Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet van een aantal units op Uilenstede dat er een soort van rekening is waar je geld op stort voor gezamelijke uitgaven. Als je je huistaken niet doet, moet je daar geld op storten, bij wijze van boete. Ik zou zoiets proberen in te stellen.
Bovendien, het lijkt me niet dat je verplichtingen hebt, anders dan aan de verplichtingen die in het huurcontract met de eigenaar van het pand staan. De actie die Cenerentola hier beschrijft is natuurlijk weer te kinderlijk voor woorden, en is absoluut een bevestiging van het beeld dat ik al van haar had. :roll: |
![]() |
|
![]() |
Ik ben benieuwd of er al met haar gesproken is en of het nu voor beide partijen duidelijk is wat men van elkaar verwacht.
Ik zit namelijk met eigenlijk hetzelfde probleem. Ik ben juist vaker van huis, omdat ik er geen zin meer in heb om de teringzooi van een ander op te ruimen, wie echt alles laat slingeren. Na een lange dag waar ik ook de nodige ergernissen meemaak, heb ik gewoon geen zin om alle stinkende rotzooi op te schuiven/schoon te maken vóór ik überhaupt kan gaan koken. Ik woon alleen niet met negen andere mensen, maar met één andere persoon. Met deze persoon is geen communicatie meer mogelijk, en met haar (voor de ts) hopelijk nog wel. |
![]() |
|
![]() |
Er is met haar gesproken, of nouja, ik heb haar even gevraagd wat ze er zelf van vond. Wat blijkt; ze is vaker van huis omdat ze het druk heeft met studie en vereniging, en omdat ze in een van de kleinere kamers zit en zich daar ook niet zo prettig bij voelt. Nu komen er 2 kamers vrij, dus mag zij doorschuiven. Hierdoor is het probleem van de huistaak in ieder geval hoogstwaarschijnlijk opgelost, maar feit blijft dat zij dan inderdaad niet goed in de groep past. Wat mr. Sultan zegt zal uiteindelijk wel gebeuren dus, huistaak of niet (confrontatie-huis uit). Tenzij ze haar personality verandert, maar dat lijkt mij vrij sterk.
En mr. Armstrong en 'de Veroorzaker', natuurlijk heb je je verantwoordelijkheden binnen het huis, naast de opgelegde zaken in het contract. Malle jongens. Anders wordt zo'n huis er ook niet leefbaarder op he. Iedereen zijn eigen vaatdoekjes wassen, kom nou. Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 18:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had niet alles goed gelezen. Maar dan kun je toch net zoals in sommige gevallen gebeurt een boetesysteem toepassen: doe je je taak niet, dan betaal je er 2 euro oid voor op de rekening van het huis. Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 18:52. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ohja, die katten zijn van het huis. Echt. We love cats. En wat een discussie over hoe het er in ons huis aan toe gaat. Het ging tot een half jaar geleden prima, niks geen gedoe met weinig tot geen keukenspul. Alleen nu wel. En wat valt daaraan te doen, daar gaat het om. Natuurlijk gaan wij geen flauwe e-mailtjes sturen, maar HOE zeg je tegen je huisgenoot dat het niet lekker loopt? Kunnen we daar even op in gaan. Dus voorop gesteld dat we met zijn allen de meest volwassen mensen zijn die je je voor kunt stelllen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus zonder iemand de grond in te trappen, doch opbouwend te werk gaan? Ik woon ook in een soortement van studentenhuis ( naja, vrijstaand, en we wonen er met zijn 2en. ) en als er ons iets niet bevalt, kunnen we dat op een normale manier bespreken. Je moet er met zijn allen wat van maken. Als je wederzijds begrip en respect probeert te creeeren heb je iig al veel gewonnen. Dat iemand er nooit is, maakt het integreren niet makkelijk, maar met wat goeie wil, is er best wat aan te doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik weet niet hoe de cultuur is in jullie huis, maar als je ergens terecht komt, dan weet je dat je je aan moet passen aan de regels die er gelden en als het bij jullie zo geregeld is en altijd gewerkt heeft, waarom dan veranderen?
Dat nu één iemand de taken verzaakt, heeft de hele flat van te lijden, dus misschien met alle mensen om tafel gaan zitten en bespreken dat er dingen niet goed gaan, een huisvergadering of iets dergelijks. Daarin dan de problemen op tafel leggen en zoeken naar mogelijke oplossingen. Misschien is een andere taak wel goed uitvoerbaar voor die persoon, misschien moeten jullie de taken die gerouleerd kunnen worden rouleren zodat je niet afhankelijk bent van één persoon (huisrekeningen en contacten etc. vallen hier dan natuurlijk niet onder). Als jullie er echt niet uitkomen kan je altijd nog met een boetepot gaan werken. Doe je je taak te laat of niet, dan krijg je een boete die je in een pot stopt. Is de pot vol genoeg, dan kan je met je hele huis er wat leuks van gaan doen ofzo.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Huisgenoot wil de huur niet betalen llell | 20 | 10-06-2009 23:18 | |
Werk, Geld & Recht |
Conflicten met huisgenoot sabrosa | 7 | 25-03-2009 17:14 | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen met vieze huisgenoten? Verwijderd | 35 | 30-11-2008 19:53 | |
Werk, Geld & Recht |
vervelende huisgenoot poetic_tragedy | 13 | 16-01-2007 12:23 | |
Liefde & Relatie |
Huisgenoten... zeep007 | 20 | 22-10-2005 10:04 | |
De Kantine |
Wat doe je aan een huisgenoot die zich niet aan afspraken houdt? Snufje | 59 | 11-11-2003 10:05 |