![]() |
|
![]() |
Geacht forumlid,
In het kader van mijn afstudeeropdracht, ben ik bezig met een onderzoek naar de optimale wijze van het kort en bondig analyseren van de bedrijfsvoering van startende ondernemers. Met behulp van deze analyse kunnen de startende ondernemers worden voorzien van uiteenlopende adviezen, welke hen verder op weg kan helpen naar succes. De benodigde bestanden zijn bijgesloten. De door jou ingevulde vragenlijst in het word-document mag je naar mij terug pb-en/mailen. Met alle gegevens zal vertrouwelijk om worden gegaan en deze zullen dan ook niet worden verstrekt aan derden. Alvast hartelijk dank voor je medewerking! http://www.2shared.com/file/3932422/...bestanden.html |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat is dat nu weer voor een lullige aanval? Als je het met argumenten niet af kunt, ga er dan liever niet op in.
Overigens ben ik het met T_ID eens dat de Nederlandse taal verziekt wordt door contaminatie vanuit andere talen, en dan voornamelijk het Engels. Dat is dan natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van de student, die weinig andere keuze heeft dan de termen uit zijn leerstof te gebruiken, maar meer die van de schrijvers van de boeken, die proberen hun eigen termen zoveel mogelijk in te burgeren en vervolgens ook graag interessant willen doen door niet-Nederlandse woorden te gebruiken. Alsof het daardoor een diepzinnigere tekst wordt. Ik zal eens naar je bestanden kijken, al heb ik hier weinig tot geen verstand van.
|
![]() |
Er is niets mis , ook niet met de site. Laat maar zitten want kennelijk heb ik het verkeerde niveau forum. Beetje hogeropgeleiden bespotten, wat kortzichtig zeg.
Trouwens, we werken met engelse termen, omdat niet iedereen vanuit een nationaal optiek werkt. Maar niet iedereen heeft die ambitie en dat is niet erg, maar andersom kennelijk wel. |
![]() |
||
Citaat:
Ps: zoek moeilijke woorden als analytisch op in een woordenboek. Ego is Latijn en betekend 'ik', maar staat voor iemands zelfgevoel.
||
Citaat:
![]() Ik ben het overigens wel met je eens dat het jammer is dat de Nederlandse onderzoekers niet wat beter hun best doen om een fatsoenlijke vertaling te vinden voor een term. Echer, usability is al dusdanig ingeburgerd dat je het de TS niet kwalijk kunt nemen dat hij de term zo gebruikt. en @T_ID: ga betere argumenten zoeken, want dit slaat natuurlijk als een tang op een gegeven paard. (en dat is nou wél een contaminatie ![]()
||
Citaat:
Maar goed, ik ben sinds kort weer banbaar en ga denk ik maar niet te veel meer offtopic. ![]() @mod: dit kan geloof ik wel dicht, de TS vindt ons van onvoldoende niveau. ![]()
|
contaminatie is ook wel nederlands, maar het betekent (van dale):
"foutieve vermenging van twee woorden of uitdrukkingen, bv.: iem een sigaar aanpresenteren" het gebruiken als besmetting is volgens mij een anglicisme, van contamination.
||
![]() |
Citaat:
De woorden zijn niet vervangen. PC en Computer zijn dus ook belachelijk. Net als Burgerking, dat moet zeker ook Hamlapkoning heten, want ze willen vast stoer doen. Damn, wat zijn niet snuggere mensen toch hypocriet tegenover de weldenkende en maatschappijbewuste mens. slotje graag, want gediplomeerden vs larcommedewerkers kan langgenoeg doorgaan |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Maar goed, ik zal zo eens even kijken of dat ding usable is. Welke opleiding doe je eigenlijk?
||
Citaat:
![]() Maar goed, dit topic is helemaal ontspoo... oh nee, tegenwoordig is dat veel koele.. uhm, cooler, een gederailt topic.
|
|