Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2008, 11:17
Blackeyed
Blackeyed is offline
Hallo,
Eergisteren ben ik op een wesp gaan staan en heeft ze mij gestoken in mijn teen.
Ik heb de angel er uitgetrokken en een beetje pijn gehad maar het viel mee.
Toen ik gisteren wakker werd jeukte mijn teen echter ongelooflijk hard. Ondertussen is mijn teen rood, dik en is de jeuk bijna ondraaglijk. Als ik wrijf over de plaats waar de angel stak voel ik iets hards maar ik zie niks.
Weet iemand wat ik kan doen of ik misschien gewoon beter naar de dokter ga.
Oud 03-07-2008, 11:36
Verwijderd
Als je je er zorgen om maakt, gewoon even langs de huisarts gaan. Dat kan nooit schaden

succes
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 14:26
Pluis
Pluis is offline
klinkt als een gewone allergische reactie. koelen met een nat washandje schijnt te helpen (werkt iig tegen de zwelling en daarme vast ook wat tegen de jeuk), maar dat weet ik niet zeker. als het echt zo vreselijk jeukt zou ik even naar de huisarts gaan, er is vast iets te vinden tegen de jeuk. en als je daar geen zin in hebt kan je ook even naar de drogist, daar zijn ook genoeg smeerseltjes te vinden die ook prima helpen tegen de jeuk.

sterkte

Oja, mocht nou het rode gezwollen gedeelte nou groter worden (zich van een teen uitbreiden naar de hele voet) of mocht je last krijgen van benauwdheid, dan moet je wel gelijk naar een dokter want dan kan het een gevaarlijke allergische reactie worden.
Oud 03-07-2008, 16:21
marrel
marrel is offline
koelen helpt iig heel goed, ook tegen de jeuk ^
Je voet is zowiso een lompe plek weet ik uit ervaring, het lijkt daar ook al snel veel dikker. Mocht het erger worden kun je idd naar de huisarts gaan, maar grote kans dat het ook wel snel af neemt. Het centrum is altijd ietsje harder volgens mij, miss als de zwelling wat af neemt dat je nog eens goed kunt kijken of er wat in zit.
Oud 03-07-2008, 18:15
mathfreak
mathfreak is offline
Als er een angel is achtergebleven gaat het om een bijensteek. Bijen verliezen hun angel na het steken namelijk, maar wespen niet.
Oud 06-07-2008, 13:58
flyaway
flyaway is offline
Zakje ijsklontjes erop
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 15:49
sugar_vampire
sugar_vampire is offline
Heb medelij, vorig jaar had ik hetzelfde. Dee niet veel pijn maar kon er niet van slapen! allerlei zalfjes gebropeerfd, helpte niet veel. Al ik jouw was zou ik wel naar de dok. gaan. Het uur bij mij ong. 2 weken voordat het echt over was! veel suc6
Oud 06-07-2008, 19:51
Lente
Lente is offline
azijn
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 20:14
Miekje*
Miekje* is offline
azijn doet pijn. ijsklontjes zou ik doen
Oud 14-07-2008, 21:21
ook hallo
ook hallo is offline
Heb je het gif eruit gezogen?

Ik heb dat ook weleens niet gedaan en had hetzelfde gevolg aan m'n voet, idd gewoon in azijn houden, werkt veel beter dan ijsklontjes
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 13:25
freddyfish
freddyfish is offline
De meningen zijn verschillend zoek je het antwoord op
voorlichting websites bijvoorbeeld van doktoren dan lees je dat je zo snel mogelijk de huisarts moet raadplegen. Indien na 3-4 uur de opzwelling niet opgehouden is omdat het een allergische reactie kan zijn.

Zoek je het antwoord op forums dan lees je dat het 3-4 dagen duurt voordat de opzwelling helemaal weg is en dat als je naar de huisarts gaat dat hij/zij je alleen een middel voorschrijft om de jeuk tegen te gaan, met uitzondering als hij/zij een heftige allergische reactie constateerd.

Ik ben zelf eergister gestoken door een wesp in mijn hand en dit is nu de 2e dag dat ik ermee rondloop. opzwelling is iets kleiner geworden en ik gebruik alleen ijs om af en toe de jeuk te verzachten.

zolang je nog goed eet en je houdt het binnen, geen last van koorts, duizeligheid, geen diarree zal het wel goed zitten. meestal als je die symptonen krijgt kunje spreken van een infectie of heftige allergische reactie.
(opmerking over duizeligheid: we zitten in de maand augustus men vergeet vaak goed te drinken als het warm is, duizeligheid is daar een belangrijke symptoon van, raak niet verward.)
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 20:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Heb je het gif eruit gezogen?
Alsof dat werkt
Fabeltjeskrantitem
Oud 13-08-2008, 13:01
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Volgens mijn vader kan een zure appel ofzo ook helpen als je die er goed inwrijft. Nou komt dat neer op hetzelfde als azijn, dat zure doet het 'm. Verder kan ik je niet helpen, ik ben geloof ik nog nooit door een wesp gestoken.

Regels voor berichten