Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 13:04
Calyx
Calyx is offline
Ik vroeg me af of jullie wel eens Knorr (familie) wereldgerechten maken op een vegetarische manier?

Zelf heb ik de Mexicaanse Taco's gehad met Quorn fijngehakt, dat smaakte prima.
Maar als ik denk aan de Japanse Teriyaki -die ik 'vroeger' vaak at thuis- weet ik niet zo goed hoe ik dat moet maken, want er zit een marinade etc bij. Zou tofu goed kunnen? Of seitan, las ik op vegatopia?

Dus, heb je ervaringen (positief of negatief) of ideeën. Post ze!
Oud 17-08-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vroeg me af of jullie wel eens Knorr (familie) wereldgerechten maken op een vegetarische manier?

Zelf heb ik de Mexicaanse Taco's gehad met Quorn fijngehakt, dat smaakte prima.
Maar als ik denk aan de Japanse Teriyaki -die ik 'vroeger' vaak at thuis- weet ik niet zo goed hoe ik dat moet maken, want er zit een marinade etc bij. Zou tofu goed kunnen? Of seitan, las ik op vegatopia?

Dus, heb je ervaringen (positief of negatief) of ideeën. Post ze!
ik doe de teriyaki altijd met stukjes naturel quorn, die kunnen prima gemarineerd worden. Andere wereldgerechten heb ik nog niet vegetarisch gehad
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 16:46
Larry Flint
Larry Flint is offline
Hmmm ik heb nog nooit zo'n gerecht gemaakt eigenlijk. Het lijkt me wel lekker allemaal maar ik heb geen geduld voor van die pakken ofzo. Je hebt volgens mij van quorn van die stukjes die een beetje op kip lijken ofzo? Ik noem het altijd nep kip stukjes whaha ehm, maar weet niet hoe het precies heet. Dat lijkt me daar wel lekker bij, volgens mij kan dat ook goed gemarineerd worden. Ofwel, wat Eva zegt, misschien bedoelen we zelfs hetzelfde .
Verder ben ik niet zo nuttig merk ik *-).
Oud 17-08-2008, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Hmmm ik heb nog nooit zo'n gerecht gemaakt eigenlijk. Het lijkt me wel lekker allemaal maar ik heb geen geduld voor van die pakken ofzo. Je hebt volgens mij van quorn van die stukjes die een beetje op kip lijken ofzo? Ik noem het altijd nep kip stukjes whaha ehm, maar weet niet hoe het precies heet. Dat lijkt me daar wel lekker bij, volgens mij kan dat ook goed gemarineerd worden. Ofwel, wat Eva zegt, misschien bedoelen we zelfs hetzelfde .
Verder ben ik niet zo nuttig merk ik *-).
volgensmij bedoelen we dezelfde , ze lijken inderdaad een beetje op gare stukjes kip
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 19:15
MTpower
MTpower is offline
Ik doe niet aan vegetarisch.
Oud 17-08-2008, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ik doe niet aan vegetarisch.
wat doe je hier dan
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 19:42
Verwijderd
Ik gooi d'r altijd vegagehakt of naturel quornstukjes doorheen. Bevalt prima.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 19:44
Breg
Breg is offline
Heb toevallig vanavond de taco's gegeten, met vega gehakt. Over het algemeen maak ik ze of met vega gehakt, of met stukjes van quorn of valess. Soms de naturelle stukjes of anders de italiaanse of aziatische stukjes, afhankelijk van wat er het beste bij het gerecht past (of wat er in de supermarkt ligt/het goedkoopst is).
Oud 17-08-2008, 20:28
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wat doe je hier dan
Ik gaf antwoord op de vraag van de TS:

Citaat:
Oud 17-08-2008, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Ik gaf antwoord op de vraag van de TS:
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 10:20
babbelientje
babbelientje is offline
Ik maakte altijd zo'n hot ajam pakketje met Quorn, gewoon die kruiden/marinademix erover, even laten intrekken zoals bij de kip en hopla in de wok! Tofu is ook érg goed te marineren, paar uurjtes laten intrekken en klaar. Mensen die zeuren over witte spons hebben het nog nooit juist klaargemaakt
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 12:27
Verwijderd
Ik doe ook wel eens van die voor-gekruide reepjes tofu door chicken tonight saus. (Ik zou niet weten hoe je tofu precies zelf moet kruiden...)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 12:27
Verwijderd
quorn stukjes gebruiken idd.
of geen vleesvervanger en dan gooi ik de marinademix gewoon bij de saus erbij
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 19:09
blurred
blurred is offline
Ik vervang ook altijd gewoon het gehakt/kip/varkensreepjes voor het equivalent in quorn of valess. Hoewel ik dat lastiger vind als het om gerechten met biefstuk gaat, maar die maak ik gewoon niet. Ik doe er dan altijd wel extra groenten door, want kip madras met alleen wat appel, een beetje lente-ui en quorn vind ik zo saai. Ik doe er dan altijd nog paprika oid extra door, geeft het gerecht veel meer pit.
Oud 22-08-2008, 01:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vervang kip in gerechten door stukjes Des (van de Albert Heijn). Rundergehakt vervang ik door vegetarisch gehakt, wat ook in de koeling ligt bij de supermarkt (AH huismerk of Quorn). Helaas is rundvlees niet echt te vervangen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 07:46
ogendicht
ogendicht is offline
Ik weet niet of er iets van bepaalde kruiden zijn voor rundvlees, om de typische 'rundvlees'smaak te krijgen, maar anders zou je goed met sojabrokken kunnen werken.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 13:17
wup
wup is offline
Ik heb eens indiase chapatti (??) gemaakt met tofu en dat was niet echt lekker. Ik had de marinade gewoon in de tofu laten trekken. Ik denk dat het met quorn of valess wel erg lekker kan zijn. Leuk topic trouwens ik laat de wereldgerechten altijd maar staan omdat ik niet kan bedenken wat er lekker in zou zijn, dus handig dit!

Laatst gewijzigd op 22-08-2008 om 13:18. Reden: ik kan niet typen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten