Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 09:08
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
Geacht forumlid,

In het kader van mijn afstudeeropdracht, ben ik bezig met een onderzoek naar de optimale wijze van het kort en bondig analyseren van de bedrijfsvoering van startende ondernemers. Met behulp van deze analyse kunnen de startende ondernemers worden voorzien van uiteenlopende adviezen, welke hen verder op weg kan helpen naar succes.

De benodigde bestanden zijn bijgesloten. De door jou ingevulde vragenlijst in het word-document mag je naar mij terug pb-en/mailen.

Met alle gegevens zal vertrouwelijk om worden gegaan en deze zullen dan ook niet worden verstrekt aan derden.

Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

http://www.2shared.com/file/3932422/...bestanden.html
Advertentie
Oud 15-09-2008, 14:31
T_ID
T_ID is offline
Mederwerking gevraagd voor bruikbaarheidstest, dus.
Oud 15-09-2008, 14:42
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
lijkt mij logisch, maar dat is niet de juiste term
Oud 15-09-2008, 20:14
T_ID
T_ID is offline
Jawel, het is wel degelijk de juiste term. Zoals je ziet is het het woord dat de lading dekt in de taal die we in dit land spreken. Jouw woord mag misschien ook een juiste term zijn, maar in de verkeerde taal. Vandaar dat ik je even corrigeerde.
Oud 15-09-2008, 20:34
Nona
Nona is offline
Maar je doelgroep is dus beginnende ondernemers? Misschien dat je er hier wat tegenkomt, maar ik denk niet dat je veel beginnende ondernemer-scholieren zult vinden...
Oud 15-09-2008, 21:05
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
Dat is niet de doelgroep voor de test. Het systeem moet, bij wijze van, door iedereen makkelijk te gebruiken zijn.

@ T_ID, jij spreekt de meest gebruikte en beste boeken voor marktonderzoek tegen
Oud 15-09-2008, 22:22
martijn1985
martijn1985 is offline
@T_ID: dat je een woord kúnt vertalen betekent niet dat de vertaling de meest gebruikte term is. Hoewel ik het in principe met je eens ben dat je niet onnodig engels moet gaan praten is de term usability dusdanig ingeburgerd in het Nederlandse arbeidspsychologisch- en marketingonderzoek dat het gebruik van de vertaling eigenlijk alleen maar verwarring schept.
Oud 16-09-2008, 09:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@ T_ID, jij spreekt de meest gebruikte en beste boeken voor marktonderzoek tegen
Als die voor de rest in het Nederlands zijn, zijn ze dus daarom slecht geschreven.
Citaat:
de term usability is dusdanig ingeburgerd in het Nederlandse arbeidspsychologisch- en marketingonderzoek dat het gebruik van de vertaling eigenlijk alleen maar verwarring schept.
Geen wonder, aangezien slap gelul het product is dat ze verkopen.
Oud 16-09-2008, 09:49
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
waarom heb ik zo'n gevoel dat ik het met een mbo-er te maken heb?
Oud 16-09-2008, 12:17
Nona
Nona is offline
Wat is dat nu weer voor een lullige aanval? Als je het met argumenten niet af kunt, ga er dan liever niet op in.

Overigens ben ik het met T_ID eens dat de Nederlandse taal verziekt wordt door contaminatie vanuit andere talen, en dan voornamelijk het Engels. Dat is dan natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de student, die weinig andere keuze heeft dan de termen uit zijn leerstof te gebruiken, maar meer die van de schrijvers van de boeken, die proberen hun eigen termen zoveel mogelijk in te burgeren en vervolgens ook graag interessant willen doen door niet-Nederlandse woorden te gebruiken. Alsof het daardoor een diepzinnigere tekst wordt.

Ik zal eens naar je bestanden kijken, al heb ik hier weinig tot geen verstand van.
Oud 16-09-2008, 12:22
Nona
Nona is offline
Ik weet niet hoor, maar volgens mij klopt er niets van je bestanden. En aan die site waarmee je de bestanden verspreidt heb ik ook mijn twijfels.
Oud 16-09-2008, 12:35
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
Er is niets mis , ook niet met de site. Laat maar zitten want kennelijk heb ik het verkeerde niveau forum. Beetje hogeropgeleiden bespotten, wat kortzichtig zeg.

Trouwens, we werken met engelse termen, omdat niet iedereen vanuit een nationaal optiek werkt. Maar niet iedereen heeft die ambitie en dat is niet erg, maar andersom kennelijk wel.
Oud 16-09-2008, 12:36
Nona
Nona is offline
Oud 16-09-2008, 12:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Omdat je ego het niet toestaat te erkennen dat ik gelijk heb. Eventueel is ook gebrekkig analytisch vermogen een oorzaak.

Ps: zoek moeilijke woorden als analytisch op in een woordenboek. Ego is Latijn en betekend 'ik', maar staat voor iemands zelfgevoel.
Oud 16-09-2008, 12:53
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
Ik heb gelijk dus.
Oud 16-09-2008, 16:42
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Wat is dat nu weer voor een lullige aanval? Als je het met argumenten niet af kunt, ga er dan liever niet op in.

Overigens ben ik het met T_ID eens dat de Nederlandse taal verziekt wordt door contaminatie vanuit andere talen, en dan voornamelijk het Engels.
wel mooi dat je dan het woord contaminatie gebruikt in de betekenis van besmetting. Dat kan niet in het Nederlands

Ik ben het overigens wel met je eens dat het jammer is dat de Nederlandse onderzoekers niet wat beter hun best doen om een fatsoenlijke vertaling te vinden voor een term. Echer, usability is al dusdanig ingeburgerd dat je het de TS niet kwalijk kunt nemen dat hij de term zo gebruikt.

en @T_ID: ga betere argumenten zoeken, want dit slaat natuurlijk als een tang op een gegeven paard. (en dat is nou wél een contaminatie )
Oud 16-09-2008, 18:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
wel mooi dat je dan het woord contaminatie gebruikt in de betekenis van besmetting. Dat kan niet in het Nederlands
Contaminatie ís Nederlands. En natuurlijk, ooit is het uit een andere taal overgenomen (ik denk Latijn, maar kan geen etymologische verklaring vinden), maar uiteindelijk zijn de meeste woorden terug te leiden tot een andere taal, ook al is die taal meestal aan het Nederlands verwant. Daar heb ik ook niets op tegen, ik heb alleen iets tegen het vervangen van woorden met de Engelse vertaling om belangrijk te lijken, wat in dit soort vakken gewoon heel veel gebeurt.

Maar goed, ik ben sinds kort weer banbaar en ga denk ik maar niet te veel meer offtopic.

@mod: dit kan geloof ik wel dicht, de TS vindt ons van onvoldoende niveau.
Oud 16-09-2008, 21:22
martijn1985
martijn1985 is offline
contaminatie is ook wel nederlands, maar het betekent (van dale):

"foutieve vermenging van twee woorden of uitdrukkingen, bv.: iem een sigaar aanpresenteren"

het gebruiken als besmetting is volgens mij een anglicisme, van contamination.
Oud 17-09-2008, 12:28
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
Citaat:
ik heb alleen iets tegen het vervangen van woorden met de Engelse vertaling om belangrijk te lijken, wat in dit soort vakken gewoon heel veel gebeurt.
Neen, jij hebt het over klaplopers die geen hoge scholing gehad hebben en dan met zulke woorden aankomen die ze niet eens weten.

De woorden zijn niet vervangen. PC en Computer zijn dus ook belachelijk. Net als Burgerking, dat moet zeker ook Hamlapkoning heten, want ze willen vast stoer doen.

Damn, wat zijn niet snuggere mensen toch hypocriet tegenover de weldenkende en maatschappijbewuste mens.

slotje graag, want gediplomeerden vs larcommedewerkers kan langgenoeg doorgaan
Oud 17-09-2008, 14:36
T_ID
T_ID is offline
Wow, wijzen op de taalverruwing onder pretgeschoolde reclamebobo's was écht tegen hun zere been geloof ik.
Oud 17-09-2008, 16:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Damn, wat zijn niet snuggere mensen toch hypocriet tegenover de weldenkende en maatschappijbewuste mens.
Heb je nog in mijn profiel gekeken om te zien welke studie ik volg, of neem je aan dat ik laaggeschoold, dom en kortzichtig ben omdat ik kritiek heb op je docenten?
Oud 17-09-2008, 20:37
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
geen docenten, maar professoren
Oud 18-09-2008, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Zegt degene die "mederwerking" schrijft :')
Oud 18-09-2008, 09:54
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
och ja, pak mij op een onbewuste typfout, heel volwassen
Oud 18-09-2008, 11:19
Bruut
Bruut is offline
Als je al begint met de term MBO'er te gebruiken in deze discussie dan heb je bij voorbaat deze discussie al verloren beste Rob_CMV
Oud 18-09-2008, 11:21
Verwijderd
Citaat:
geen docenten, maar professoren
U riep?

Usability is een typisch geval van een onnodig/overbodig barbarisme.

De professor heeft zijn zegje gedaan.
Oud 18-09-2008, 11:23
Verwijderd
Citaat:
och ja, pak mij op een onbewuste typfout, heel volwassen
Je zit op SCHOLIEREN.COM, het argument van volwassenheid is nogal misplaatst. Ga eens naar Forum.plusmagazine.nl als je graag met volwassen mensen discussieert!
Oud 18-09-2008, 11:31
Uice
Uice is offline
Ben je eigenlijk wel hogeropgeleid? Het klinkt een beetje HBO wat ik hier lees.
Oud 18-09-2008, 11:52
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
Citaat:
larcommedewerkers
Dit is echt geen Nederlands woord hoor. Wel tof dat je een halve betoog post over spelling en over je hoge opleidingsniveau maar niet in staat bent fatsoenlijk Nederlands te produceren. Get the fuck off met je marketing shit voor ik mijn advocaat op je afstuur.
Oud 18-09-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Vind je hboers dom ofzo
Oud 18-09-2008, 12:01
Rob_CMV
Rob_CMV is offline
volwassen ben je al vanaf je 18e en mits je al serieus op school kunt werken, dan zou dat ook geen probleem zijn

maarja.. studenten lijken steeds minder te bewust te zijn dat een school er is voor je toekomst ipv tijdverdrijf
Oud 18-09-2008, 12:04
Verwijderd
wat is mederwerking?
Oud 18-09-2008, 12:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
volwassen ben je al vanaf je 18e en mits je al serieus op school kunt werken, dan zou dat ook geen probleem zijn

maarja.. studenten lijken steeds minder te bewust te zijn dat een school er is voor je toekomst ipv tijdverdrijf

Wat heeft dat er nou weer mee te maken.

Maar goed, ik zal zo eens even kijken of dat ding usable is. Welke opleiding doe je eigenlijk?
Oud 18-09-2008, 13:34
Verwijderd
Ehm....

Het zou leuker zijn om dit topic naar ONZIN te verplaatsen
Oud 18-09-2008, 16:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

Maar goed, dit topic is helemaal ontspoo... oh nee, tegenwoordig is dat veel koele.. uhm, cooler, een gederailt topic.
Oud 18-09-2008, 17:00
Frankrijk
Frankrijk is offline
Jeetje, wat een vmbo-topic zeg.
Oud 18-09-2008, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Welke opleiding doe je eigenlijk?
CMV, gok ik
Oud 18-09-2008, 20:35
Verwijderd
Als in Culturele Maatschappelijke Vorming?
Oud 20-09-2008, 15:06
Verwijderd
Dit gaat al veel te lang door

Mensen kunnen de test nog invullen, maar hier gaat een slotje op want dit gaat echt nergens meer over

Laatst gewijzigd op 20-09-2008 om 15:18.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten