Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2008, 13:20
kellykijzer
kellykijzer is offline
Hoi ik ben Kelly Kijzer en ik woon in Amsterdam.
Ik ben bijna 18 jaar en ik wil dan op mezelf gaan wonen.
Op internet heb ik al heel wat informatie gevonden maar nog niet alles is me duidelijk. Ik weet ongeveer hoe het zit met studiefinancering en een extra lening die ik kan afsluiten. Maar ik hoopte eigenlijk iemand te kunnen vinden die mij zou kunnen helpen met het zoeken van een woning die betaalbaar is en goed zou zijn voor mijn situatie! Ik weet eerlijk gezegt niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, dat zou ik heel erg waarderen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2008, 17:43
Villain
Villain is offline
Schrijf je in op studentenwoningweb.nl (mocht je een kamer in de omgeving van Amsterdam zoeken) en sites als kamernet en easykamer.nl. Anti-kraak als je iets zoekt voor een redelijke prijs en als je het niet erg vind om de zoveel tijd te verhuizen. Ook kan je Zwefkei Bewaring proberen (als daar weer ruimte is voor aanmelden, zit momenteel vol). Verder een beetje googlen, vrienden en famillie waarschuwen dat je opzoek bent naar een kamer.
Oud 04-09-2008, 08:09
martijn1985
martijn1985 is offline
Wellicht is het handig om even te wachten tot je daadwerkelijk 18 bent, en dus handelingsbekwaam. Dan kun je gewoon je eigen contract tekenen en zelf dingen regelen, anders heb je steeds je ouders/verzorgers nodig.
Oud 08-09-2008, 13:38
kellykijzer
kellykijzer is offline
Citaat:
Wellicht is het handig om even te wachten tot je daadwerkelijk 18 bent, en dus handelingsbekwaam. Dan kun je gewoon je eigen contract tekenen en zelf dingen regelen, anders heb je steeds je ouders/verzorgers nodig.
Ja daar heb je wel gelijk in, maar ik wil als ik 18 ben eigenlijk zo snel mogenlijk weg, en als ik me inschrijf bij een woningbouwvereniging en meer van zulke dingen moet je vaak nog een hele tijd wachten tot je eindelijk een geschikte woonplek gevonden hebt. Dus ik had zoiets van ik kan beter maar een beetje optijd gaan zoeken zodat op het moment dat ik 18 ben ik bijna gelijk kan verhuizen. Wel bedankt voor de tip ××
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 15:09
martijn1985
martijn1985 is offline
Ik zou beginnen bij gewoon een kamer, en van daaruit wachten op een huisje. De kans dat je als student of scholier een huis in Amsterdam kunt betalen lijkt mij te verwaarlozen Ten minste: zolang je niet-sociaal huurt, en dat lukt je toch niet als je er snel in wil. Ik dacht dat de wachtlijst in amsterdam zo'n 4 jaar was..
Reageren

Regels voor berichten