Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() .. vooral goedbedoelend voor zichzelf, misschien. De meerderheid tenminste.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Bewijs is ook niet alles. Ik denk idd dat de betere wereld niet komt door een stelletje denkers dat ontzettend hoogmoedig is en graag gezien wil worden in nette pakken, maar door zoals leon zegt mensen als jezus, mededogende mensen en liefdevolle mensen. |
![]() |
||
Citaat:
Jezus op zich was niet slecht, maar neem nu St Patrick die Ierland heeft gekerstend met het zwaard en de Bijbel, daar heb ik geen respect voor. Om nog maar eens op Freud terug te komen; het Überich is het controlerend/remmend orgaan op het Es dus een leven geleidt door driften zal een mens niet leiden.
|
K. idioten hier echt, het eerste wat in je op komt pleur je neer en als iemand het er oneens mee is scheld je em lekker verrot want JIJ hebt gelijk.
Ten eerste, onze menselijke psyche is zeer complex en daarom moet je met zo veel dingen rekening houden. Als een mens gellukig, als een mens gewaardeerd wordt, als een mens liefde kent, als een mens genoeg te eten heeft, als een mens vrijheid heeft, als een mens de mogelijkheid heeft omzich te uiten, maar toch vooral, als een mens GELLUKIG is. Dan, ja dan is een mens een mooi wezen. Neem hier het tegenovergestelde van en je zult een verwaarloosd, hatende bron van negativiteit hebben. Het hangt van ZO ONTZETTEND veel meer factoren af hoe een mens zich gedraagd Veel plezier met door discussieren over dit eindeloze onderwerp. |
![]() |
|
over het algemeen:
dom, egoistisch en primitief. De mens is de meest destructieve levensvorm die deze planeet ooit heeft gekent. Ik kan bijna zeggen dat ik het menselijk ras haat....het scheelt niet veel... *gaat ooit es een boek schrijven: 'the stupidity of men'
||
Citaat:
Zelf nadenken en je conflicten niet oplossen met zo'n DOM boekje (je weet niet eens wat er in dat domme boekje staat over hoe conflicten op te lossen, anders had je niet zo'n toon aangeslagen) Weet jij wat Jezus deed toen hij op zijn wang werd geslagen ??? Of wat Hij zei toen iedereen een overspelige vrouw wilde stenigen ?? Kijk of je nou gelooft in Jezus of niet, de boodschap is goed; n.l heb je naasten lief als jezelf, vergeef iedereen, heb zelfs je vijanden lief, streef na heilig te leven, etc... Mensen maken er helaas (ook sommige (naams?) christenen) nog steeds weinig van waar, maar dat ligt dus niet aan de Bijbel Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 11:12. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het wel eens dat de bijbel, of welk geloof dan ook, de oorzaak is van oorlog en andere gruweldaden. Het is gewoon een middel dat word gebruikt door mensen om die oorlogen en andere gruweldaden uit te voeren. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
huidig mensbeeld =zwart wit= | 223 | 07-02-2007 22:30 | |
mensbeeld metallica | 4 | 23-08-2005 18:52 | |
Mensbeeld Fgank | 22 | 03-03-2004 09:54 | |