Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2008, 14:17
Avalon_
Ik zit in 4 Havo en heb een pakket gekozen waar zowel Engels, Duits als Frans in zit.
Dit betekent voor mij dus het leren van heel veel woordjes.

Iemand nog tips om mij erdoorheen te loodsen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2008, 16:57
Sanne_19
Sanne_19 is offline
Tsja, gewoon leren he . Woordjes leren is eigenlijk enkel een kwestie van tijd. Gewoon ruim van te voren beginnen en niet te veel in 1 keer willen leren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 19:56
AzN
AzN is offline
Iedereen leert op z'n eigen manier natuurlijk, maar woordjes leerde ik altijd door 'n A4'tje in de lengte te vouwen en één lange rij woorden te maken met aan de achterkant 'n rij met de Nederlandse vertalingen. Die rij leerde ik eerst mondelijks uit m'n hoofd, vervolgens schriftelijk en tot slot andersom. Begin inderdaad op tijd, zoals Sanne_19 zegt, en herhaal dit 1 dag vóór 't proefwerk ter controle en voor alle zekerheid.
Oud 23-08-2008, 21:34
Verwijderd
Overhoor!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 21:38
JS88
JS88 is offline
de meeste weet je al of zijn logisch af te leiden...de rest leer je gwn uit je harses met trucjes ofzo of door er in je hoofd lekker lang over door te lullen....gebruik ze in zinnen..of in je dagelijks leven en natuurlijk gwn blokken en overhoren werkt ook goed
Oud 24-08-2008, 12:33
brands
brands is offline
Citaat:
Overhoor!
Dat programma werkt inderdaad heel erg goed. Alleen wat ik wle een nadeel vond is dat de woorden er nog ingezet moesten worden. Ik begon toen altijd met meerkeuze en daarna zelf typen en daarna is andersom.

Wat ook wel handig is: www.wrts.nl Deze site kreeg ik toen ik naar een andere school ging & toen ik begon met Engels. Maar dit kan ook werken bij een andere willekeurige taal. Ook hier moeten de woorden nog worden ingevoerd.

En het hangt er ook vanaf hoeveel het er zijn. Maar het is wel verstandig om RUIM van te voren te beginnen. Ik begon meestal 1,5 tot 2 weken van te voren. En misschien kan je proberen om de woorden in een zin te leren. Aangezien bij ons dat altijd wel veel in de toets zat.
Oud 25-08-2008, 14:55
Avalon_
Bedankt voor de reacties, zowieso begin ik altijd ruim van te voren met leren maar vaak zijn er altijd nog wel leuke foefjes om toe te passen. Zo hoorde ik vandaag ook de tip om het in gedeeltes van 5 tot 7 woordjes op te delen en er steeds een rijtje bij te nemen.
Dat werkt ook zeer goed bij mij.

De site vind ik een erg goede tip, waar ik ook zeker gebruik van ga maken!!
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 15:33
Verwijderd
Ik gebruik Teach 2000, ook gratis. Van het maken van de overhoorlijsten leer ik al heel veel, dus ik zou 't zeker zelf proberen. En dan overhoren zonder typen, van vreemd naar bekend, en dan andersom. Vervolgens met typen voor de correcte spelling Bijven herhalen tot je alles goed hebt en dan een dag erna nog eens jezelf overhoren.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 05:57
Avalon_
Avalon_ is offline
Klopt, ik heb gistermiddag even met WRTS gewerkt. En doordat je alles moet invullen heb je het meeste in principe al wel geleerd. Vind het hele handige programmaatjes, want heb in dat halfuurtje gewoon alle Engelse woordjes al in mijn hoofd zitten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 18:11
larissatjuhhh
larissatjuhhh is offline
[QUOTE=brands;28057482]
Wat ook wel handig is: www.wrts.nl Deze site kreeg ik toen ik naar een andere school ging & toen ik begon met Engels. Maar dit kan ook werken bij een andere willekeurige taal. Ook hier moeten de woorden nog worden ingevoerd.

QUOTE]

jah ik vind dat ook een fijn programma
je moet idd die woorden invoeren, ik heb geen idee welke methode je hebt
maar ik heb op mijn site heel wat lijsten staan (voor als je geen zin/tijd hebt om de woordjes in te voeren) van verschillende boeken en talen dus kijk maar of er iets bij zit www.larissaaah.wrts.nl
groetjes en suc6!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 20:04
Yuarti
Yuarti is offline
Citaat:
Ik zit in 4 Havo en heb een pakket gekozen waar zowel Engels, Duits als Frans in zit.
Kan je tegenwoordig Engels kiezen? Slechte zaak...
Oud 16-09-2008, 17:52
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Kan je tegenwoordig Engels kiezen? Slechte zaak...
Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat zowel Duits als Frans werd gekozen.
Oud 16-09-2008, 19:11
Yuarti
Yuarti is offline
Citaat:
Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat zowel Duits als Frans werd gekozen.
Ja, weet ik wel. Maar het was even om op de kromme zinsbouw te wijzen.
Reageren

Regels voor berichten