Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2008, 14:13
ivrh
ivrh is offline
Ik zit al lang te twijfelen over welke WO studie ik na mijn VWO zal gaan volgen.

Ik weet welke interesses ik heb, maar de perfecte studie daarbij heb ik eigenlijk nog niet gevonden.

Ik zou graag willen dat mijn toekomstige studie mij een goede basis geeft om later een bedrijf op te kunnen starten, dit is eigenlijk de belangrijkste voorwaarde.
Ik ben er nog niet uit welk bedrijf het moet gaan worden.
Mijn interesses liggen in Real Estate Development maar ook in de filmproductie en in investments.

Welke studie zal hiervoor de beste basis hebben? Ik zat zelf te denken aan Economie, Business Administration of Business Economics.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2008, 17:39
Verwijderd
Ik zou eerst eens gaan bedenken wat voor bedrijf je dan zou willen starten, een opleiding in die richting gaan doen, en je minor afstemmen op bedrijfskunde of ondernemerschap.

Overigens vind ik je volgorde raar. Je bedenkt eerst dat je per se een bedrijf wilt starten, en gaat daarna pas bedenken wat dat dan precies moet zijn? Ga gewoon eerst iets doen dat je leuk lijkt/vindt, en dan pas over een eigen bedrijf nadenken.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 18:30
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Als je een bedrijf wilt starten, heb je zeker geen opleiding bedrijfskunde nodig. Misschien dat het iets makkelijker is als je opleiding bedrijfskunde hebt gedaan, maar noodzakelijk is het niet. Een docent van het vak Strategisch Mangement vertelde ons ooit eens dat als je dat vak gevolgd had, je 1% minder kans op falen had bij het starten van een bedrijf dan iemand zonder opleiding...
Oud 14-09-2008, 17:37
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik vind het frappant welke zaken je interesses hebben, ben je beïnvloed door tv? Want de termen vastgoedontwikkeling en investering zijn toch vrij algemene begrippen.. Wat ik ook meer vind lijken is dat je inkomen voorop stelt aan in je werk te vinden voldoening en plezier.. Ik zou dus ook zeggen, ga gewoon doen wat je leuk vind, in alle bedrijfstakken kan je wel een bedrijf beginnen, en als je er ook nog eens plezier in beleeft word je mogelijk zelfs nog succesvol..
Oud 15-09-2008, 14:28
T_ID
T_ID is offline
Vastgoed, niet fokking real estate. Investeringen, niet investments.
Oud 15-09-2008, 15:36
ivrh
ivrh is offline
Citaat:
Vastgoed, niet fokking real estate. Investeringen, niet investments.
Vanwaar deze belachelijke reactie?? . Veel opleidingen worden in het Engels gegeven en daarbij horen dan ook Engelse termen. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar naar Iran ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 18:28
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
Vanwaar deze belachelijke reactie?? . Veel opleidingen worden in het Engels gegeven en daarbij horen dan ook Engelse termen. Als je het daar niet mee eens bent ga je maar naar Iran ofzo
Barbarisme!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 09:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vanwaar deze belachelijke reactie?? . Veel opleidingen worden in het Engels gegeven en daarbij horen dan ook Engelse termen.
Vanwaar deze belachelijke reactie?? De voertaal op dit forum is Nederlands, en dus vermijd je die termen. En als je het daar niet mee eens bent rot je maar op naar Amerika ofzo.
Oud 16-09-2008, 10:43
Balance
Balance is offline
Maar als je dan je bedrijf voor je ziet hè, wat houdt het bedrijf dan precies in? Ga eens een beeld vormen van dat bedrijfje.
Oud 16-09-2008, 16:09
ivrh
ivrh is offline
Citaat:
Vanwaar deze belachelijke reactie?? De voertaal op dit forum is Nederlands, en dus vermijd je die termen. En als je het daar niet mee eens bent rot je maar op naar Amerika ofzo.
Blijkbaar ben ik zo duidelijk dat jij mijn termen begrijpt! je kunt ze moeiteloos vertalen! Chapeau!! (o sorry,, dat was Frans en dat mag niet )
Er zullen steeds meer Engelse termen in het Nederlands terecht komen, wen er maar aan. Ik adviseer je je terug te trekken op je kamertje en je lekker vast te houden aan je principes
Beetje zielig dat je je hierover druk maakt.

Laatst gewijzigd op 16-09-2008 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 16:16
ivrh
ivrh is offline
Ik wil iedereen bedanken die wel een zinnige reactie heeft geplaatst .
Ik denk dat ik er wel aan uit ben welke studie ik ga volgen (economie). Ik weet nog niet precies wat voor bedrijf ik wil opstarten, ik heb hiervoor ook nog een aantal jaren. Ik kan jullie wel zeggen dat het voor mezelf werken en het organiseren/opbouwen mij gewoon heel erg aanspreken bij het hebben van een eigen bedrijf. Ik ben zeker bereid er heel hard voor te gaan werken en er een succes van te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten