Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Wij hebben een kartonnen doos, waar alles wat al lang in de weg staat in gaat, en die staat onder de gootsteen. Maar we hebben een heel groot aanrecht Ik vind het wel een probleem om elke avond af te wassen, maar ik neem mijn afwas gewoon mee naar mijn kamer waar het eventueel kan gaan schimmelen ![]()
|
Verwijderd
|
Nou het is weer zover.
We hebben een huisvergadering gehad en de afspraak is nu dat iedereen zijn afwas naar boven meeneemt als hij niet van plan is om af te wassen. Dit gaat niet goed, maar ook weer niet heel slecht. Echter hebben we ook schoonmaaktaken waar één van onze huisgenoten zich helemaal niet aan houdt. In het contract staat dat je 20 euro moet betalen voor de schoonmaakster als je niet kan/wilt schoonmaken; dit heeft ze gewoon ondertekend. Nu echter weigert ze om te betalen omdat ze het onzin vind. Waardeloos. Mijn vriendin heeft zondag een etentje hier. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Zelf heb ik ook in studentenhuizen gewoond, en de ervaring leert dat 9 van de 10 huisgenoten hun troep niet achter hun kont opruimen. Ik heb mezelf hier ook lang druk over gemaakt, maar heb geleerd dat het geen zin heeft. Als huisgenoten zich na de eerste 3 keer beloven niet aan de gemaakte afspraken houden, doen ze dat alle keren daarna niet ineens wel.
Je kunt 2 dingen doen. 1: concreet met de huisbaas afspraken maken. Dat had ik in het laatste huis waar ik woonde ook. Die huisbaas kwam regelmatig langs om te controleren, en dat hielp wel. Als een huisbaas met een contract gaat wapperen waarin staat dat iemand 10 Euro schoonmaakkosten moet betalen omdat ze haar taken niet is nagekomen, heeft dat veel meer effect dan wanneer 'gewoon' een huisgenoot dat doet. De tweede optie is schijt aan alles hebben. Als jij daar zo graag wilt blijven wonen, zul je de troep moeten accepteren. Blijkbaar nemen de mensen de moeite niet en kun jij daar (na herhaaldelijk proberen) weinig aan veranderen. Dingen met teiltjes met iedereens afwas, dozen waar beschimmelde borden in worden gegooid etc. hebben vaak niet heel veel effect: jij blijft immers degene die al hun vieze afwas in die dozen flikkert. Op die manier blijf je bezig met andermans vieze troep, en blijf je jezelf irriteren. En door pannen etc. op het balkon zetten of in de container te gooien maak je jezelf niet geliefder bij je huisgenoten dan je al bent.
||
Citaat:
Bovendien, falers die wel een contract willen ondertekenen maar zich er vervolgens niet aan willen houden kunnen wat mij betreft flink vervelende ziektes krijgen.
|
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had ook drie huisgenootjes die dit deden, niets hielp... bwuh. (Het waren mijn zusjes ook nog) Uiteindelijk was ik zo boos dat ik er de brui aan heb gegeven, al mijn spul uit de keuken heb gehaald en alleen nog maar in mijn kamer heb gegeten. Gewoon al hun spul laten staan... uiteindelijk kwamen ze er achter dat als je bestek eindeloos in water laat liggen het gaat roesten, en dat aangekoekte pannen behoorlijk gaan stinken na een tijd. Twee maand daarna zijn we uit elkaar gegaan als huisgenootjes en ze wonen nu allemaal samen. Inmiddels is 1 al zo gefrustreerd met de ander over onder meer de afwas dat ze ook niet meer bij elkaar willen wonen.
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() @TS: ik hoop dat jij er uit komt met je huisgenoten. Op zich met z'n 5en moet je er uit kunnen komen toch, lijkt me?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saai.fm #1810 Verwijderd | 500 | 09-04-2013 01:26 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #82 Dott | 500 | 21-01-2011 11:28 | |
Verhalen & Gedichten |