Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2010, 21:22
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Ik heb vaak van die momenten dat ik gewoon in het engels denk, ik ben natuurlijk dagelijks in aanraking met de engelse taal, weet iemand waaraan het kan liggen dat ik gewoon deels engels denk
Advertentie
Oud 09-01-2010, 22:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Gewoon omdat je veel met Engels omgaat. Mensen bedenken niks zelfs, ze kopieren alles van anderen. Daarom doen babies eigenlijk niks ingewikkelds, dat hebben ze nog niet geleerd.

Engelse quotes kopieer je ook.
I'll be back klinkt probably veel logischer 'ik kom terug!'.
Tenzij je te veel tekenfilms kijkt wellicht....

Zeker omdat in Nederland films niet gesynchroniseerd worden en spellen als World of Warcraft niet naar het Nederlands vertaald kom je continue in aanraking met Engelse taal.
Zelf heb ik dat ook, maar zit ook nog eens actief in de game-wereld, dus op engelse communities ed. Heb soms hele gesprekken op z'n engels.

Gevolg is dat ik aardig goed engels kan verstaan en lezen. Maar formeel gezien zal er vaak geen snars van kloppen
Oud 09-01-2010, 22:39
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Er staat hier ook een topic denken in het Duits. Moet dit topic dan ook nog?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Oud 10-01-2010, 01:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ach dude, dat heb ik ook. Ik heb al van jongs af aan een britcom obesessie en studeer sinds vorig jaar Engels, dus ik hoor/lees het de hele dag. Niks raars aan hoor, dat gebeurd nou eenmaal als je iets veel hoort.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 10-01-2010, 01:45
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Mijn broer heeft 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan in Hongarije nadat hij de HAVO heeft afgerond. Op een gegeven moment dacht hij in het Hongaars. Ik denk ook wel eens in het engels. Het is doodnormaal, zolang je de talen maar weet te onderscheiden.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 10-01-2010, 03:41
Verwijderd
Volgens mij is het een vereiste een taal goed te beheersen; er in dénken, dus wat dat betreft.. Je verleert trouwens ándere talen op dezelfde manier, met andere woorden, wanneer je te lang in 't Engels denkt (wat me raar lijkt wanneer je in Nederland woont en geen Engels studeert of aan een Engelstalige uni studeert) zal in theorie je Nederlands achteruit gaan.
Oud 10-01-2010, 10:39
Daantjer
Avatar van Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Volgens mij is het een vereiste een taal goed te beheersen; er in dénken, dus wat dat betreft.. Je verleert trouwens ándere talen op dezelfde manier, met andere woorden, wanneer je te lang in 't Engels denkt (wat me raar lijkt wanneer je in Nederland woont en geen Engels studeert of aan een Engelstalige uni studeert) zal in theorie je Nederlands achteruit gaan.
dat kan wel kloppen, want ik spreek inmiddels beter engels dan nederlands
Oud 10-01-2010, 15:50
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Er staat hier ook een topic denken in het Duits. Moet dit topic dan ook nog?
Dat inderdaad. Ik neem aan dat de verklaringen die daar worden gegeven ook voor dit geval op gaan. Deze krijgt een slotje.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Minor in het buitenland
nickyHAYDEN
9 19-10-2009 04:21
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Al het Universitair onderwijs in het Engels
Kitten
43 20-03-2009 16:27
Psychologie Wat is jou doel in het leven..?
anonymous888
30 15-03-2009 09:18
Lifestyle Wat is jou doel in het leven..?
anonymous888
1 12-02-2009 22:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 09:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.