Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ja ik wil inderdaad ook gaan. Naar de USA of Australie.
Maar ik moet in ieder geval eerst nog mijn HAVO afmaken. Wat ik van verschillende mensen heb gehoord is dat je dus bij een gezin komt en je moet zien of je het treft of niet. De meeste zijn heel aardig en degene met wie ik erover heb gepraat zijn ontzettend blij dat ze het hebben gedaan en raden het iedereen aan. Dus gewoon doen!!! ![]() ![]() |
![]() |
|
Wanneer je college gaat doen ga je op de campus leven en dat is op zich wel oke, maar wanneer je naar een middelbare school gaat is iedereen jonger en woon je bij een gezin waarbij je het maar net moet treffen met vaak veel en strenge regels. Ik zou er nog wel even een 2e keer over nadenken.
||
Citaat:
|
Ik was eerst van plan om een jaartje naar een Internationale Talenschool in Amerika te gaan, om het Amerikaans-Engels op die manier volledig onder de knie te krijgen.
Maar het kost 20.000 voor één jaar, en dat vind ik echt veels te veel. En inmiddels heb ik al een studiekeuze gemaakt. |
![]() |
|
mm, ik zit nu in 4havo en heb nog even de tijd!
Het lijkt me echt heel erg gaaf om dat te doen ja. Ik heb veel verhalen gehoort van mensen die zijn geweest, en ze waren stuk voor stuk positief. Okay, ze waren niet allemaal in de USA, ook enkele in Australie, en eentje in Zuid Afrika.... Maargoed, het lijkt mij dus heel erg gaaf, en een bijzondere ervaring om een jaar in een ander land door te brengen!! ![]() -xxx- Wendy
|
ik zit er ook aan te denken. Alleen ik ga dan niet naar amerika. M'n ouders zeggen dat ik beter naar een land in europa kan gaan, aangezien amerika zo cultuurloos is.. en als je in europa zit.. bijv in spanje.. is daar wel meer cultuur en ander soort mensen dan die amerikanen...
![]()
|
![]() |
'n vriendin van mij zit daar op het moment ( canada). En inderdaad je moet heel veel geluk hebben met je omgeving.. Zij heeft nieuwe vrienden ontmoet, gave ''ouders'' en 'n héél lief zusje van 1. Ik zou het dus nooit doen, voor het zelfde geld heeft niemand interesse in je en zit je 'n jaar uit je neus te eten en te wachten tot dat je ein de lijk weer naar huis kan! Maar aan de andere kant ben je wel 'n ervaring rijker..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het is duur... High school kan niet als je 18 bent. Als je eenmaal in NL studeert en dan een jaar naar buitenland gaat, dan is het stukken goedkoper...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ga volgens jaar naar austrailë, en daar werken. En dan waarschijnlijk door naar nieuw zeeland ofzo, en dan afrika. Daarna ga ik dan wel weer eens kijken wat ik ga studeren. Ik wil gewoon andere culturen proeven, mensen leren kennen, ervaringen opdoen. Je kan natuurlijk ook gaan studeren in een ander land, maar dat vind ik toch minder dan werken. Je bent dan veel gebondener, en daarbij kost het dan inderdaad klauwen vol geld.
|
Verwijderd
|
Een jaar naar het buitenland is erg leuk om t eoden en zeker een zeer leuke ervaring (niet zo bevooroordeeld zijn jullie) Idd ben je dan 'iets' te oud voor highschool, dus college ofzo
![]() IN de vs zijn ze makkelijkere wat uitgaan betreft dan up north in Canada trouwens. En ! suqeunse (or w/e) Waarom spijt, tis hartstikke leuk om te doen, tenzij je stuck up in nl wilt blijven zitten en niets van de wereld wilt zien, sorry hoor... beetje kortzichtig Het ligt er echt helemaal aan waar je beland, en dat van de schoolbus, tsja, je bent iets te oud om naar highschool te gaan dus daar zit je in elk geval niet mee. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-04-2003 om 21:13. |
![]() |
|
Ik zit er ook over na te denken, om een jaar naar Amerika te gaan, ben zelf al een keer in Amerika geweest en vind het daar wel supertof. Alleen ik ben dan 18 en hoe oud zijn ze daar dan....? Weet iemand dat?
|
Nou, ik kan je aanraden: Ga (nog) niet! En zeker niet via een college-uitwisselingsprogramma. Ik heb in de VS gewoond, na mijn VWO. Het land is geweldig, en wil ook voorgoed terug. Maar het punt is: als je via zo'n programma gaat kom je altijd in een lame kut-staat terecht (bijvoorbeeld Idaho, Montana, Ohio, Oregon etc.). Je komt bijvoorbeeld niet in hartje Manhattan, NY terecht. Helaas. En onder de 21 is er gewoon geen drol te doen in de VS, tenzij je in een grote stad aan de eastcoast woont (Boston en New York bijvoorbeeld zijn geweldig, ook tussen je 18e en 21e). Kijk, het is natuurlijk sowieso wel gaaf om te gaan, maar je kunt niks zonder je state ID. Soms doen ze zelfs moeilijk als je met je paspoort (!) sigaretten gaat halen (moet je dus 18 voor zijn)...dan beginnen ze te blaten van: No, I'm sorry sir, we can only accept Massachussetts State ID's. Ja, my ass! Gewoon gekut, want je kunt wel met je paspoort de hele wereld rondreizen, maar een pakje sigaretten, ho maar! Ik raad je dus aan om te wachten tot je 21e, dan kun je namelijk veel meer doen. Of je moet een fake ID nemen, maar als je daar mee gepakt wordt zijn de consequenties nogal heftig: een lifetime ban om de VS binnen te gaan. Nou goed, als je wat wil weten, ik hoor het wel
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je het bijvoorbeeld via EF zou regelen, dan kan je naar colleges in o.a Manhattan (in NYC), Santa Monica en Santa Barbara (behoorlijk dicht bij LA) en Palm Beach in Florida. Ik zou toch niet zeggen dat in die plaatsen weinig te doen is. Het (zeer) grote nadeel is dat het een behoorlijke duit kost; zo rond de $25000...
http://www.ef.com/master/cy/destinat...sa/default.asp |
![]() |
|
Ik ben dus in 2000 in de zomervakantie in Amerika geweest, in Californie en ik vind het daar super, dit jaar gaan we weer. Ik ben ook helemaal weg van San Francisco, kan je daar bijvoorbeeld niet zitten?? En als ik daar voor een jaar high school ga doen, wat kan ik verwachten??
||
Citaat:
![]() Groetjes, Ripper
|
Ik wil het wel, volgend jaar na m'n vwo
Ik weet dat het duur is, dat het tegen kan vallen maar ik denk dat je er ook ontzettend veel van leert Ik ben vorig jaar 2 weken op taalvakantie geweest en heb toen in een gastgezin gezeten en das ontzettend goed bevallen, dus ik heb goede hoop dat het volgend jaar ook wel zal lukken Ik denk trouwens wel dat je er 100% zeker van moet zijn wil je een leuke tijd hebben, want met twijfels wordt je niet gelukkiger!!! Maar als je volgend jaar nog wil gaan, zou ik echt maar snel beslissen want voordat alles geregeld is, is het echt al minstens juli of augustus
|
Ik wilde vroeger altijd naar Amerika (nu nog steeds wel maar dan op vakantie en niet naar school oid).
Dus als je in NL geslaagd bent kun je dus naar college in USA? Lijkt me op zich best leuk maar ik heb daar het geld niet voor, je komt waarschijnlijk niet in die leuke steden en ik heb al een keuze gemaakt (geloof ik ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het leek mij ook heel leuk om een jaartje highschool of iets dergelijks te gaan doen, maar ja, veel te duur....
Na havo 5 ben ik naar Canada gegaan voor 5 maand. Ik heb eens gekeken of ik daar niet familie had of kennissen. Dat laatste had ik wel. Mensen die 3 jaar geleden geemigreerd waren naar Canada toe. Contact mee opgenomen en situatie uitgelegt. Het einde was dat ik er voor 5 maand heen ging en daar het huishouden ging doen. In ruil daarvoor kreeg ik iedere maand 200 dollar en kost+inwoning. Ook betaalden zijn alles voor mij. Ik denk dat dit hele avontuur me misschien maar 75 tot 100 dollar gekost heeft. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|