Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2007, 15:53
Verwijderd
Ik wil gaan reizen door Azië en ik vraag me af watvoor rugtas ik zou moeten hebben en waar ik deze voor een goede prijs kan krijgen. Hoeveel liter moet ie zijn etc?

alvast bedankt!
Advertentie
Oud 11-11-2007, 12:18
Ivo
Ivo is offline
Afhankelijk van zeer veel factoren: Hoe ga je reizen (lopen, trein, bus, auto)? Hoe/waar overnacht je (hotel, kamperen, jeugdherberg)? Blijf je lang op 1 plaats, of reis je gemiddeld meerdere dagen per week naar een volgende locatie? Kom je veel in de bewoonde wereld of zoek je de afgelegen gebieden op? Waar ben je van plan te gaan eten?

En dan nog zeker niet minder belangrijk: wat kan jou lichaam aan, hoe groot ben je, hoe zwaar ben je etc.
Oud 11-11-2007, 12:51
Porcelain
Porcelain is offline
Wat Ivo zegt, het is afhankelijk van heel veel dingen.

Ik ben naar de bever sport gegaan en heb me daar laten adviseren. Ze raadden me allerlei dure backpacks aan die inderdaad heel goed zaten en bij mijn lichaam pasten, maar ik heb uiteindelijk een goedkope genomen die in de aanbieding was(90 euro, vond ik wel genoeg). Ik heb veel met de auto gereisd, slechts één trektocht gemaakt waarbij ik die rugzak urenlang op had. Dat ging op zich prima, maar ik heb dan ook geen zwakke rug en nooit echt ergens last van.

Als jij wel heel veel gaat lopen kun je misschien beter een wat duurdere (betere) nemen. Mijn ervaring is wel: hoe groter je backpack, hoe meer onzin je meesleept. Ik had een kleine, iets van 50 liter denk ik, en daar paste alles in en op wat ik nodig had. Een vriend van me had 80 liter en die sleepte hele bibliotheken mee, vrij nutteloos. Kun je ook niks vinden als je het nodig hebt.
Oud 11-11-2007, 13:48
Roxy
Roxy is offline
Ik heb er ook een van 55l ofzo en ik heb toch niet het idee dat ik er een meerdaagse trektocht waarbij je kampeert mee zou kunnen doen. Ik ga altijd +- 2 weken op vakantie, slaap in hostels, eet in restaurantjes en vervoer mezelf om de 2/3 dagen met een bus/trein. En daarvoor vind ik mijn 55l tasje prima. Ik ben zelf ook erg klein dus zou niet veel meer aankunnen denk ik.

Ik heb mijn backpack gekocht eigenlijk voornamelijk door allerlei informatie van onafhankelijke sites te lezen. En er is heel veel prijsverschil tussen merken en had eigenlijk niet het geld voor zo'n dure dus heb via internet een goedkope gekocht waarvan ik wist dat hij niet al te hoog was en hij is al een paar keer meegeweest op vakantie en ben er zeer tevreden mee.
Oud 11-11-2007, 17:28
Verwijderd
Bedankt voor jullie replies

Citaat:
Afhankelijk van zeer veel factoren: Hoe ga je reizen (lopen, trein, bus, auto)? Hoe/waar overnacht je (hotel, kamperen, jeugdherberg)? Blijf je lang op 1 plaats, of reis je gemiddeld meerdere dagen per week naar een volgende locatie? Kom je veel in de bewoonde wereld of zoek je de afgelegen gebieden op? Waar ben je van plan te gaan eten?

En dan nog zeker niet minder belangrijk: wat kan jou lichaam aan, hoe groot ben je, hoe zwaar ben je etc.
Ik wil reizen naar china, japan, china, kazakhstan, jordanie, syrie, turkije, Nederland. Ik verblijf maximaal een week bij een jeugdherberg/plaats en ga zowel met de trein als vliegtuig. Ik wil vooral bewoonde gebieden opzoeken en eten wil ik in restaurants doen.

Mijn lichaam kan alles aan wat een ander ook aan kan .
Oud 11-11-2007, 18:21
Ivo
Ivo is offline
Je reist niet te voet, en hoeft de rugzak dus niet urenlang te dragen. Wel moet ie goed tegen een stootje kunnen i.v.m. bagage afhandeling op vliegvelden en eventuele drukte in treinen. In de trein is (weet ik uit ervaring) een smal en hoog model het handigst. Met een wat lager, breder model met veel volgepropte zijvakken kom je de smalle gangpaden nauwelijks door.
Je slaapt in gebouwen en kookt niet zelf. Dat scheelt je een hele berg rotzooi meeslepen. Je hoeft eigenlijk alleen maar kleding en toiletspullen mee te nemen en om op safe te spelen wat betreft beddengoed een slaapzak. Een rugzak van 50 a 60 liter lijkt me meer dan voldoende ruimte bieden. Ik heb aan 70 liter genoeg als ik wel een volledige kampeeruitrusting mee moet nemen en eten voor een week. Neem geen te grote tas. Dat lijkt in eerste instantie makkelijk, maar dan ga je vanzelf meer meenemen dan je eigenlijk nodig hebt. Dan sjouw je jezelf een breuk, zonder dat je er iets mee opschiet.

Mijn ervaring is overigens dat de prijs niet heel veel zegt over de kwaliteit en bruikbaarheid. Ikzelf heb al jaren lang een relatief goedkope rugzak (destijds iets van 130 gulden geloof ik) die voor MIJ nog steeds prima is. Ookal is ie veel gebruikt. Een vriend had ooit hetzelfde model rugzak, maar kan daar nu weinig meer mee omdat zijn ruglengte te lang is geworden. En ik hoef niet te proberen om zijn (veel geld kostende) rugzak comfortabel op mijn lichaam af te stellen. Dat is gewoon onmogelijk, omdat ik veel kleiner ben.
Oud 12-11-2007, 12:57
Verwijderd
Qua liters is het advies wel goed. Zolang je geen eten en kampeerspullen mee moet nemen heb je aan 55L meer dan genoeg. (Zelf heb ik een 60L en daar kan ik makkelijk 2 weken mee op kampeer/bergsportvakantie)

Qua prijs is het natuurlijk niet zo simpel als het hier wordt gebracht. Je kan vast en zeker een goedkope rugzak vinden die goed op je rug zit en waar je makkelijk mee kan reizen en nooit last van zal ondervinden. (goedkoop is hier dus tussen de 100 en 150 euro)

Duurder kan natuurlijk ook, de voordelen die je dan hebt: Betere materialen, dwz: slijtvaster en vooral: waterdichter. Betere ritsen/lussen/touwtjes etc (vooral plaatsing is beter over nagedacht) en als laatste is het draagsysteem een stuk beter.

Aangezien jij niet van plan bent om er uren mee te gaan lopen en niet meer meeneemt dan kleding en toiletspullen (relatief licht) zou ik niet voor een dure gaan. Toch zou ik natuurlijk niet extreem gaan besparen aangezien je er wel een aantal maanden mee moet rondlopen.

Als laatste zou ik zeggen, koop een rugzak niet op internet. Iedere rug is anders en de gemiddelde buitensportzaak heeft zeker 5 modellen hangen met jouw prijskaartje er aan.
Oud 12-11-2007, 18:57
Verwijderd
Harstikke bedankt voor jullie bruikbare advies . Ik ga eens wat winkels bezoeken denk ik deze week.
Oud 12-11-2007, 19:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Als laatste zou ik zeggen, koop een rugzak niet op internet. Iedere rug is anders en de gemiddelde buitensportzaak heeft zeker 5 modellen hangen met jouw prijskaartje er aan.
wat zijn de precieze belangen voor je rug dan? je lichaamslengte is belangrijk, maar iedere tas is op allerlei manieren te verstellen.
Oud 12-11-2007, 21:40
Verwijderd
Niet iedere tas is te verstellen. Radical Design gelooft bijvoorbeeld niet in verstelbare tassen en maakt alleen S/M/L tassen. Andere merken (bijv lowe alpine) hebben een breed en kort model en een lang en smal model in hun assortiment. Weer andere merken hebben zowel een verstelbaar rugpand alsmede S/M/L modellen. Zolang je niet van jezelf weet of je (in verhouding) een korte of lange rug hebt zou ik oppassen met het kopen van een tas op internet.

Natuurlijk zijn dit soort dingen pas van toepassing als je dagen achter elkaar gaat lopen met een kilo of 15/20 op je rug. Van het tripje van je hostel naar het busstation zal je nooit iets merken van een niet goed zittende rugzak.
Oud 13-11-2007, 15:27
Roxy
Roxy is offline
Ik denk inderdaad ook dat het belangrijk is om te passen, op die manier kom je erachter wat je zelf fijner vind zitten qua hoogte, diepte en breedte. Ik heb dat ook gedaan, alleen heb ik daarna met de afmetingen die ik wilde een verstelbare internetbackpack gekocht En inderdaad hij zal vast niet goed genoeg zijn voor 3 weken door de Oeral wandelen, maar van het ene perron naar het andere en van het station naar de taxi zit ie prima.
Oud 14-11-2007, 13:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik hike vaak en gebruik een rugzak van Karimor ( 85 liter ) van 135 euro, deze bevalt uitstekend qua comfort, duurbaarheid en prijs, ik heb hem gekocht op de kampeermarkt in Eindhoven.
Hij begint nu slijtage te vertonen na 3 jaar, erg intensief gebruikt moet ik erbij zeggen, maar hij kan nog wel 2 jaar mee.

Nomad, Karimor zijn goede merken. Wees bereid er wat geld in te moeten steken en koop niet een schraal ding van de aldi die na een week kapot is ( hoewel ze een enkele keer een goede verkopen ).
Let op dat je een mannenmodel koopt ( rechte heupbanden ) en ik vind het fijn een aantal praktische zijvakken te hebben om snel bij spullen te kunnen.

Ik zou niet naar beversport gaan, te duur.
Oud 14-11-2007, 13:47
light fighter
light fighter is offline
Goed opletten dat de tas lekker zit.
ehm qua inhoud is alles al gezegd, ben zelf nl. ook in de valkuil getrapt, ben zelf net geen 1.70 en heb een tas van 70l. dat is behoorlijk groot en zwaar voor mij.
Persoonlijk vind ik het irritant om veel frutsels aan m'n tas te hebben, die van mij heeft thank god alleen een netje aan de zij kant voor flessen.
Nomad vind ik persoonlijk een #)&*%# merk maar goed ieder zijn ding, voor hetzelfde geld zit ie bij jouw als gegoten. Ben in elk geval erg blij met m'n lowe alpine
Oud 14-11-2007, 13:51
Verwijderd
Citaat:
Ik hike vaak en gebruik een rugzak van Karimor ( 85 liter ) van 135 euro, deze bevalt uitstekend qua comfort, duurbaarheid en prijs, ik heb hem gekocht op de kampeermarkt in Eindhoven.
Hij begint nu slijtage te vertonen na 3 jaar, erg intensief gebruikt moet ik erbij zeggen, maar hij kan nog wel 2 jaar mee.

Nomad, Karimor zijn goede merken. Wees bereid er wat geld in te moeten steken en koop niet een schraal ding van de aldi die na een week kapot is ( hoewel ze een enkele keer een goede verkopen ).
Let op dat je een mannenmodel koopt ( rechte heupbanden ) en ik vind het fijn een aantal praktische zijvakken te hebben om snel bij spullen te kunnen.

Ik zou niet naar beversport gaan, te duur.
Om Nomad een goed merk te noemen vind ik wel erg ver gaan. Helemaal op draag-gebied zijn er heel wat betere te noemen.
Oud 16-11-2007, 17:31
Cartosa
Cartosa is offline
Ik heb er een van Deuter, een nogal duur merk en slechts 38 liter. Zorg er iig voor dat de basisdingen aanwezig zijn, regenbescherming is ook handig en zo'n gespannen stuk dat voor ruimte zorgt tussen rugzak en rug is ook essentieel.

Ik hou ervan om compact te reizen en tijdens langere periodes met de rugzak wil ik mijn kleinere heuptas daar dan ook in kunnen proppen, ik heb slechts 38 liter en daar kom ik eigenlijk mee toe. Als je ook een slaapzak enz wilt meenemen wordt dat wel problematisch.
Oud 16-11-2007, 19:13
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Om Nomad een goed merk te noemen vind ik wel erg ver gaan. Helemaal op draag-gebied zijn er heel wat betere te noemen.
Meningen verschillen, ik ken veel mensen die er tevreden over zijn.

Ik zou trouwens wel voor 85 liter gaan, je lichaam went snel aan de tas en je kan beter teveel ruimte hebben dan te weinig. Je kan hem altijd nog gebruiken om te gaan kamperen daarna.
Oud 18-11-2007, 10:45
Verwijderd
Citaat:

Ik zou trouwens wel voor 85 liter gaan, je lichaam went snel aan de tas en je kan beter teveel ruimte hebben dan te weinig. Je kan hem altijd nog gebruiken om te gaan kamperen daarna.
Maar hebben die mensen ook met meerdere rugzakken gelopen? Als een Opel Kadett mijn eerste en enige auto is en ik heb er nooit problemen mee gehad dan maakt dat de Opel Kadett niet automatisch tot een goede auto natuurlijk.

Ik kampeer overigens zelf en ik zit er aan te denken om mijn 60+10 liter rugzak te verkopen en er een 50 of 55 voor terug te kopen. Ik zou niet weten wat ik met 85 liter zou moeten doen. Maargoed, meningen verschillen.
Oud 18-11-2007, 11:05
Vlindertje
Vlindertje is offline
Citaat:

Wij zijn al een paar keer gaan kamperen en 85 liter heb je daar echt niet voor nodig. Mijn rugzak is 60 + 10 en die van mijn vriendinnen zijn ongeveer even groot. Dat +10 gedeelte gebruik ik amper en als ik het wel gebruik, is het omdat ik onderweg wat gekocht heb of voor extra eten. Ik doe ook niet alles aan de buitenkant hangen, want dat is juist irritant als je de rugzak om hebt in de trein of boven in zo'n vak wilt leggen. Je blijft dan overal achter hangen. Ik heb meestal mijn slaapzak bovenop en een plaid en tentstokken aan de zijkant.
Een goede (regen)hoes bij de rugzak is belangrijk, want je hebt altijd kans dat het gaat regenen en die hoes is sneller droog dan jouw rugzak.
Waar je op moet letten, is dat als je een slaapzak meeneemt jouw rugzak ook al voldoende mogelijkheden heeft om die bovenop vast te maken. Sommige rugzakken hebben daar geen standaardgespen voor en dan moet je gaan werken met een touw/lint-constructie.
Oud 18-11-2007, 11:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Maar hebben die mensen ook met meerdere rugzakken gelopen? Als een Opel Kadett mijn eerste en enige auto is en ik heb er nooit problemen mee gehad dan maakt dat de Opel Kadett niet automatisch tot een goede auto natuurlijk.

Ik kampeer overigens zelf en ik zit er aan te denken om mijn 60+10 liter rugzak te verkopen en er een 50 of 55 voor terug te kopen. Ik zou niet weten wat ik met 85 liter zou moeten doen. Maargoed, meningen verschillen.
Dat weet ik niet, maar het zijn wel fanatieke kampeerders dus het zou best kunnen. Ik heb altijd perfect nut voor een 85 liter rugzak, ik kampeer ook regelmatig en neem hem ook mee voor langere reizen en dan zit mijn rugzak altijd goed vol en kan er nog een klein beetje bij voor dingen die ik op reis koop.
Ik ben dan ook wel een sterke jongen en die tas kan ik dus wel makkelijk hebben, als je nou een meisje van 1,60 meter bent dan snap ik het wel.
Oud 22-11-2007, 01:31
Travelmonkey
Travelmonkey is offline
Een tip: neem niet teveel mee! Dus een rugzak met niet teveel liters is juist aan te raden zodat je er ook niet teveel inpropt

Reis zelf met een Bach 65 liter..prima ding en heeft een ritssysteem zodat je niet met zo'n onhandig bovenlader hoeft te werken. succes!
Oud 24-11-2007, 03:15
Roxy
Roxy is offline
Dat laatste vind ik inderdaad een goede tip. Ik heb zelf een rugzak die je met een touwtje aantrekken kunt verdelen in twee grote vakken. En dan heeft de onderste een aparte rits, de bovenste heeft gewoon gat aan de bovenkant natuurlijk maar ook aan de voorkant van de zak twee ritsen zodat je makkelijker kunt zoeken.
Oud 24-11-2007, 06:35
Travelmonkey
Travelmonkey is offline
precies, dat scheelt gigantisch! zou niet meer anders willen nu

sowieso 1 nemen met heupsteunen, maar dat hebbben ze inmiddels bijna allemaal standaard als het om de grote rugzakken gaat.
Oud 25-11-2007, 17:38
Breg
Breg is offline
Heb zelf een 65 liter Osprey, en gebruik hem al een paar jaar naar alle tevredenheid. Hij heeft een jaar backpacken in australie overleefd (en hoewel ik maar weinig kampeer is er toch veel mee gesjouwd, bus in/bui uit gegooid etc.), verder meerdere festivals in de zomer, en nog wat andere reizen. Enige nadeel vind ik is dat mijn backpack een toploader is, zodat je constant alles in-en uit moet pakken als je iets zoekt dat in het midden van je tas zit, maar verder is er aan de onderkant een speciaal vak waar precies mijn slaapzak in past, wat kleine vakjes bovenin voor alle toiletartikelen e.d., vakken aan de zijkant waar precies een paar literflessen water in passen, en het grootste voordeel vind ik is dat de tas op veel verschillende manieren te verstellen is (heupen, schouders, dichter tegen je rug aan, etc.) waardoor je zo'n beetje altijd goede steun eraan hebt.
Oud 29-06-2008, 13:06
zoemzoem
zoemzoem is offline
up als het nog mag

Ik ga over een maand voor 3,5-4 maand(en) naar Zuid-Afrika en heb dus iets nodig om mijn spullen in mee te nemen. De eerste 12 weken blijf ik ivm mijn stage op dezelfde plek en de laatste 3 weken zal ik met een bus door het land trekken. Ivm met de laatste 3 weken leek het me wel makkelijk een backpack te kopen. Maar mijn grote probleem is welke?

Momenteel heb ik drie opties:
+ een Nomad van 55 of 65L (precieze moet ik morgen nog even naar kijken), van mijn zus, al een paar jaar gebruikt en dit is duidelijk te zien, bovenlader
+ een Wildebeast 60-70L, vrouwenversie, redelijk goedkoop, bovenlader
+ een Wildebeast 50L, vrouwenversie, wat duurder, front+bovenlader

Als de derde een wat groter volume had gehad dan had ik zeker deze genomen. Nu twijfel ik: is 50L wel genoeg voor bijna 4 maanden?

Ik ben 1,80m en wat ik op internet heb gelezen is dat bij de vrouwenversie rekening wordt gehouden met de vrouwelijke bouw (heupen/schouders) en met een kortere ruglengte. In hoeverre is het verstandig/belangrijk om als vrouw een vrouwenmodel te nemen ipv een mannenmodel? Want ze hebben mijn derde optie namelijk ook als mannenmodel, maar dan 65L.

Ik ben al in de winkel geweest, maar het was zaterdag en heel erg druk, dus ga van de week nog een keertje terug als het rustiger is.

Hebben jullie tips/adviezen bij het kiezen van backpacks en dan met name over volume, front/bovenlader en mannen-/vrouwenmodel?
Oud 29-06-2008, 14:27
Vlindertje
Vlindertje is offline
Mannen- of vrouwenmodel maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat de rugzak goed past.
Persoonlijk vind ik een bovenlader fijner. Ik pak mijn rugzak altijd in als ie rechtop staat en zo weet ik ook zeker dat er niets gaat verschuiven als ik loop.
Zelf heb ik een Jack Wolfskin 65+10. De extra 10 liter gebruik ik eigenlijk nooit en ik heb dus genoeg aan 65 liter als ik 3 weken ga kamperen. Het ligt er net een beetje aan wat en hoeveel je meeneemt.
Oud 29-06-2008, 19:44
Verwijderd
Ik reis zelf met steeds zo min mogelijk liters/kilo's. Ik merk dat ik ergens blijf steken met een Deuter rugzak van zo'n 40 liter. Daar prop ik dan alleen echt hoogst noodzakelijke dingen in, met name mijn reflexcamera, een zelf samengestelde EHBO-kit, en wat kleding. Tot nu toe is mijn volledige tas nooit zwaarder dan 10 kilo geweest.

Dingen die ik nodig heb, koop ik daar. Denk aan tandpasta, zeep, kleding, en meer van dat soort dingen.

Als ik terugga is het natuurlijk een ander verhaal. Dan zit je met je gekochte kleding en andere snuisterijen. Daarvoor koop ik op de laatste dag een extra tas of trolley, die ik volprop met alles en dan als handbagage meeneem. Lukt dat niet dan stok ik mijn raincover vol en laat die als bagage meesturen.

Ook een optie: stuur spullen met de post naar huis. Werkt als een trein.

Ik kan je aanraden om zo licht mogelijk te pakken. Het geeft je vrijheid en de nodige lucht in warme streken. Maar als je gaat backpacken is dat eigenlijk niet echt nodig. Backpacken is niet tracken; je reist meestal met busjes, taxi's, e.d.. Dus zo vaak heb je je backpack niet op je rug. Het blijft een kwestie van voorkeur.

Wat goede backpacks betreft: ik raad je aan om ze echt te proberen. Het gaat immers om je rug. Bekijk of je een airpocket wil of een snug fit. Bekijk goed wat voor vakjes en zakes je extra wilt. Of je een raincover nodig hebt. De merkbackpacks (Deuter, Lowe, etc) zijn qua stof iets beter, dus ik raad je aan om er een van de betere merken te kiezen, maar als je budget dat niet toelaat, dan weet ik zeker dat je met een no-name of Perry-eigenmerk er ook wel komt.

Bovendien: gaat je backpack stuk, dan kun je er ongetwijfeld in je land van bestemming ook nog een krijgen. Ik ben nog nooit in een land geweest waar ze niet te koop zijn. Zij het in verschillende kwaliteit, maar voldoende om een vakantie mee door te komen.
Oud 30-06-2008, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Mannen- of vrouwenmodel maakt niet zoveel uit. Het gaat erom dat de rugzak goed past.
Persoonlijk vind ik een bovenlader fijner. Ik pak mijn rugzak altijd in als ie rechtop staat en zo weet ik ook zeker dat er niets gaat verschuiven als ik loop.
Zelf heb ik een Jack Wolfskin 65+10. De extra 10 liter gebruik ik eigenlijk nooit en ik heb dus genoeg aan 65 liter als ik 3 weken ga kamperen. Het ligt er net een beetje aan wat en hoeveel je meeneemt.
Ik moet zeggen dat ik bij al het passen de vrouwenmodellen wel duidelijk beter vond zitten dan de mannenmodellen - het is de bedoeling dat die dingen op je heupen steunen, maar dat ging bij de mannenmodellen met veel meer (vervelende) druk dan bij de vrouwenmodellen. Bovendien waren alle mannenmodellen sowieso te lang voor mijn rug. Maar goed, ik heb dan ook een relatief korte rug, ligt er dus een beetje aan. Zou gewoon gaan passen.
Oud 30-06-2008, 20:26
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik bij al het passen de vrouwenmodellen wel duidelijk beter vond zitten dan de mannenmodellen - het is de bedoeling dat die dingen op je heupen steunen, maar dat ging bij de mannenmodellen met veel meer (vervelende) druk dan bij de vrouwenmodellen. Bovendien waren alle mannenmodellen sowieso te lang voor mijn rug. Maar goed, ik heb dan ook een relatief korte rug, ligt er dus een beetje aan. Zou gewoon gaan passen.
Daarnaast had een (vrouwelijke) kennis van mij dezelfde rugzak als ik. Hoewel ik er geen problemen mee had, kon zij -na goed afstellen- eigenlijk het bandje op borsthoogte niet sluiten, omdat die recht over haar borsten heen ging. Kan natuurlijk een uitzonderingsgeval zijn, maar ik kan me voorstellen dat er over dat soort dingen ook wordt nagedacht bij niet-unisexmodellen.
Oud 30-06-2008, 23:33
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast had een (vrouwelijke) kennis van mij dezelfde rugzak als ik. Hoewel ik er geen problemen mee had, kon zij -na goed afstellen- eigenlijk het bandje op borsthoogte niet sluiten, omdat die recht over haar borsten heen ging. Kan natuurlijk een uitzonderingsgeval zijn, maar ik kan me voorstellen dat er over dat soort dingen ook wordt nagedacht bij niet-unisexmodellen.
Dat probleem had ik bij een aantal vrouwenmodellen ook Gelukkig kun je bij mijn tas die bandjes ook schuiven, zodat je 'm boven of onder je borsten kunt laten sluiten. Maar dat lijkt me over het algemeen niet nodig bij mannenmodellen, weet ook niet of dat een optie is?
Oud 02-07-2008, 20:19
CD-R
CD-R is offline
De meeste tips staan hier al wel. Het loont nog wel eens de moeite om bij bever/perry te zoeken/vragen naar de modellen van vorig jaar. Heb ik destijds flink wat euro's mee bespaard: alleen het kleurtje was anders, kwaliteit was absoluut even goed.
Ik loop nu een aantal jaar met deze 75 liter rugzak en ik zou echt geen liter minder willen, maar dat is ook persoonlijk en afhankelijk van wat je wil natuurlijk.
Oud 03-07-2008, 10:43
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ok, ik ga morgen even langs bij de winkel en vanavond maar een kijken wat ik echt allemaal mee wil nemen + denk daar te kopen en te kijken of dat in de 55L tas past. Zo niet, dan ga ik voor een grotere. Het klinkt zo weinig, 55L
Bedankt voor jullie antwoorden!
Oud 05-07-2008, 19:41
zoemzoem
zoemzoem is offline
Een update: heb zowel bij de Decathlon als bij Perry Sport tassen gepast. Bij de Decathlon vond ik de tassen wel handig, met dingen als los bovenstukje, ingebouwde regenhoes enzo, maar de jongen die me hielp sprak slecht Nederlands en kon me dingen slecht uitleggen. Ook kon ik echt absoluut niet rechtop staan met 9 kilo ballast op mijn rug terwijl de tas volgens die jongen wel goed afgesteld stond. Dus dat werd hem niet.

Bij de Perry Sport kwam ik een ander meisje tegen die ook op zoek was naar een tas en na hulp van de verkoopster een tas gekocht. De verkoopster deed er wel lastig over dat ik de tas met extra gewicht erin wilde uitproberen 'alleen met het plastic is hij ook wel gevuld hoor' . Uiteindelijk een schijf van 5 kg erin gedaan en thuis heb ik hem gevuld met boeken, wat in de hand duidelijk zwaarder voelde dan de 9 kilo tas van de Decathlon en toch nog redelijk comfortabel tilde.

Het is nu dus een 65L frontloader van Perry geworden (de mannenversie, want die zat toch comfortabeler dan de vrouwenversie).

Regels voor berichten