Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2008, 21:02
lso
lso is offline
Zijn hier mensen te bespeuren die ooit een borstverkleining ondergaan hebben? Of die eventueel iemand kennen die dat heeft laten doen? Misschien kunnen jullie even de volgende vraagjes voor mij beantwoorden... Ik loop er al enkele jaren mee in gedachten en overweeg het nu sterk...

- Hoe oud was je toen je het liet doen?
- Wat was de reden?
- Welke cup had je en naar welke cup ging je?
- Welke voorbereidingen (+tijd) ging er aan vooraf?
- Hoeveel heb je ervoor betaald
- Ben je tevreden met het resultaat?

Heel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 21:30
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb het niet zelf gedaan, maar een vriendinnetje van mij wel (nu een jaar geleden). Zal kijken in hoeverre ik een antwoord kan geven

22

- Wat was de reden?
Borsten te groot in verhouding met de rest van het lichaam. Ze had hierdoor ook echt rugpijn klachten.

Ze had DD/E en is gegaan naar een C

Bij haar ging het onverwachts heel snel. Ze is eerst naar de huisarts geweest met haar verhaal (dat ze een borstverkleing wilde en om welke reden) en heeft toen gelijk een verwijsbrief gekregen voor een plastisch chirurg. 6 weken later kon ze al geopereerd worden. In de tussentijd alles geregeld met de verzekering (die hebben het vergoed omdat de verkleining ook op grond van medische/gezondheidsredenen was).

Dat weet ik niet, zij heeft het dus vergoed gekregen van de verzekering.

Ze is niet geheel tevreden geloof ik. De pijn en het 'revalideren'daarna (je moet 6 weken rustig aandoen met de nodige beperkingen) zijn haar erg tegengevallen. Maar goed, dat is op gegeven moment gewoon voorbij natuurlijk. Maar zij vindt haar borsten nu ook nog te groot. Ze wilde een kleine C-cup, maar is uiteindelijk na al het herstel uitgekomen op een grote C. De littekens vallen haar wel heel erg mee, daar is weinig van te zien.
Oud 14-07-2008, 03:27
m!ke
m!ke is offline
Ikzelf heb het uiteraard niet gedaan, maar mijn nicht wel waar ik een erg goeie band mee heb.

- Hoe oud was je toen ze het liet doen? 19
- Wat was de reden? Ik en mijn nicht zijn altijd al heel erg close geweest, ze heeft er echt problemen mee gehad met haar jeugd, een heel complex over haar borsten.. Ze vond het genant om achter een BH te zoeken aangezien ze er niet zoveel hadden in haar maat en het erg prijzig was.. Ze heeft eens een BH van €150 gekocht ( nu niet dat ze zoo immens groot zijn hoor, maar ze is zelf maar 1,60 ) Ze had ook enorm veel pijn aan haar rug.
- Welke cup had ze en naar welke cup ging je? Ik weet het niet, maar ik denk groter dan D en ze zijn nu wel een maat kleiner hoor!
- Welke voorbereidingen (+tijd) ging er aan vooraf? ze zat al geloof ik van in het 3de middelbaar met het idee dat ze lelijk was in haar hoofd, wat absoluut niet waar is! Na lange gespreken met mijn oom & tante ( haar ouders.. nja ter verduidelijking hé) zijn ze er voor gegaan.
- Hoeveel heb je ervoor betaald Geen flauw idee, maar het moést gebeuren.
- is ze tevreden met het resultaat? JA!! Ik denk het beste wat haar in lang is overkomen, vooral het zijn hier onlangs solden geweest en ze straalde van geluk ze heeft geloof ik 2 nachten in het ziekenhuis moeten blijven ter revalidatie en daarna nog 2 weken misselijk geweest van verdoving ( In bed blijven ) niets zwaars tillen voor een maand of 2.
Geen zware voeding..

Succes drmee!
Oud 14-07-2008, 14:59
Volk
Volk is offline
Meerdere tantes van mij hebben een borstverkleining ondergaan.

Ze waren allemaal in hun 20 op een na, die was 19

- Wat was de reden?
Rugklachten

H-D F-C en DD-C

Dat weet ik niet.

Dat weet ik ook niet. Maar wel dat het vergoed werd door de verzekering.

Ja, ze hebben allemaal geen rugklachten meer.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 17:06
_Juiicy
_Juiicy is offline
ik wacht nog op bericht van de verzekering of ik het vergoed krijg!
ik ben erg zenuwachtig!!
heb een cup F/G
en wil naar een C

spannend!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 17:13
lso
lso is offline
Bedankt om al te reageren. Ik kom zojuist van de dokter en chirurg. Hij heeft gezegd dat hij mijn cup zeker enkele maten kan verkleinen en dat de ziekenkas in kan tussenkomen.

Nu is mijn enige zorg nog de littekens wat uiteraard het minste blijft. De littekens zijn vrij groot maar vervagen die mooi of niet... Mochten jullie hier iets over horen, gelieve het me te laten weten.

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Zijn hier mensen te bespeuren die ooit een borstverkleining ondergaan hebben? Of die eventueel iemand kennen die dat heeft laten doen? Misschien kunnen jullie even de volgende vraagjes voor mij beantwoorden... Ik loop er al enkele jaren mee in gedachten en overweeg het nu sterk...

- Wat was de reden?

Heel erg bedankt!!
- 19.
- rugpijn, vond het ook heel erg dat ik geen kleren paste alles.
- van cup G naar C.
- ik moest eerst 10 kilo afvallen, maar dat is per persoon en ik heb ongeveer een jaar op de wachtlijst gestaan.
- werd vergoed.
- ik ben blij dat ze klein zijn. niet meer, niet minder.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 18:43
Verwijderd
Hoe oud was je toen je het liet doen?
19

Wat was de reden?
Smetten, verkeerde houding, zere nek en dat t lelijk was...

Welke cup had je en naar welke cup ging je?
van een F naar een D

Welke voorbereidingen (+tijd) ging er aan vooraf?
Tussen afspraak met de pc en uiteindelijke operatie zat 9 maand. Maar daar had ik zelf voor gekozen.

Hoeveel heb je ervoor betaald
Tis gratis vanaf een D cup.

Ben je tevreden met het resultaat?
Heel erg tevreden. Littekens minder maar dat is een apart verhaal.

Groetjes,

Als je vragen hebt stuur je maar pb
Met citaat reageren
Oud 19-07-2008, 00:21
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:

- Hoe oud was je toen je het liet doen? 16
- Wat was de reden? Psychische klachten, gepest enzo
- Welke cup had je en naar welke cup ging je? E naar B/C
- Welke voorbereidingen (+tijd) ging er aan vooraf? Eerst naar de huisarts voor doorverwijzing en toen door de chirurg laten "keuren". Kwam in aanmerking en toen een maand of op de wachtlijst gestaan voor de operatie daarwerkelijk plaatsvond.
- Hoeveel heb je ervoor betaald Ik niks, werd vergoed. Volgens mij kostte de operatie rond de 3000 euro.
- Ben je tevreden met het resultaat? Ja ik ben er ontzettend blij mee. De maat past super bij mijn lichaam en de littekens horen gewoon echt bij mij en vallen me alles mee. Ik heb ook geen moment pijn gehad van de operatie en vond alles alleen maar heel erg een opluchting.
Oud 19-07-2008, 01:21
Changshan
Changshan is offline
Bij een familielid: vooral de rug- en geloof ook nekklachten deden 't 'm. Ging van cup F/G naar C, met het oog op dat er nog wel een cup bij kon komen met de overgang (zit ze net voor). Ze was erg tevreden en heeft heel veel/alles kunnen laten vergoeden door de verzekering.
Oud 23-07-2008, 20:38
lso
lso is offline
Ik ben ondertussen bij de chirurg geweest. Ik krijg alles terug van de ziekenkas en van zodra ik het wil, word ik geopereerd. Ik zie er enorm naar uit maar zal het pas laten doen in de kerstvakantie omdat dat mij beter uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2008, 22:23
fractuur
fractuur is offline
Succes! En tja, littekens zijn niet mooi. Maar als jij je er veel beter door voelt en geen klachten meer van hebt, who cares? Twee vrienden van mij hebben toen ze jonger waren een hartoperatie gehad en die kunnen prima handelen met het litteken (en die zijn groot ) hoor.
Oud 24-07-2008, 05:01
lso
lso is offline
Citaat:
Succes! En tja, littekens zijn niet mooi. Maar als jij je er veel beter door voelt en geen klachten meer van hebt, who cares? Twee vrienden van mij hebben toen ze jonger waren een hartoperatie gehad en die kunnen prima handelen met het litteken (en die zijn groot ) hoor.
Er zijn momenten dat ik het er echt moeilijk mee heb. Misschien ook omdat ik momenteel geen vriend heb, en het vervelend zal vinden de dag dat ik iemand leer kennen... Ik hoop dat de littekens niet zo 'groot en vooral duidelijk zijn'. Ik zie op internet meestal foto's van recente operaties en dan zie je ze natuurlijk heel goed...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 08:49
Verwijderd
maak je voor de rest makkelijk littekens? ik heb bijvoorbeeld bijna geen littekens op mijn knieën, hoewel ik wel vaak gevallen ben, etcetc, mijn half gezicht heeft een keer opengelegen en daar zag je na een maand al niks meer van...
bij de éne blijven ze duidelijk, bij de andere niet, heeft alles met je huid te maken - of vergis ik mij daarin? ben geen dermatoloog hé
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 18:00
Miekje*
Miekje* is offline
over littekens gesproken, heb je mijn knieën wel eens gezien?

ontopic: Heel veel suc6!! IK hoop dat het meevalt allemaal
Oud 25-07-2008, 18:08
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Er zijn momenten dat ik het er echt moeilijk mee heb. Misschien ook omdat ik momenteel geen vriend heb, en het vervelend zal vinden de dag dat ik iemand leer kennen... Ik hoop dat de littekens niet zo 'groot en vooral duidelijk zijn'. Ik zie op internet meestal foto's van recente operaties en dan zie je ze natuurlijk heel goed...
Dat is iets waar ik me ook heel erg druk over heb gemaakt. Inmiddels is mijn operatie al zo'n zeven jaar geleden en ben ik een aantal vriendjes verder, maar er was er niet 1 die er een probleem mee had. De meesten vonden het juist wel bijzonder. Geen zorgen om maken. Na zo'n operatie heb je inderdaad littekens, maar de potloodtest doorsta je dan voorlopig weer wel
Oud 26-07-2008, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Na zo'n operatie heb je inderdaad littekens, maar de potloodtest doorsta je dan voorlopig weer wel
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 11:46
fractuur
fractuur is offline
Wat voor vriend heb je ook als hij zich er wel druk over maakt? Als mijn vriend mij anders zou behandelen om mijn borsten oid (en vooral zoiets als een borstverkleining die belangrijk is voor jezelf en om gezondheidsredenen) zet ik hem per direct aan de straat.
Oud 27-08-2008, 13:19
GollA
GollA is offline
Hoihoi

Ik heb zelf vorig jaar een borstverkleining gehad.... ik was toen net 19....!
Ik had cup G/H en nu cup E.... dit pas echt bij mijn lichaam en ben er super blij mee.... ik hbe nog geen moment spijt gehad..!

De reden voor mijn operatie was dat ik er psychisch heel veel last van had... lichamelijk vooral tijdens het sporten. Omdat ik met stage van school zat wou ik die eerst afmaken maar anders zou ik direct geopereerd kunnen worden, nu heeft het vijf maanden geduurd.
De littekens vallen echt reuze mee, ze horen bij je en als je vergelijkt met hoe je je voor de operatie voelde maken de littekens niets meer uit...!
Groetjes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten