Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2003, 23:48
maxwell_temp
maxwell_temp is offline
Zijn er nog meer mensen die erover twijfelen om na het VWO/HAVO een jaartje naar de VS willen met een uitwisselingsorganisatie zoals EF, of YFU. Ik zit in 6VWO en weet nog niet wat ik wil gaan doen, dus misschien ga ik wel een jaartje naar een college in Amerika. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, of die dat ook willen gaan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2003, 03:47
Suqeunse
Suqeunse is offline
Citaat:
Maxwell schreef op 13-04-2003 @ 00:48:
Zijn er nog meer mensen die erover twijfelen om na het VWO/HAVO een jaartje naar de VS willen met een uitwisselingsorganisatie zoals EF, of YFU. Ik zit in 6VWO en weet nog niet wat ik wil gaan doen, dus misschien ga ik wel een jaartje naar een college in Amerika. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben, of die dat ook willen gaan doen?
tip
* niet gaaaaannn!!
Oud 13-04-2003, 07:18
Friends
Friends is offline
Ja ik wil inderdaad ook gaan. Naar de USA of Australie.
Maar ik moet in ieder geval eerst nog mijn HAVO afmaken. Wat ik van verschillende mensen heb gehoord is dat je dus bij een gezin komt en je moet zien of je het treft of niet. De meeste zijn heel aardig en degene met wie ik erover heb gepraat zijn ontzettend blij dat ze het hebben gedaan en raden het iedereen aan. Dus gewoon doen!!!
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 11:31
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Ik zit in 6VWO en weet nog niet wat ik wil gaan doen, dus misschien ga ik wel een jaartje naar een college in Amerika.
dan ben je vrij laat
Oud 13-04-2003, 12:11
huytuneng
huytuneng is offline
Wanneer je college gaat doen ga je op de campus leven en dat is op zich wel oke, maar wanneer je naar een middelbare school gaat is iedereen jonger en woon je bij een gezin waarbij je het maar net moet treffen met vaak veel en strenge regels. Ik zou er nog wel even een 2e keer over nadenken.
Oud 13-04-2003, 16:58
Breg
Breg is offline
Citaat:
wil het wel, maar ga het niet doen. (of ik/mn ouders moeten 1.een prijs in de lotto winnen, 2. een erfenis erven)
Oud 13-04-2003, 17:02
thunder110
thunder110 is offline
Ik was eerst van plan om een jaartje naar een Internationale Talenschool in Amerika te gaan, om het Amerikaans-Engels op die manier volledig onder de knie te krijgen.
Maar het kost 20.000 voor één jaar, en dat vind ik echt veels te veel.

En inmiddels heb ik al een studiekeuze gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 18:54
Loesje86
Loesje86 is offline
Een vriendin van mij is vorig jaar naar Amerika gegaan, ze heeft het er fantastisch naar haar zin, is gewoon naar een highschool gegaan en bij een gezin thuis, ze sport er elke dag en wil nog heel graag een jaar blijven. Maar goed, het nadeel: de hoge kosten, blijven bestaan...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 19:40
Fantôme
Fantôme is offline
mm, ik zit nu in 4havo en heb nog even de tijd!
Het lijkt me echt heel erg gaaf om dat te doen ja.
Ik heb veel verhalen gehoort van mensen die zijn geweest, en ze waren stuk voor stuk positief. Okay, ze waren niet allemaal in de USA, ook enkele in Australie, en eentje in Zuid Afrika....

Maargoed, het lijkt mij dus heel erg gaaf, en een bijzondere ervaring om een jaar in een ander land door te brengen!!

-xxx- Wendy
Oud 13-04-2003, 20:14
charly not
charly not is offline
ik zit er ook aan te denken. Alleen ik ga dan niet naar amerika. M'n ouders zeggen dat ik beter naar een land in europa kan gaan, aangezien amerika zo cultuurloos is.. en als je in europa zit.. bijv in spanje.. is daar wel meer cultuur en ander soort mensen dan die amerikanen...
Oud 14-04-2003, 19:58
load_harmony
load_harmony is offline
NOORWEGEN RULESS! ook heel creatief en sportief en zo!! is echt zo. Een volkshogeschool!!

amerika is errug streng
Oud 14-04-2003, 20:55
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
'n vriendin van mij zit daar op het moment ( canada). En inderdaad je moet heel veel geluk hebben met je omgeving.. Zij heeft nieuwe vrienden ontmoet, gave ''ouders'' en 'n héél lief zusje van 1. Ik zou het dus nooit doen, voor het zelfde geld heeft niemand interesse in je en zit je 'n jaar uit je neus te eten en te wachten tot dat je ein de lijk weer naar huis kan! Maar aan de andere kant ben je wel 'n ervaring rijker..
Oud 14-04-2003, 20:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
nou, een vriendin van mij gaat in augustus een jaartje en ze heeft mij aangestoken..
als ik klaar ben wil ik ook jaartje weg, bestemming nog onbekend..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:30
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 13-04-2003 @ 04:47:
tip
* niet gaaaaannn!!
IDD, vriendin van mij zit er ook en die verveelt zich dood!! Amerikanen accepteren je niet echt (staan met je te praten en als ze iemand zien die ze beter kennen lopen ze weg zonder verder wat te zeggen), scholen zijn superstreng, geen uitgaan en is na school weinig te doen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 23:09
Verwijderd
Is veels te duur, als je ouders toch betalen kan je beter een jaar de rugzaktourist uithangen.. met 10000 euro kom je een heel eind maak je ook veel dingen mee enzo
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Mariebel schreef op 14-04-2003 @ 22:30:
en is na school weinig te doen.
Ik denk dat er in Amerika een stuk meer te doen is na school dan hier in Nederland anders...En in heel veel steden zijn er wel disco's waar je in mag onder de 21 alleen dan mag je gewoon niet zuipen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:36
m'neer
m'neer is offline
't Heeft wel zo z'n voordelen, maar ik maak toch liever m'n studie dicht bij huis af. Daarna kan ik altíjd nog naar de VS
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 17:44
Verwijderd
Citaat:
m'neer schreef op 15-04-2003 @ 20:36:
't Heeft wel zo z'n voordelen, maar ik maak toch liever m'n studie dicht bij huis af. Daarna kan ik altíjd nog naar de VS
Ze heeft het over een jaar, niet over een hele studie
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 19:25
Gothic
Gothic is offline
Het is duur... High school kan niet als je 18 bent. Als je eenmaal in NL studeert en dan een jaar naar buitenland gaat, dan is het stukken goedkoper...
Oud 16-04-2003, 20:02
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
stefano schreef op 15-04-2003 @ 19:49:
Ik denk dat er in Amerika een stuk meer te doen is na school dan hier in Nederland anders...En in heel veel steden zijn er wel disco's waar je in mag onder de 21 alleen dan mag je gewoon niet zuipen
Maar als je met de schoolbus naar huis moet en een eind buiten de stad woont heb je echt niet zoveel te doen hoor. Ik hoor van meerdere mensen die een jaar in de VS zijn geweest dat ze zich tijdens en na schooltijd erg veel vervelen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2003, 20:13
hajo
hajo is offline
Ik ga volgens jaar naar austrailë, en daar werken. En dan waarschijnlijk door naar nieuw zeeland ofzo, en dan afrika. Daarna ga ik dan wel weer eens kijken wat ik ga studeren. Ik wil gewoon andere culturen proeven, mensen leren kennen, ervaringen opdoen. Je kan natuurlijk ook gaan studeren in een ander land, maar dat vind ik toch minder dan werken. Je bent dan veel gebondener, en daarbij kost het dan inderdaad klauwen vol geld.
Oud 16-04-2003, 20:46
Suqeunse
Suqeunse is offline
Echt dom als je naar de USA gaat, geloof me je krijgt spijt..

liever in deze onze eigen kut landje blijven dan in de USA waar binnenkort een oorlog komt tussen andere landen als het zo irrirtant door blijft gaan.
Oud 17-04-2003, 12:39
<<Latin*Metal>>
<<Latin*Metal>> is offline
Ga gewoon op eigen houtje ben je gewoon vrij om te doen en laten wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 12:40
<<Latin*Metal>>
Citaat:
Suqeunse schreef op 16-04-2003 @ 20:46:
Blaaaaaaaaaat
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
<<Latin*Metal>> schreef op 17-04-2003 @ 13:39:
Ga gewoon op eigen houtje ben je gewoon vrij om te doen en laten wat je wilt
Alleen dan moet je ook alles zelf regelen en dat is best veel werk...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2003, 13:55
<<Latin*Metal>>
Citaat:
stefano schreef op 17-04-2003 @ 13:27:
Alleen dan moet je ook alles zelf regelen en dat is best veel werk...
Klopt, maar dan is het ook wel goedkoper enzo..ik doe het iig wel zo
Met citaat reageren
Oud 17-04-2003, 22:30
saartje
saartje is offline
26 augustus start mijn nieuwe school daar Ik heb er echt onwijs veel zin in! Ik kom terecht ik Louisville, das een vrij grote stad. Ik ga via travel active, die hebben het allemaal heel goed georganiseerd. Aanmelden kon t/m 31 maart.
Oud 17-04-2003, 23:26
Nurbanu
Nurbanu is offline
ikzou zelf niet prettig vinden om in buitenland te studeren.we hebben hier in nederland ook een gelegenheid dat we kunnen studeren.misschien kon het ook spannend zijn, maar ik kan niet zonder mam!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2003, 18:12
Verwijderd
Een jaar naar het buitenland is erg leuk om t eoden en zeker een zeer leuke ervaring (niet zo bevooroordeeld zijn jullie) Idd ben je dan 'iets' te oud voor highschool, dus college ofzo Wat stefano zegt is niet waar, onder de 21 mag je dus niet drinken, en al helemaal de bar niet in (tzou mooi zijn) Maar het ligt er aan waar je heen gaat of je kunt met de uitsmijters aanpappen. Maar en generale, n aschool is er in nederland meer te doen, maar dat ligt echt helemaal aan jezelf verder.
IN de vs zijn ze makkelijkere wat uitgaan betreft dan up north in Canada trouwens.
En ! suqeunse (or w/e) Waarom spijt, tis hartstikke leuk om te doen, tenzij je stuck up in nl wilt blijven zitten en niets van de wereld wilt zien, sorry hoor... beetje kortzichtig
Het ligt er echt helemaal aan waar je beland, en dat van de schoolbus, tsja, je bent iets te oud om naar highschool te gaan dus daar zit je in elk geval niet mee.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 18:29
m'neer
m'neer is offline
Citaat:
Suqeunse schreef op 16-04-2003 @ 21:46:
Echt dom als je naar de USA gaat, geloof me je krijgt spijt..
...dat hoeft niet per sé.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 18-04-2003 @ 19:12:
Wat stefano zegt is niet waar, onder de 21 mag je dus niet drinken, en al helemaal de bar niet in
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat je er (in bepaalde) bars wel in mag, maar niet mag drinken...En je moet dan btw wel 18 zijn.

Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 21:13.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 17:58
karinn
karinn is offline
Ik zit er ook over na te denken, om een jaar naar Amerika te gaan, ben zelf al een keer in Amerika geweest en vind het daar wel supertof. Alleen ik ben dan 18 en hoe oud zijn ze daar dan....? Weet iemand dat?
Oud 24-04-2003, 12:46
Pan Am
Pan Am is offline
Nou, ik kan je aanraden: Ga (nog) niet! En zeker niet via een college-uitwisselingsprogramma. Ik heb in de VS gewoond, na mijn VWO. Het land is geweldig, en wil ook voorgoed terug. Maar het punt is: als je via zo'n programma gaat kom je altijd in een lame kut-staat terecht (bijvoorbeeld Idaho, Montana, Ohio, Oregon etc.). Je komt bijvoorbeeld niet in hartje Manhattan, NY terecht. Helaas. En onder de 21 is er gewoon geen drol te doen in de VS, tenzij je in een grote stad aan de eastcoast woont (Boston en New York bijvoorbeeld zijn geweldig, ook tussen je 18e en 21e). Kijk, het is natuurlijk sowieso wel gaaf om te gaan, maar je kunt niks zonder je state ID. Soms doen ze zelfs moeilijk als je met je paspoort (!) sigaretten gaat halen (moet je dus 18 voor zijn)...dan beginnen ze te blaten van: No, I'm sorry sir, we can only accept Massachussetts State ID's. Ja, my ass! Gewoon gekut, want je kunt wel met je paspoort de hele wereld rondreizen, maar een pakje sigaretten, ho maar! Ik raad je dus aan om te wachten tot je 21e, dan kun je namelijk veel meer doen. Of je moet een fake ID nemen, maar als je daar mee gepakt wordt zijn de consequenties nogal heftig: een lifetime ban om de VS binnen te gaan. Nou goed, als je wat wil weten, ik hoor het wel
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:56
Verwijderd
Als je het bijvoorbeeld via EF zou regelen, dan kan je naar colleges in o.a Manhattan (in NYC), Santa Monica en Santa Barbara (behoorlijk dicht bij LA) en Palm Beach in Florida. Ik zou toch niet zeggen dat in die plaatsen weinig te doen is. Het (zeer) grote nadeel is dat het een behoorlijke duit kost; zo rond de $25000...

http://www.ef.com/master/cy/destinat...sa/default.asp
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 18:48
karinn
karinn is offline
Ik ben dus in 2000 in de zomervakantie in Amerika geweest, in Californie en ik vind het daar super, dit jaar gaan we weer. Ik ben ook helemaal weg van San Francisco, kan je daar bijvoorbeeld niet zitten?? En als ik daar voor een jaar high school ga doen, wat kan ik verwachten??
Oud 27-04-2003, 13:01
NN
NN is offline
Gezien het politieke klimaat in de VS is dat het zo ongeveer het laatste land in de wereld waar ik graag een jaar zou willen verblijven. Afgezien daarvan is het verschrikkelijk duur om een jaartje te kunnen studeren aan een goede Amerikaanse uni.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 21:41
Severus
Severus is offline
Citaat:
NN schreef op 27-04-2003 @ 14:01:
Gezien het politieke klimaat in de VS is dat het zo ongeveer het laatste land in de wereld waar ik graag een jaar zou willen verblijven. Afgezien daarvan is het verschrikkelijk duur om een jaartje te kunnen studeren aan een goede Amerikaanse uni.
Ja, zo denk ik er ook over. Dan nog liever Ierland, Australië of Nieuw-Zeeland.

Groetjes,

Ripper
Oud 28-04-2003, 12:17
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 27-04-2003 @ 14:01:
Gezien het politieke klimaat in de VS is dat het zo ongeveer het laatste land in de wereld waar ik graag een jaar zou willen verblijven.
Wat denk je wat je daar van merkt dan?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 14:46
Poohbear
Poohbear is offline
Ik wil het wel, volgend jaar na m'n vwo
Ik weet dat het duur is, dat het tegen kan vallen maar ik denk dat je er ook ontzettend veel van leert
Ik ben vorig jaar 2 weken op taalvakantie geweest en heb toen in een gastgezin gezeten en das ontzettend goed bevallen, dus ik heb goede hoop dat het volgend jaar ook wel zal lukken
Ik denk trouwens wel dat je er 100% zeker van moet zijn wil je een leuke tijd hebben, want met twijfels wordt je niet gelukkiger!!!
Maar als je volgend jaar nog wil gaan, zou ik echt maar snel beslissen want voordat alles geregeld is, is het echt al minstens juli of augustus
Oud 28-04-2003, 14:54
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
stefano schreef op 28-04-2003 @ 13:17:
Wat denk je wat je daar van merkt dan?
Groot gelijk.

Ik heb er zo'n 30x geweest, en de laatste keer merkte ik net zoveel als andere keren: geen hol.
Oud 28-04-2003, 18:06
Iduna
Iduna is offline
Ik wilde vroeger altijd naar Amerika (nu nog steeds wel maar dan op vakantie en niet naar school oid).
Dus als je in NL geslaagd bent kun je dus naar college in USA? Lijkt me op zich best leuk maar ik heb daar het geld niet voor, je komt waarschijnlijk niet in die leuke steden en ik heb al een keuze gemaakt (geloof ik ).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:26
Love: a passion
Love: a passion is offline
Het leek mij ook heel leuk om een jaartje highschool of iets dergelijks te gaan doen, maar ja, veel te duur....
Na havo 5 ben ik naar Canada gegaan voor 5 maand. Ik heb eens gekeken of ik daar niet familie had of kennissen. Dat laatste had ik wel. Mensen die 3 jaar geleden geemigreerd waren naar Canada toe. Contact mee opgenomen en situatie uitgelegt. Het einde was dat ik er voor 5 maand heen ging en daar het huishouden ging doen. In ruil daarvoor kreeg ik iedere maand 200 dollar en kost+inwoning. Ook betaalden zijn alles voor mij. Ik denk dat dit hele avontuur me misschien maar 75 tot 100 dollar gekost heeft.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten