Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 18:52
sportbabe
sportbabe is offline
Ik zit bij de schoolkrant, en ik vroeg me af hoe de schoolkrant er bij jullie uit ziet. Wat voor teksten erin staan, hoe die heet en of er veel kopij wordt geleverd. xxx
Advertentie
Oud 05-03-2003, 20:10
Vlooienband
Vlooienband is offline
Bij ons heet 'ie de oogschaduw, er komt veel kopij in.
Het meeste dat van anderen afkomt, zijn lerarencitaten (bioleraar: "ik ben zo hetero als de neten!")
Ook worden wat simpele verhaaltjes, reisverslagen, moppen, tekeningen e.d. dingen ingestuurd.
Oud 05-03-2003, 20:55
Ieke
Ieke is offline
Bij ons staan er reisverhalen, commntaar op vanalles op school, politiek, schoolgebeutenissen in. Verder hebben we de vreetkick, dat is een verslag van 2 leerlingen die bij een leraar thuis hebben gegeten. Verder de citaten natuurlijk
We stonden laatst in de elservier, die over de middelbare scholen.
Oud 06-03-2003, 16:51
sportbabe
sportbabe is offline
Leuk! maar bij ons is et een btje hopeloos. Er komt weinig kopij binnen, en eigenlijk zitten we met een imago probleem, omdat de vorige schoolkranten (we zijn helemaal opnieuw begonnen) nogal lange verhalen plaatste, om over na te denken enzo.. Iemand tips voor een btje vlotte schoolkrant?
Oud 06-03-2003, 19:10
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
sportbabe schreef:
Leuk! maar bij ons is et een btje hopeloos. Er komt weinig kopij binnen, en eigenlijk zitten we met een imago probleem, omdat de vorige schoolkranten (we zijn helemaal opnieuw begonnen) nogal lange verhalen plaatste, om over na te denken enzo.. Iemand tips voor een btje vlotte schoolkrant?
Je moet een soort vaste rubrieken maken, iig de citaten van leraren, dat doet het altijd erg goed. Verder is het van belang om goede, aansprekende verhalen te maken over van allerlij onderwerpen op school en in de matschappij. Bij ons op school is de ha verbouwt en toen kwam er een artiekel met de titel: "Waarom de hal zuigt."
Je moet mensen al zien te pakken in de eerste regels, goede boeiende artiekels. (met een goede start is heel belangrijk!)
'Zo'n rubriek waar er bij een leraar thuis gegeten wordt doet het ook goed, maar dat moet ook aanspreken, humor gebruiken. het moet leuk zijn om te lezen. Neem de leraar op de korrel, maar hou het wel binnen te perken, als je te veel overdrijft is het ook niet leuk.
Het is ook altijd leuk om een bepaalde specerfieke eigenschap van een leraar te gebruiken. Wij hadden ooit eens: Een titel: "De vele gezichten van meneer ...."(naam zal ik niet noemen, hij geeft frans) met daaronder 10 keer dezelfde foto met daaronder teksten als "Chagerijnig","Blij" ect. Deed heterg goed.
Reisverhalen, verhalen over uitjes enzo is ook wel wat, maar ik dnek dat je daar als redactie bij de mensen die er heen gingen naar moet vragen of ze het willen doen, jullie kunnen het niet zelf en het heeft soms ook een stimulerende werking.
Maar nu je opnieuw begint moet je je nog vestigen dus moeten alle goede stukjes enzo van jullie zelf komen. Doe je best en men gaat het wel waarderen. Onze Phoenix (= de naam) bestaat al z'n 40 jaar, maar je moet een goede basis hebben en die zal je nu zelf moeten bouwen. Succes.
Oud 07-03-2003, 09:58
Verwijderd
hij heet bij ons de Canibabbel (geloof ik, Cannibaal zou ook kunnen), en dr staat niet zo heel veel bijzonders in. We krijgen em ook bijna nooit.
Dit jaar hebben we er geloof ik 1 gehad.
D'r staat iig een horoscoop in, en verder wat verhaaltjes geloof ik. Uitspraken van leraren dacht ik ook, en verder weet ik eigenlijk niet wat er instaat Als (let op, áls) we em krijgen blader ik em een beetje door, lees dingetjes die wel interessant lijken, en daarna gooi ik em weg..
Oud 13-03-2003, 21:19
Multilot
Multilot is offline
Op school& studie staat er ook een heel topic over...
Geen zin om nu op te gaan zoeken, sorry...
Oud 06-04-2003, 13:21
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
onze heet SKOOL UPLOAD --> school oplaad

intervieuw met leraar 1 (denk aan de bruggers, die willen ook wat

dMSN test (net consumenten gids

Recensie van Unreal II

Preview matrix 2

terug kerend rubriek TOP 10 (deze keer was het de top 10 wannebe's)

What's your problem (soort break out sev vragen hoekje, alleen heeel grappig)

Interview met bedrijsleider C1000 omdat we daar niet meer heen mochten in de puaze, dat heeft de SKOOL UPLOAD weer opgelost,

Spotprent --> deze keer oorlog

soms column cufaddaw (als je omdaait is wad da fuc)

horoscopen, verslagen, nieuwe rubriek protest (protesteren tegen van alles door leerlingen )
Oud 06-04-2003, 13:25
Tha#1ChiLL
Tha#1ChiLL is offline
oja we zitten op ong 400 kopijen (k*t woord)

kijk, als je nieuwe naam doet en gewoon veel mond tot mond reclame over de luke diongen, zullen mensen nieuwschierig worden en lezen en dan gaat de saaie imago vanzelf over

meer vragen voeg me toe masterlijkste@hotmail.com

(niet toevoegen als:
je breezah sletje ben/ groupie enz)
Oud 06-04-2003, 13:43
Steefjuh
Steefjuh is offline
Die van ons heet "De Doedel."

Wij waren een-na-beste schoolkrant van het jaar 2002...

Wij hebben vooral leuke rubrieken.

Even voorstellen. -----> Als er nieuwe leraren zijn.

Of een top 5 van muziek. En dan leraren namen erin verwerkt.

Lerariteitjes ----> Uitspraken van leraren.

Site Seeing -----> Leuke internet sites uitgelicht.

Ik vond hem altijd errug leuk. Ik zit nu ook zelf in de redactie.

Ow, ja trouwens. J emeot een redactie hebben en dan twee keer per week vergaderen, en goed afspreken, wie welke rubriek doet....
Oud 25-08-2008, 18:29
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Die van ons heet "De Doedel."
... meot een redactie hebben en dan twee keer per week vergaderen, en goed afspreken, wie welke rubriek doet...
Dat je een redactie nodig hebt, lijkt me voor de hand liggend, maar twee keer per week een meeting? Dat is echt [veel] te vaak!
Oud 25-08-2008, 20:35
Ieke
Ieke is offline
Lijkt me niet echt een reactie om het topic mee te uppen.

Regels voor berichten