Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2008, 13:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb er eigenlijk zelf een vraag over, maar ik denk dat anderen ook wel hun verhaal of vraag hierover zouden kwijt willen, vandaar een wat algemenere titel.

Ik woon normaal bij mijn moeder, maar de hele zomervakantie zit zij in Engeland en ga ik bij mijn vader leven. Dat is een eind verderop. Ik kan mijn liefjes natuurlijk niet achterlaten in hun eentje, dus mijn kat en konijn gaan mee. Mijn konijn wordt geen probleem, die gaat in zijn ren op het grasveld en dan is hij wel blij. Mijn kat echter, daar maak ik me zorgen om, men zegt wel dat katten weglopen naar huis. Ik heb hem gisteren laten chippen dus hij zal vast wel teruggevonden worden, maar ik vraag me af of iemand tips heeft om een kat zo snel mogelijk te laten wennen. Binnenhouden en aan het tuigje uitlaten, of juist buitenhouden en aan een boom binden? Het is een echte buitenkat, thuis heeft hij niet eens een kattenbak, hoewel hij met kerst altijd meegaat naar opa en oma en die wonen op een flat met een klein balkon en daar gebruikt hij wel een kattenbak. Ik wil niet dat hij wegloopt of overreden wordt of zoiets naars dus hij moet snel wennen aan de omgeving. Halp?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2008, 18:02
MTpower
MTpower is offline
Ehmm.. Ik weet wel dat Engeland érg strenge regels heeft wat betreft het meenemen van huisdieren, daar zou ik eerst even naar informeren
Oud 25-06-2008, 20:30
SilverBlue
SilverBlue is offline
Ze gaat naar haar vader toe en neemt de kat mee daar heen. Woont eindje verder op ( 2 straten of dorp verder op)

Eerste paar dagen opsluiten in huis. Daarna aan een touwtje buiten in de achtertuin laten lopen. En dan vrijlaten en hopen op het goede.

Onze kat komt bij een vrouw die een paar straten verder op woont. Wij hebben de kat eerst een paar dagen binnen gehad, Daarna gelijk buiten gelaten en is daarna altijd weer terug gekomen.

Veel suc6

Silver
Oud 26-06-2008, 19:28
MTpower
MTpower is offline
Oh fuck, verkeerd gelezen
Vergeet m'n eerste post maar
Oud 27-06-2008, 14:06
Henkje
Henkje is offline
Ik weet niet hoelang je gaat, maar 2-4 weken is nog wel te overzien met binnenhouden.
Ik heb zelf een buitenkat (aan komen lopen) en ben een paar straten verder op gaan wonen. Kat ging natuurlijk mee. Het was even wennen voor hem, maar ik heb hem toch echt wel binnengehouden de eerste tijd, al is het maar om aan de geur etc te wennen. Na 2 weken mocht ie naar pas buiten (zonder lijntje) en was ook meteen de halve dag weg. Ook slaapt hij nu binnen en op mijn oude kamer was hij altijd buiten.
Even wennen voor het beestje, maar liever veiligheid boven alles. Hij is ook een stuk gezelliger geworden en komt vaak binnen (al dan niet met vogels en muizen) en vindt het binnen ook niet meer erg.

Vrienden van mij, laten de kat meteen buiten na de verhuizing. Hij kwam na een dag ook weer binnen, maar dat hangt natuurlijk van de kat af en je zit nu erg dichtbij huis en zijn terrtorium.
Oud 27-06-2008, 22:45
Nobucta
Nobucta is offline
Kat in bijv. een jutezak stoppen en ronddraaien. Schijnt dat hij dan de weg naar huis ook niet meer weet. En een aantal dagen binnen houden uiteraard.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2008, 22:28
PV
PV is offline
Citaat:
Kat in bijv. een jutezak stoppen en ronddraaien. Schijnt dat hij dan de weg naar huis ook niet meer weet. En een aantal dagen binnen houden uiteraard.
klinkt niet echt diervriendelijk
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 06:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Het is instinct, geen richtingsgevoel
Oud 29-06-2008, 10:22
Verwijderd
Over het algemeen wordt aangeraden om een kat bij een verhuizing vier tot zes weken (liefst zo lang mogelijk) binnen te houden. Hoe eerder je hem los laat, hoe meer kans er is dat hij terug naar het oude huis gaat.

De kans dat hij overreden wordt als hij terug loopt naar huis lijkt me even groot als in andere gevallen wanneer hij buiten is...?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 16:10
Verwijderd
ik zou hem sowieso binnenhouden gezien je na de vakantie weer terug gaat met 'm naar je moeders huis? Dan moet ie daar ook weer helemaal wennen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten