, dus mijn kat en konijn gaan mee. Mijn konijn wordt geen probleem, die gaat in zijn ren op het grasveld en dan is hij wel blij. Mijn kat echter, daar maak ik me zorgen om, men zegt wel dat katten weglopen naar huis. Ik heb hem gisteren laten chippen dus hij zal vast wel teruggevonden worden, maar ik vraag me af of iemand tips heeft om een kat zo snel mogelijk te laten wennen. Binnenhouden en aan het tuigje uitlaten, of juist buitenhouden en aan een boom binden? Het is een echte buitenkat, thuis heeft hij niet eens een kattenbak, hoewel hij met kerst altijd meegaat naar opa en oma en die wonen op een flat met een klein balkon en daar gebruikt hij wel een kattenbak. Ik wil niet dat hij wegloopt of overreden wordt of zoiets naars dus hij moet snel wennen aan de omgeving. Halp?
|