Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2001, 18:11
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Als je een zachte 'g' hebt (like me), beinvloedt dat je latere carriere dan zó, dat je echt vaak niet aangenomen wordt? De vraag dus eigenlijk, wil ik later als een beetje succesvol actrice voor de dag komen, moet ik dan die &^%&^%%^zachte 'g' afleren..?
Oud 15-06-2001, 18:18
Verwijderd
Citaat:
ally mcbeal schreef:
Als je een zachte 'g' hebt (like me), beinvloedt dat je latere carriere dan zó, dat je echt vaak niet aangenomen wordt? De vraag dus eigenlijk, wil ik later als een beetje succesvol actrice voor de dag komen, moet ik dan die &^%&^%%^zachte 'g' afleren..?
Ligt eraan. Is je G dusdanig zacht (de Limburgse G) dan heb je een probleem. Een Brabantse G is zo uit de wereld geholpen.
Oud 15-06-2001, 18:28
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Brabants dus.
Oud 15-06-2001, 21:18
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Ik heb dus ook een Brabantse g. Ik sta bij verschillende castingbureaus ingeschreven en ben om die reden al meerdere malen afgewezen voor vooral films en zo. Maar ik heb het ook weleens gefaked, dat ik bij castings gewoon met de harde g ga praten, en dat heeft me wel een rol in een commercial opgeleverd dus in principe hoeft het geen mega probleem te zijn. Van de ene kant wil ik wel logopedie er voor doen, maar van de andere kant vind ik het helemaal belachelijk dat je persé met zo'n harde g moet praten. Het is weleens tijd dat ze van die standaardregels af komen, toch! Op sommige momenten denk ik echt zo van, ik zal ervoor zorgen dat ze me nemen zoals ik ben! HAH! In het TV wereldje is al zoveel nep en om dan ook nog eens mijn accent te gaan veranderen. Ach ja, ik zie wel. Maar wat Preshness ookal zei, een Brabants accent is vrij makkelijk te verhelpen volgens mij!
Oud 15-06-2001, 21:26
Convulsive
Convulsive is offline
Eigenlijk gewoon triest dat zoiets je carriere kan beinvloeden. Het jammere is wel dat, WELK personage je ook speelt, je accent telkens meegaat. Zo lijkt me dat ook dom om een piercing in je gezicht te nemen bv.

Maar goed, is die Brabantse g zo moeilijk af te leren dan ALS je dat zou willen?
Oud 15-06-2001, 21:30
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
[B]Het jammere is wel dat, WELK personage je ook speelt, je accent telkens meegaat. [B]
Nou hoeft op zich niet persé denk ik want ik ben wel Brabants maar ik kan heelveel verschillende accentjes doen!
Oud 15-06-2001, 21:32
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Nou hoeft op zich niet persé denk ik want ik ben wel Brabants maar ik kan heelveel verschillende accentjes doen!
Ja ok, je hebt wel gelijk. :-)
Maar dan moet je constant geforceerd praten?

Oud 15-06-2001, 21:46
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
Ja ok, je hebt wel gelijk. :-)
Maar dan moet je constant geforceerd praten?

Na, geforceerd niet echt, als ik van een zachte G naar een harde G moet switchen voelt dat soms wel geforceerd, dan moet ik er de hele tijd bij nadenken zeg maar dus kan ik niet lekker spelen, maar als ik echt van die duidelijke typjes speel met een bijbehorend accent zoals een kakvrouwtje of een lompe boer(in) vind ik het niet moeilijk. Maar ja, in films of zo heb je natuurlijk niet alleen maar van die makkelijke uitgesproken typjes dus wat dat betreft heb je wel gelijk.
Oud 15-06-2001, 21:50
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Na, geforceerd niet echt, als ik van een zachte G naar een harde G moet switchen voelt dat soms wel geforceerd, dan moet ik er de hele tijd bij nadenken zeg maar dus kan ik niet lekker spelen, maar als ik echt van die duidelijke typjes speel met een bijbehorend accent zoals een kakvrouwtje of een lompe boer(in) vind ik het niet moeilijk. Maar ja, in films of zo heb je natuurlijk niet alleen maar van die makkelijke uitgesproken typjes dus wat dat betreft heb je wel gelijk.
'T lijkt me best wel lastig ja. Is dat erg moeilijk dan om die zachte g weg te moffelen?

Komt misschien over als een domme vraag, maar ik weet wel hoe een zachte g klinkt, ja ik kan jullie ook nadoen hoor, maar ik vraag me gewoon af hoe jullie dat doen. :-)
Oud 15-06-2001, 22:34
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Convulsive schreef:
'T lijkt me best wel lastig ja. Is dat erg moeilijk dan om die zachte g weg te moffelen?

Komt misschien over als een domme vraag, maar ik weet wel hoe een zachte g klinkt, ja ik kan jullie ook nadoen hoor, maar ik vraag me gewoon af hoe jullie dat doen. :-)
De zachte G wegmoffelen is niet zo moeilijk, je moet gewoon de hele tijd om je heen luisteren hoe mensen praten en het nadoen. Maar ze horen blijkbaar ook aan andere dingen dan de G dat je zuidelijk bent, helaas.
Oud 15-06-2001, 22:37
Verwijderd
Citaat:
bubbeltjes schreef:
De zachte G wegmoffelen is niet zo moeilijk, je moet gewoon de hele tijd om je heen luisteren hoe mensen praten en het nadoen. Maar ze horen blijkbaar ook aan andere dingen dan de G dat je zuidelijk bent, helaas.

Een zachte g kun je niet wegmoffelen, hoor...ik iig niet...ze hebben me wel eens verplicht het te doen, maar mijn stembanden zijn er niet op 'ingericht' zeg maar...dat lukt dus never nooit niet...en ik denk dat dat bij meer mensen die met een zachte g praten zo is.
Oud 16-06-2001, 00:10
Convulsive
Convulsive is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Thanks voor je uitleg.

Oud 16-06-2001, 00:19
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
... Heerlijk he... Ik moet het accent wel een paar keer gehoord hebben voor ik het kan...

Enneh... waar schrijf je je dan zoal in als je gecast wilt worden? (lijkt me best leuk om te proberen tog?)

nu ff ontopic (ik moet het goede voorbeeld geven he )
eehm... De zachte g wordt volgens mij altijd wel gezien als het symbool van een aantal dingen. Misschien moet je dat eens uitbuiten... Afleren is geen goed ide al kan ik me neit echt veel groete acteurs/cabaretiers verzinnen met een zachte g (wees de eesrste zou ik zeggen).
Oud 16-06-2001, 00:20
Verwijderd
heheh
Oud 16-06-2001, 02:03
dystopia
dystopia is offline
Kheb een zachte 'g' en vooral met rappen is dat behoorlijk irritant. Ik MOET dan gewoon een harde 'g' creeren wil het klinken. *zuchtje diep*
Oud 16-06-2001, 02:08
dystopia
dystopia is offline
Het bewijs dat ik het wel kan staat hier: hier (er zit wel wat gescheld in )

Alleen een verhaal is moeilijker. Als ik een weekend bij me neef in A'damn ben gewees praat ik ook gewoon zo half Amsterdams..
Oud 16-06-2001, 08:51
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Het bewijs dat ik het wel kan staat hier: hier (er zit wel wat gescheld in )
Hahaha zie je wel dat het kan....maar iets vriendelijker mag ook wel hoor!
Enneh wat betreft die zachte G, let op mijn signature!!
Haha ennehhhh.....erg coole homepage!!
------------------
Fake it until you make it!

[Dit bericht is aangepast door bubbeltjes (16-06-2001).]
Oud 16-06-2001, 09:02
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Citaat:
bubbeltjes schreef:
... Heerlijk he... Ik moet het accent wel een paar keer gehoord hebben voor ik het kan...

Enneh... waar schrijf je je dan zoal in als je gecast wilt worden? (lijkt me best leuk om te proberen tog?)

nu ff ontopic (ik moet het goede voorbeeld geven he )
eehm... De zachte g wordt volgens mij altijd wel gezien als het symbool van een aantal dingen. Misschien moet je dat eens uitbuiten... Afleren is geen goed ide al kan ik me neit echt veel groete acteurs/cabaretiers verzinnen met een zachte g (wees de eesrste zou ik zeggen).

Je hebt helemaal gelijk. Ik schreef eerder ookal dat ik het eigenlijk niet eens wil veranderen want dan worden die belachelijke regeltjes in dat wereldje nog langer in stand gehouden! HAH! Ik zal ze eens een Brabants poepie laten ruiken!
Anyways, als je je in wilt schrijven bij een castingbureau of zo heb ik wel adressen voor je! Ik sta er zelf bij een stuk of 12 of zo ingeschreven maar er zijn er maar een paar waar ik regelmatig iets van hoor. Je moet ook maar net geluk hebben. Maar als je dat leuk lijkt moet je dat gewoon doen hoor, why not! Meestal vragen ze een close-up foto, één van helemaal en dan nog één of twee anderen. Belangrijk is in ieder geval dat je nooit inschrijfkosten gaat betalen want dat is complete onzin!

Oud 16-06-2001, 14:39
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Hahaha zie je wel dat het kan....maar iets vriendelijker mag ook wel hoor!
Enneh wat betreft die zachte G, let op mijn signature!!
Haha ennehhhh.....erg coole homepage!!
Iets vriendelijker zal ik de volgende keer proberen zachte 'g' kan ik, alleen de harde lukt me nie in een verhaal of rap..

Bedankt verder
Oud 20-06-2001, 11:37
C'est moi!
C'est moi! is offline
Jullie hebben er nix aan, maar ik vind een zachte G wel leuk klinken, en eigenlijk is het onzin dat je daarom afgewezen zou worden. Liever een zachte G dan zo'n Amsterdams accent ofzo...
Oud 20-06-2001, 11:49
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ja, onzin is het wel, maar volgens mij kan dat de mensheid niet zoveel schelen...
Oud 20-06-2001, 12:03
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Iets vriendelijker zal ik de volgende keer proberen zachte 'g' kan ik, alleen de harde lukt me nie in een verhaal of rap..

Bedankt verder

zachte g rap lijkt mij persoonlijk best gaaf
Oud 05-09-2008, 21:51
broodje_aap
broodje_aap is offline
hej mensen, ik heb ook een zachte g en een super limburgs accent. persoonlijk vind ik dat limburgs vreselijk klinken en zou me wel een ander accent willen aanwennen. ben immers niet van plan hier te blijven wonen en denk eraan om in de toekomst naar amsterdam of zaandam te gaan. maar kan iemand me uitleggen hoe ik die harde g maak. krijg t namelijk niet voor elkaar tot nu toe.
Oud 06-09-2008, 08:30
WolterB
WolterB is offline
Up van 7 jaar. Gesloten.

Regels voor berichten