Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 14:42
Jaccow
Jaccow is offline
Oke, al vanaf begin dit jaar vind ik iemand leuk uit m'n klas. Ik heb altijd goed met haar op kunnen schieten en het is ook denk ik mijn beste vriendin. Al zou ik wel meer willen. Ik heb het nooit durven zeggen, tot ongeveer 2 maanden geleden. Ze had het niet verwacht, maar ze zei dat ze me in het begin van het jaar ook al leuk vond. Ik had altijd al zo'n vermoeden maar wist het nooit zeker, en ik durfde er niet over te beginnen. Dus nu ongeveer 2 maanden geleden zei ik het, en ze zei dat ze nog wel wat voor me voelde maar niet om verkering te krijgen. Ze was voornamelijk bang dat onze vriendschap zou verbreken als het dan uit zou gaan. Dus eerst maar beetje afstandelijk gedaan van haar, en na een tijdje zag ik haar weer gewoon als een vriendin. In iedergeval dat dacht ik.

Toen een maand later ongeveer, begon ze ineens wel erg close te doen. Ze praatte ineens erg vaak tegen me, en zat vaak aan me enzo. Ik had er natuurlijk niet egt problemen mee, want ik voelde eigenlijk altijd wel wat voor haar. Dus we werden eigenlijk steeds closer, maar ze had geen id dat ik dat ook wat voor haar voelde. Toen zei ze een keer dat ze heel graag wat wou vertellen, maar het gewoon niet durfe. Dus ik een paar keer aandringen maar ze wou het echt niet zeggen. Vanaf toen zijn we altijd wel aardig close geweest maar nooit echt meer.. Nu zei ze het gister weer en moest ik het gewoon weten. Ze durfe het eerst echt niet te zeggen maar uiteindelijk zei ze het toch. Ze vond me toch ook leuk. En ik kon echt niet blijer zijn.. ik dacht dat het eindelijk wat zou worden. Maar niet dus. Ze vond me leuk, maar ze wou geen verkering. En om eerlijk te zijn weet ik niet echt waarom niet.. Ze is bang dat we daarna geen vrienden meer kunnen zijn, en ze is bang om zichzelf voor de voeten te lopen en mij te irriteren? Komop wat is dat nou? Daar kan ik echt wel tegen, ze zal me echt niet irriteren. Ze is bang dat ze haarzelf nou niet zou kunnen zijn..

Dus nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik voel me echt kut, ik weet dat ze me leuk vind en ik kan der gewoon niks mee doen? Ik hou echt veel van haar en.. zij dus ook van mij. Maar moet ik haar nou proberen te overtuigen om verkering te nemen? want ze staat dr niet echt voor open geloof ik..Ze heeft al eerder vriendjes gehad maar dat was maar niks zei ze.

Eigenlijk wil ik gewoon m'n verhaal kwijt en hoop op iets van tips te krijgen ofzo. Want ik weet nou niet echt wat ik moet doen. Of ik wel iets kan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-08-2008, 14:48
stout!
stout! is offline
De beste manier waarop je haar kunt overtuigen is door niet aan te dringen. Dus zeg dat je het prima vind om geen vriendje/vriendinnetje te worden en 't gewoon rustig aan te doen, maar dat het nu sowieso moeilijk is om gewone vrienden te blijven als jullie elkaar allebei zo leuk vinden. Als het gevoel bij haar blijft, zal ze echt wel naar je toe blijven trekken.
Maar ga je dus niet opdringen bij haar of haar proberen te overtuigen, dat kan alleen maar verkeerd gaan.
Oud 17-08-2008, 15:09
Batave
Batave is offline
Citaat:
De beste manier waarop je haar kunt overtuigen is door niet aan te dringen. Dus zeg dat je het prima vind om geen vriendje/vriendinnetje te worden en 't gewoon rustig aan te doen, maar dat het nu sowieso moeilijk is om gewone vrienden te blijven als jullie elkaar allebei zo leuk vinden. Als het gevoel bij haar blijft, zal ze echt wel naar je toe blijven trekken.
Maar ga je dus niet opdringen bij haar of haar proberen te overtuigen, dat kan alleen maar verkeerd gaan.
Dat dacht ik ook, laat haar maar het in haar eigen tempo doen.
Oud 17-08-2008, 15:11
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Dit en niet als een hondje achter haar aan gaan lopen oid
Na ongeveer vier maanden andere opties overwegen
Oud 17-08-2008, 15:22
Verwijderd
Neem initiatief. De "vriendschap" zal uiteraard stuklopen, maar vriendschappen tussen mensen die elkaar aantrekkelijk/leuk vinden werken toch niet.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 16:07
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Oke, al vanaf begin dit jaar vind ik iemand leuk uit m'n klas. Ik heb altijd goed met haar op kunnen schieten en het is ook denk ik mijn beste vriendin. Al zou ik wel meer willen. Ik heb het nooit durven zeggen, tot ongeveer 2 maanden geleden. Ze had het niet verwacht, maar ze zei dat ze me in het begin van het jaar ook al leuk vond. Ik had altijd al zo'n vermoeden maar wist het nooit zeker, en ik durfde er niet over te beginnen. Dus nu ongeveer 2 maanden geleden zei ik het, en ze zei dat ze nog wel wat voor me voelde maar niet om verkering te krijgen. Ze was voornamelijk bang dat onze vriendschap zou verbreken als het dan uit zou gaan. Dus eerst maar beetje afstandelijk gedaan van haar, en na een tijdje zag ik haar weer gewoon als een vriendin. In iedergeval dat dacht ik.

Toen een maand later ongeveer, begon ze ineens wel erg close te doen. Ze praatte ineens erg vaak tegen me, en zat vaak aan me enzo. Ik had er natuurlijk niet egt problemen mee, want ik voelde eigenlijk altijd wel wat voor haar. Dus we werden eigenlijk steeds closer, maar ze had geen id dat ik dat ook wat voor haar voelde. Toen zei ze een keer dat ze heel graag wat wou vertellen, maar het gewoon niet durfe. Dus ik een paar keer aandringen maar ze wou het echt niet zeggen. Vanaf toen zijn we altijd wel aardig close geweest maar nooit echt meer.. Nu zei ze het gister weer en moest ik het gewoon weten. Ze durfe het eerst echt niet te zeggen maar uiteindelijk zei ze het toch. Ze vond me toch ook leuk. En ik kon echt niet blijer zijn.. ik dacht dat het eindelijk wat zou worden. Maar niet dus. Ze vond me leuk, maar ze wou geen verkering. En om eerlijk te zijn weet ik niet echt waarom niet.. Ze is bang dat we daarna geen vrienden meer kunnen zijn, en ze is bang om zichzelf voor de voeten te lopen en mij te irriteren? Komop wat is dat nou? Daar kan ik echt wel tegen, ze zal me echt niet irriteren. Ze is bang dat ze haarzelf nou niet zou kunnen zijn..

Dus nu weet ik echt niet wat ik moet doen. Ik voel me echt kut, ik weet dat ze me leuk vind en ik kan der gewoon niks mee doen? Ik hou echt veel van haar en.. zij dus ook van mij. Maar moet ik haar nou proberen te overtuigen om verkering te nemen? want ze staat dr niet echt voor open geloof ik..Ze heeft al eerder vriendjes gehad maar dat was maar niks zei ze.

Eigenlijk wil ik gewoon m'n verhaal kwijt en hoop op iets van tips te krijgen ofzo. Want ik weet nou niet echt wat ik moet doen. Of ik wel iets kan doen.
Je weet dat ze erg leuk vind. Hoe kom je tot die conclusie? Toch niet omdat zij het zegt hoop ik. Je concentreert je vooral op wat je wil horen, namelijk het gedeelte waarbij ze zei dat ze je leuk vind. Verstandiger is het om ook te kijken naar het gedeelte waarbij ze je vertelde dat ze geen relatie met je wilde vanwege een X aantal redenen. Je moet je bij zoiets vaags altijd afvragen waarom mensen iets dergelijks zeggen. Waarom zou zij tegen je zeggen 'ik vind je leuk, maar ik wil niks met je'?

Enerzijds kan het een aanmoediging tot jou zijn op initiatief te nemen. Dit zou echter vreemd zijn, want als je wil dat iemand initiatief neemt, waarom zou je hem dan erbij vertellen dat je geen relatie wilt, en daar een X aantal redenen voor geven. Op die manier zou je iemand enkel ontmoedigen.

Een andere mogelijkheid is dat zij heeft gemerkt dat jij haar leuk vind, en dat dit een soort 'zachte' afwijzing is. Waarom? Ze zegt nu niet simpelweg, 'ik vind je niet leuk genoeg voor een relatie', maar ze maakt er een mooi verhaaltje bij. Want wat staat haar liefde in de weg? De mogelijkheid dat de vriendschap in duigen zal vallen. Een prachtige reden die men veel hoort, maar je denkt toch niet dat meisjes die verliefd zijn deze verliefdheid opgeven omdat de vriendschap anders mogelijk gevaar loopt? Als ze je heel leuk zou vinden zou ze haar vriendinntjes bijvoorbeeld juist vertellen wat een goede basis jullie vriendschap vormt voor een relatie, omdat jullie elkaar al zo goed kennen. Denk na over wat je nou opschrijft. Zij houd van jou? Ze houd zoveel van je dat ze je vertelt dat ze geen relatie wil. De vriendschap is belangrijker. Ik denk dus dat ze je niet heel leuk vind. Wel leuk, alleen niet heel erg leuk. Ze houd ook niet van je op de manier waarop jij van haar houd. Anders zou ze nooit zulke vage signalen afgeven, nog je recht toe recht aan vertellen dat ze geen relatie wil.

Meisjes 'helpen' je altijd als je erg leuk vinden. Ze geven (soms overduidelijke) 'hints', ze hebben ineens een heel flexibele agenda, enz. Het idee dat een 16-jarig meisje haar verliefdheid zou willen laatstaan kunnen blokkeren ten faveure van een vriendschap met die persoon waar ze verliefd op is lijkt mij onzin.

Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 18:25
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
*knip*

Wat mij betreft kan het topic dicht. Dit en de post van stout samen= oplossing. Wat een goede post zeg!
Oud 17-08-2008, 18:51
BaByGiRlIe
BaByGiRlIe is offline
beste manier is om haar tijd te geven en haar te laten wennen aan het idee dat jullie wat voor elkaar voelen maar dring je niet aan haar op want dat zal jullie vriendschap naar de hand kapot door gaan
zelf heb ik het ook mee gemaakt we kwamen wel bij elkaar maar na 2 maanden geen contact meer en waarom omdat we te hard op stapel gingen
daarom zeg ik je nu als je echt van haar houdt gun haar de tijd en je zelf ook
je kan er moelijk aan veranderen liefde en willen moet van beide kanten afkomen
Oud 17-08-2008, 18:53
BaByGiRlIe
BaByGiRlIe is offline
Al heeft smokin ook beetje erg veel gelijk
Oud 17-08-2008, 18:56
Idunarara
Idunarara is offline
Hmm ik kan enkel uit eigen ervaring spreken. Mijn huidige vriend (nu tien maanden samen) en ik waren een jaar 'bevriend' waarin vooral ik op en af heel erg verliefd was. Hij gaf telkens aan mij ook echt wel leuk te vinden, maar hij had geen zin in relatiegezeik. Een paar maanden voor we wat kregen verloor ik mijn interesse een beetje en hadden we minder contact, toen we vervolgens samen weggingen sloeg alsnog de vonk over. Dus ja, tijd?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 10:43
Volk
Volk is offline
Een goeie vriendschap gaat nooit verloren door liefde.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Meisjes 'helpen' je altijd als je erg leuk vinden. Ze geven (soms overuidelijke) 'hints', ze hebben ineens een heel flexibele agenda, enz. Het idee dat een 16-jarige meisje haar verliefdheid zou willen laatstaan kunnen blokkeren ten faveure van een vriendschap met die persoon waar ze verliefd op is lijkt mij onzin.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 13:45
cenerentola
cenerentola is offline
Waarom geeft iedereen hem het advies om door te zetten en haar de tijd te geven? Ik zou daar echt geen geduld voor hebben en het al lang hebben opgegeven. Zeg tegen haar dat je geen zin hebt in dat getreuzel en dat ze snel een keuze moet maken
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 01:57
m!ke
m!ke is offline
Aaah.. Ik heb hetzelfde meegemaakt en het duurde zo 4 lange maanden!
Précies hetzelfde, ook uit m'n klas.. Dan werd het me echt teveel en ben ik d'r gewoon beginnen kussen en dat ging Okaay

Ohja dat van goede vriendjes worden enzuw, DON'T.
Goede vrienden met meisjes = Homo's. I'm sorry, maar dan gaan ze met je praten over welke jongen ze leuk vinden..

& Kijk eens naar de film ' Just friends '
Oud 22-08-2008, 03:13
kous
kous is offline
"Ze praatte ineens erg vaak tegen me, en zat vaak aan me enzo."
dude... just fking kiss her DAMNNN, waarom zo moeilijk doen.

"Ze vond me leuk, maar ze wou geen verkering."
Je hebt telang gewacht en nu ben je in haar onbewuste een man die geen initiatief durft nemen waardoor ze je minder aantrekkelijk vind.

Het is de bittere waarheid. ( Het is de psychologie vd vrouw )

next
Oud 22-08-2008, 12:14
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
"Ze praatte ineens erg vaak tegen me, en zat vaak aan me enzo."
dude... just fking kiss her DAMNNN, waarom zo moeilijk doen.

"Ze vond me leuk, maar ze wou geen verkering."
Je hebt telang gewacht en nu ben je in haar onbewuste een man die geen initiatief durft nemen waardoor ze je minder aantrekkelijk vind.

Het is de bittere waarheid. ( Het is de psychologie vd vrouw )

next
Inderdaad, maar daar kan nog altijd verandering in komen.
Maar inderdaad, gast durft ook eens iets!
& Wat heb jij trouwens een fantastische nickname + bijpassend plaatje
Oud 22-08-2008, 12:27
Qimm
Qimm is offline
was hij niet eerst 'zotopteentjes'? of heb ik dat alleen maar bedacht?
Oud 22-08-2008, 13:20
Verwijderd
Waarom zou je eigenlijk een relatie willen met zo'n irritant meisje dat maar niet weet wat ze wil en vage signalen afgeeft? En wat denk je uit zo'n relatie te kunnen halen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 13:36
kous
kous is offline
Citaat:
Waarom zou je eigenlijk een relatie willen met zo'n irritant meisje dat maar niet weet wat ze wil en vage signalen afgeeft? En wat denk je uit zo'n relatie te kunnen halen?
ELK meisje doet zo wanneer een man niet op de signalen antwoord die ze denkt zo overduidelijk te tonen Slechts met sociale intuitie herken je die momenten, en dat maakt je voor een vrouw nog 4x aantrekkelijker.
Oud 22-08-2008, 13:55
Verwijderd
Citaat:
ELK meisje doet zo wanneer een man niet op de signalen antwoord die ze denkt zo overduidelijk te tonen Slechts met sociale intuitie herken je die momenten, en dat maakt je voor een vrouw nog 4x aantrekkelijker.
Niet élk meisje gaat expliciet roepen: "ik wil geen relatie met je, want..." nadat ze hem laat blijken dat ze hem ziet zitten.

Wat dat betreft is dit een geval apart en niet de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 17:36
kous
kous is offline
Citaat:
Niet élk meisje gaat expliciet roepen: "ik wil geen relatie met je, want..." nadat ze hem laat blijken dat ze hem ziet zitten.

Wat dat betreft is dit een geval apart en niet de moeite waard.
Ach je hebt het helemaal mis
Ze was 1st aangetrokken tot hem, tot hij die blunder beging. Kreeg ze wat spijt van de aankoop en wil ze het niet meer.
Oud 22-08-2008, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ach je hebt het helemaal mis
Ze was 1st aangetrokken tot hem, tot hij die blunder beging. Kreeg ze wat spijt van de aankoop en wil ze het niet meer.
Dat ontken ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 14:18
freud
freud is offline
Oeh Dawson and Joey (h)
Reageren

Regels voor berichten