Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Groetjes Ben(die bij voorkeur niet wil lenen, en dat zo lang mogelijk wil uitstellen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Groetjes Ben(die wel zal moeten werken inderdaad ![]()
|
![]() |
Ga dan lekker in de horeca werken man! Dat verdient superveel. Enige nadeel is dat je je half dood moet werken, maar ja, voor wat hoort wat he?!
![]() Iedereen zou wel op kamers kunnen hoor. Je hoeft toch niet gelijk superriant te gaan wonen? Een vriend van mij woont in een hok van twee bij drie (heeft wel een gemeenschappelijke woonkamer) en die is niet ongelukkig ofzow hoor. Studentenhuizen zijn niet per definitie ranzig! Zoek een schoon studentenhuis of maak afspraken met je huisgenoten dat je het netjes houdt. Jongenshuizen zijn over het algemeen viezer dan gemengde huizen (goeie tip ![]() ![]() Iig succes ermee!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In ieder geval heel erg bedankt alvast! ![]() Groetjes Ben(die dan een beetje een idee kan hebben van wat hij kwijt zal zijn aan het 1 en ander ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik ga toch liever studeren ![]() Denk even op de lange termijn...een man van 50 willen ze toch niet achter de bar ![]() Mja, inderdaad...zal weinig keus hebben en in een studenwoning moeten ja, maar is dan 390 euro wel genoeg? Groetjes Ben(die daar maar eens naar op zoek zal gaan ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Kweeniet precies hoeveel. 'k geloof dat die vriend ongeveer een kleine 300 piek (! ik boycot even de uiro) all in per maand kwijt was. Eten is een gulden of acht per dag, dus 250 piek per maand. Je hebt 850 piek, dus hou je nog 300 over voor studie, boeken (niet onderschatten, per trimester ben ikzelf 700 piek kwijt), kleding, uitgaan, en onverwachte uitgaven. Red je dus bij langenaar niet, denk ik, sorry... Is bijlenen een optie? Succes ermee! Ow, ik zit me net te bedenken dat je natuurlijk ook nog gaat werken. Zeg twaalf uur per week, maal 15 piek (?) dat is 180. Dat is ongeveer je boekengeld per maand. Dus dan alleen nog je studiegeld, kleding en uitgaan. (van die 300) Ik denk dat je dus echt bij zal moeten lenen. [Dit bericht is aangepast door Bird (06-03-2002).]
||
Citaat:
huur: €167,22 (inclusief huursubsidie) electriciteit/gas/kabeltv: ongeveer €70,00 telefoon: €14 voor belbasis abonnement, daarbovenop komen nog je telefoonkosten... Boodschappen etc: €175-200 per maand, maar das dan wel voor 2 personen en 2 katten ![]() water kan ik je zo niet vertellen want dat wordt niet per maand berekend. Maar dat is ongeveer wat ik hier per maand kwijt ben. De huur is voor een benedenwoning met een huiskamer van 27 m2, 2 slaapkamers en een tuin, vlakbij het centrum van utrecht. We krijgen wel huursubsidie (het maximale bedrag als je nog studeert), en dat scheelt een berg natuurlijk.
|
![]() |
Ik leen het maximale bij IB-groep.. terugbetalen gaat zo snel als dat je later verdient, daar hoef je je op zich geen zorgen over te maken denk ik
![]() ![]() Mijn uitgaven ongeveer: Huur: €175,- per maand (inclusief licht, gas, water; kamer is ong. 9m2) Eten: ongeveer 20€ per week (als ik van maandag t/m vrijdag er zit €20, maar ben vaak eerder vrij). Ik neem ook wel eens wat van thuis mee ![]() School: schoolgeld hebben mn ouders betaald, en de eerste noodzakelijke boeken. De rest (kranten, tijdschriften, verdere boeken en zo) betaal ik nu vaak zelf.. maar dat ligt helemaal aan je studie wat je nodig hebt natuurlijk. Kleding: ligt ook helemaal aan jezelf ![]() |
![]() |
|
![]() |
wat is er tegen een studentenhuis. Je staat bol van de vooroordelen, die zijn helemaal niet zo goor als je denkt. En dan nog, ben je te lam om zelf iets te doen.
Zelfstandig wonen kun je op je buik schrijven met 390 euro. Ik ben per maand ongeveer 230 euro kwijt.
||
![]() |
Citaat:
Ik ben niet lam om zelfs iets te doen, m'n kamer is zelfs altijd netjes... ![]() En tja, wat die vooroordelen betreft, dat geef ik toe, maar is wel gebaseerd op ervaring(gezien dus)! ![]() Groetjes Ben(die ook bang is dat hij wel in een studentenkamer moet komen te wonen ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Geneeskunde studeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :confused: :confused: Verwijderd | 49 | 29-12-2011 13:40 | |
Werk, Geld & Recht |
Appartement vinden/wonen?! - hulp gevraagd coco. | 7 | 24-06-2009 18:30 | |
Psychologie |
Wat doen? Op kamers/thuis wonen? ikkuh15 | 8 | 08-09-2008 12:07 | |
Algemene schoolzaken |
Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK) aquafemme | 67 | 13-02-2007 06:24 | |
Algemene schoolzaken |
Arrest 13 mrt 1987 synclinorium | 6 | 07-11-2005 17:14 | |
Algemene schoolzaken |
Is er een Leids studentje aanwezig?? mausi | 2 | 07-03-2002 14:41 |