Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2008, 20:19
Verwijderd
Hallo!
Ik heb sinds mei al drie keer last gehad van een vaginale schimmelinfectie. Ik heb een vriend, waarmee ik ook seks heb. Ik ben aan de pil, we gebruiken geen condooms. Voordat ik iets met hem kreeg, heeft hij zich op soa's laten testen en zijn uitslag was goed. Met mijn ex heb ik alleen maar seks gehad met condooms en we hebben elkaar niet gepijpt/gebeft.
Ik was me een keer in de week met lactacyd, de rest van de week met water. Als ik mijn bikinilijn bijwerk, gebruik ik altijd een nieuw, schoon mesje. Ik heb nu al drie keer dezelfde kuur gehad (drie tabletten en een crème) en dat werkt goed. Mijn huisarts wil me evengoed graag een keer onderzoeken en ik moet een keer nuchter bloedprikken (op glucose, geloof ik).

Nu vraag ik me af of iemand hier een idee heeft wat dit kan zijn en wat ik nog meer kan doen om de volgende schimmelinfectie te voorkomen. Ik heb (stom genoeg) pas volgende week dinsdag op z'n vroegst de tijd om naar de HA te gaan, dus tips zijn welkom!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 20:57
Verwijderd
melkproducten en suiker vermijden, en zéker de combinatie.
probeer eens twee maanden zo weinig mogelijk melk (dus ook yoghurt, kaas, enz...) en suiker te gebruiken, je zal zien dat het helpt.

succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 15:43
Verwijderd
En ga zelf toch even naar de huisarts, al is het maar voor een zware antobiotica, en om ervoor te zorgen dat het niet (nog) chronisch(er) wordt. Je vriend misschien ook, want ondanks dat hij nergens last van heeft, kan ie toch iets bij zicht dragen wat zich bij jou ontluikt als als infectie. en inderdaad: suiker en melkproducten vermijden!!
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 17:30
flyaway
flyaway is offline
Het kan ook ontstaan door bijvoorbeeld de gevolgen van een tot nu toe niet ontdekte lactose-intolerantie, ik noem nu maar iets. Als je daar geen rekening mee houdt, gaan de symptomen ervan ook niet weg.

Misschien kun je je op zulke dingen laten testen?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 18:06
Verwijderd
Bedankt, zeker een idee! Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Mijn vriend belde vandaag en ook hij heeft er weer last van. Hij gaat morgen een kuur halen bij de apotheek, maar gaat naar LL ook zeker een afspraak maken bij de huisarts.
Bedankt voor het idee wat betreft de zuivel, ik zal het proberen
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 20:19
marrel
marrel is offline
Het is niet raar dat het vaak terug komt want dat gebeurt vaker maar het is natuurlijk wel heel irritant. Het is denk ik ook wel zinvol als jullie allebei en tegelijk je kuur afwerken en n die periode miss ook ff geen seks hebben. Als de een er vanaf is en het weer krijgt van de ander is ook niet handig natuurlijk. En miss de kuur iets verlengen (de zalf)
Oud 13-08-2008, 10:19
Verwijderd
Citaat:
al is het maar voor een zware antobiotica
antibiotica helpt juist bij het ontstààn van schimmelinfecties. de balans tussen bacteriën en schimmels wordt verstoord doordat de antibiotica de bacteriën doen afsterven en de schimmels zo de bovenhand krijgen. beter lijken mij dus probiotica maar ik ben geen arts, ik ben zelfs geen biomedische wetenschapper, dus ik kan mij hierin grandioos vergissen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 12:50
Verwijderd
Wat grappig ik heb echt [bijna] precies hetzelfde. Ik heb nu al tweemaal een schimmel infectie gehad (sinds april), nieuwe vriend(sinds april), sex zonder condoom - vorige vriend alleen sex met condoom. Vorige vriend was soa-vrij, deze ook, ik ook.

Ik wijt het aan dat sex zonder condoom omdat ik/mijn lichaam enzo dat niet gewend was? Doc zegt dat alles goed zit...

Ik heb trouwens alleen de 1-dags kuur gebruikt... zelfde effect, hogere dosis en geen gezeur met cremes en dan is het ook in een klap over... mss een idee voor volgende keer? (Hopelijk gebeurd het niet weer natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 13:14
marrel
marrel is offline
Citaat:
antibiotica helpt juist bij het ontstààn van schimmelinfecties. de balans tussen bacteriën en schimmels wordt verstoord doordat de antibiotica de bacteriën doen afsterven en de schimmels zo de bovenhand krijgen. beter lijken mij dus probiotica maar ik ben geen arts, ik ben zelfs geen biomedische wetenschapper, dus ik kan mij hierin grandioos vergissen
Je hebt antimycotica nodig. Speciaal voor gisten (/schimmels), doet eigenlijk niks met bacteriën en dus ook niet met je normale evenwicht. De werking van probiotica is ook niet helemaal vastgesteld maar het kan een positieve invloed hebben, ik weet echter niet of dat over je gehele lichaam werkt of enkel in je maagdarmkanaal.
Oud 13-08-2008, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Je hebt antimycotica nodig. Speciaal voor gisten (/schimmels), doet eigenlijk niks met bacteriën en dus ook niet met je normale evenwicht. De werking van probiotica is ook niet helemaal vastgesteld maar het kan een positieve invloed hebben, ik weet echter niet of dat over je gehele lichaam werkt of enkel in je maagdarmkanaal.
thank you for correct information!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 16:31
Verwijderd
Bedankt allemaal, Marrel, ik zal je informatie zeker meenemen naar de HA.
En ik laat de komende tijd zuivelproducten staan (moet ik de chocolade dan ook laten staan? )!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 18:40
Verwijderd
Citaat:
(moet ik de chocolade dan ook laten staan? )!
als je alleen zuivelproducten wil laten staan niet, want chocola bestaat uit cacao en suiker (behalve misschien melkchocolade )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
als je alleen zuivelproducten wil laten staan niet, want chocola bestaat uit cacao en suiker (behalve misschien melkchocolade )
Hmm. Daar heb je gelijk in. Zover had ik nog niet eens nagedacht.
Maargoed, chocolade.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 20:41
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:

melkchocolade heeft geen 'melk' in zich, geen zuivel, alleen meer cacaoboter dan puur.
Oud 13-08-2008, 22:07
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb daar ook last van gehad. Volgens mij lag dat aan mijn ex (hygiene of zuurgraad?) op dat moment, aangezien ik bij mijn andere vriendjes nooit last heb gehad en bij hem meerdere keren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 22:30
Lee_ky
Lee_ky is offline
Serieus bedoelt. Probeer es een tijd geen lactacyd te gebruiken? Zoiets is dan misschien wel bedoelt voor het goed schoonhouden van de zaak daar beneden, maar toch is je vagina uitgerust om zichzelf schoon te houden. T kan zijn dat je vagina eerder 'verontrust' raakt van sex omdat de eigen natuur iedere keer weggespoeld wordt. Vaak worden schimmelinfecties ook veroorzaakt door wassen met zeep, ookal is lactacyd natuurlijk speciaal er voor gemaakt. Maar toch heb ik het idee dat hier wel een reden in kan schuilen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 09:41
Verwijderd
Citaat:

he getverdemme, je hebt gelijk. Ik bedoelde inderdaad gewoon een medicijnkuur/zalf/iets anders. Maar dan duikt automatisch antibiotica in mn hoofd op Dat ik in het buitenland zat en overdosis antobiotica kreeg, had ik er ook meer last van.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2008, 09:46
Verwijderd
Citaat:
melkchocolade heeft geen 'melk' in zich, geen zuivel, alleen meer cacaoboter dan puur.
Citaat:
thank you for correct information!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 10:38
Verwijderd
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar ik ben vandaag naar de HA geweest. Hij zei dat dit verschillende oorzaken kan hebben. Ik moet sowieso bloedprikken op glucose, om te zien of ik suiker heb. Schimmelinfecties komen blijkbaar vaak voor bij mensen met suiker. Verder heb ik hem gevraagd naar het effect van zuivel e.d., maar hij zei dat er dit geen invloed hier op heeft. Seks heeft invloed op de zuurgraad van de vagina, of ik verband zag tussen mijn seksleven en de infectie's. Nee dus. Hij gaf aan dat het vaak zo is dat er onder/achter de voorhuid van jongens/mannen schimmels en bacteriën zitten waar hij zelf geen last van heeft, maar wel overdraagbaar zijn via seks.
Hij gaf me de tip om niet te vaak met lactacyd te wassen, om een keer een vaginaal douche te proberen en te zorgen dat mijn vriendje het goed schoon houd. Verder kon hij er vrij weinig aan. Dus...
Misschien ook voor Arenda!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 14:46
Verwijderd
Ik ben al getest op suiker, vriend is besneden, gebruik geen lactacyd of andere middelen alleen water. Maar bij mij komt het gewoon door de verandering in mijn seksleven denk ik. Thanks anyway though!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten