Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Later kreeg men door dat de aarde rond was, dus dat er naast het "boven" ook een "onder" moest zijn. Vanaf het boven, Europa, reisde men naar het zuiden, de aardbol af, naar het onder, Australie, (Zuid-)Afrika en Zuid Amerika. Dit lijkt mij de meest logische verklaring. Begrippen als onze windrichtingen stammen denk ik ook uit de tijd dat men dacht dat de aarde plat was. Rond noen scheen de zon vanuit het zuiden, het Noorden was het tegenovergestelde, de zon kwam op in het oosten, en ging onder in het Westen. Voor dit soort benamingen heb je geen bol nodig, alleen de zon. Aan de andere kant van de evenaar is de zon rond noen in het noorden. Om toch maar goed aan te sluiten op het topic zal ik ook maar wederom zeggen dat je niet kunt weten hoe het helaal staat. Dit kan je alleen bepalen ten opzichte van een ander punt REIE
|
ik zie et tog egt as een afspraak, net zoals eerder gezegd is, net as dat we afspreken dat rood rood is, en niet groen. Zo zien de meeste mensen de aarde as middelpunt van et heelal, maar dat is et ook nie, dat willen we alleen. We zegguh dit voornamelijk om tog iets van communicatie mogelijk te maken, want as je dit niet zo afspreken, omdat de afspraken niet "echt" zijn, maar slechts "afspraken", dan is nix meer aan te tonen. Dan is namelijk rood niet rood, wit niet wit, etc etc, dan is nix meer wat et is, en dan krijgen we tog egt problemen....(wel lachuh, zo`n chaos
![]()
||
Citaat:
Als je het sterrenstelsel heel klein zou maken, zou het in een pizzadoos passen. De as van de aarde staat niet evenwijdig met de randen vd pizzadoos.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
REIE
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Fototopic van je huisdier, deel 2. Bloem | 499 | 18-12-2007 12:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Ongeluk tijdens de buitenrit, weer een paard verloren... Eend | 41 | 12-04-2004 16:01 | |
Verhalen & Gedichten |
de vortex van urbaan (deel1) combinatorman | 5 | 29-05-2003 18:28 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |