Advertentie | |
|
![]() |
|
Tadaa: http://www.kamernet.nl/dsp_v_info.ph...eeldcontracten
![]() Met tijdelijke huurovereenkomst, onbepaalde tijd huurovereenkomst, hospita huurovereenkomst en voorbeeld-ontvangstbewijs.
||
Top, thx! Precies wat ik zocht. Overigens staan in het voorbeeldcontract de volgende bepalingen opgenomen:
Citaat:
![]()
|
Als het op Kamernet staat, moet het volgens mij wel in orde zijn. Ik weet niet veel van tijdelijke huurcontracten, maar ik heb altijd geleerd dat de huurder veel sterker staat in het woon- en huurrecht en dat tijdelijke contracten amper echt rechtsgeldig zijn. Ik meende dat het zelfs mogelijk is dat, wanneer de huurder het wel naar d'r zin heeft, de onderhuur gewoon door kan zetten. Probeer haar er maar eens uit te krijgen als ze weigert.
Maar goed, helemaal zeker ben ik hier dus niet mee. Als iemand het kan onderbouwen / weerleggen met artikelnummers, dan ben ik zeker geïnteresseerd (ook voor mijn eigen kennis). Laat je goed inlichten, zoek veel uit. Je wil geen risico's lopen, neem ik aan. Let ook op het inhoudelijke aspect van de huur: wat gebeurt er met de meubels, in welke staat moet de kamer zijn / blijven, iets met terugkrijgen zoals je het hebt achtergelaten, wie betaalt er voor beschadigingen, mag er worden geverfd, enz. VROM zegt dit: Aan het eind van een tijdelijke huurperiode. Verhuurder kan deze opzeggingsgrond alleen gebruiken als uitdrukkelijk bij het aangaan van de overeenkomst voor bepaalde tijd is afgesproken dat hij na afloop van de periode zelf (weer) in het verhuurde wil trekken, en hij voldoende belang bij ontruiming heeft of dat de voorgaande huurder de woning weer zal betrekken. De huurovereenkomst moet ook in dit geval worden opgezegd met inachtneming van alle wettelijke vereisten. Je kunt kijken op vrom.nl onder huren, als je er wat aan hebt. ![]() |
![]() |
|
Ja, dat is wat overal staat, dat je één van de drie in de wet genoemde redenen voor opzegging moet hebben, maar ik val daar wel onder (tijdelijk in het buitenland en daarna weer zelf van de woning gebruik willen maken). En in die gevallen moet de onderhuurder wel gewoon oprotten (mits dat duidelijk in het contract staat bepaald). Zal voor de zekerheid de precieze wettekst er wel op naslaan, I'll let u know.
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Inschrijfgeld Fosca | 11 | 13-05-2009 16:18 |