Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2008, 12:29
vdbnick
vdbnick is offline
hallo,

ik vroeg me af of er behandelingen zijn waar je grote van kan worden..
op internet zag ik al hormoonbehandeling via de dokter maar zijn er nog andere methodes?
ik ben 18 jaar en 1m70 maar zou graag wat groter worden..

iemand ervaring hiermee, ik was op mijn 12 jaar de grootste van mijn klas en nu de kleinste :-s
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 12:38
Balance
Balance is offline
Ongeacht of ze er zijn; ik vraag me af of je met 1m70 sowieso voor zo'n behandeling in aanmerking komt, want het is een hele gezonde lengte.
Oud 14-09-2008, 12:44
vdbnick
vdbnick is offline
Citaat:
Ongeacht of ze er zijn; ik vraag me af of je met 1m70 sowieso voor zo'n behandeling in aanmerking komt, want het is een hele gezonde lengte.
vrouwen met een B-cup kunnen ook grote borsten krijgen terwijl een B-cup ook een normale grootte is. ik vroeg me af of er ook zoiets is met de lichaamslengte
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:01
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
vrouwen met een B-cup kunnen ook grote borsten krijgen terwijl een B-cup ook een normale grootte is. ik vroeg me af of er ook zoiets is met de lichaamslengte
Appels met peren vergelijken. Borsten is gewoon wat silicone erin proppen en dan heb je grotere borsten. Lichaamslengte gaat over de groei van botten, die maak je niet zomaar even langer.

Ik denk je op je 18e te laat bent voor hormoonbehandelingen voor lichaamslengte. Ik geloof dat die maar tot je 12e/13e (voor meisjes in ieder geval, totdat je ongesteld bent) mogen, omdat je anders vruchtbaarheidsproblemen krijgt. Daarbij is 1.70 inderdaad onder het gemiddelde van mannen (hetzelfde als 1.60 bij vrouwen), maar niet echt klein. Dat je vroeger de langste was zegt niets, dan had je een vroege groeispurt.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:24
Uma
Uma is offline
Het klopt wat duivelaartje zegt. Hoe lang zijn je ouders, eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:27
vdbnick
vdbnick is offline
Citaat:
Het klopt wat duivelaartje zegt. Hoe lang zijn je ouders, eigenlijk?
ok ik begrijp dit allemaal maar zouden er toch geen middelen zijn om te groeien? ik bedoel, middelen in het dagelijks leven waar ik zelf kan aan veranderen.

mijn ouders zijn allebei 1m58
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 13:49
Uma
Uma is offline
Dan ben jij al erg lang, hoor! Dus het is voor jouw niet een abnormale lengte, ik neem aan dat je niet ziek oid bent geweest, waardoor je een groeiachterstand hebt gekregen.

En je bent uitgegroeid, je botten gaan nu niet zomaar opnieuw groeien.

Waarom wil je eigenlijk langer worden?

Laatst gewijzigd op 14-09-2008 om 14:01.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 14:23
vdbnick
vdbnick is offline
Citaat:
Dan ben jij al erg lang, hoor! Dus het is voor jouw niet een abnormale lengte, ik neem aan dat je niet ziek oid bent geweest, waardoor je een groeiachterstand hebt gekregen.

En je bent uitgegroeid, je botten gaan nu niet zomaar opnieuw groeien.

Waarom wil je eigenlijk langer worden?
ik wil me gewoon beter in mn vel voelen en beter te presteren op sportief vlak, mss wat dom
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 14:48
Mara
Mara is offline
Nee, er is geen optie. Ten eerste ben je te oud en ten tweede ben je niet zo klein dat je huisarts je ooit een hormoonbehandeling voor had geschreven als kind.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 14:49
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ok ik begrijp dit allemaal maar zouden er toch geen middelen zijn om te groeien? ik bedoel, middelen in het dagelijks leven waar ik zelf kan aan veranderen.

mijn ouders zijn allebei 1m58
Dan heb je haast nog geluk dat je 1.70 bent geworden! Ben er nou maar tevreden over. Wie weet groei je nog een beetje door (jongens groeien door tot rond hun 21), dus gezond eten kan nooit kwaad. En er zijn ook genoeg sporten waarbij je met een kleinere lengte meer in het voordeel bent. Is dat bij jouw sport niet zo, andere sport zoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 15:35
Rambo
Rambo is offline
Norditropine
Alles is illegaal te krijgen maar denk niet dat je er nu nog veel aan hebt op je 18e.
Oud 14-09-2008, 15:38
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Nee, er is geen optie. Ten eerste ben je te oud en ten tweede ben je niet zo klein dat je huisarts je ooit een hormoonbehandeling voor had geschreven als kind.
Er is wel een andere optie dan hormoonbehandelingen, maar ik denk dat hij daar ook niet voor in aanmerking komt. Hij zou een Ilizarov-fixator om zijn benen kunnen laten aanbrengen (doen kleine vrouwen in China ook omdat ze graag groter willen worden), maar dat is zeer pijnlijk en je houdt er heel veel littekens aan over. Dan zou ik liever klein blijven.

Maar goed, ik denk dat zijn huisarts hem daar ook niet voor door zal verwijzen want voor een man is hij wel wat aan de kleine kant, maar niet zo veel dat het hem fysiek problemen op zal leveren in het dagelijks leven (bij dwerggroei wordt het soms wel gedaan omdat mensen niet bij de keukenkastjes kunnen enzo en met 15 cm langere benen dan wel).
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 15:47
Uma
Uma is offline
Dat oprekken wordt toch ook niet gedaan in Nederland? Iig niet hiervoor...

TS: Wat voor sport wil je doen? Misschien werkt de lengte inderdaad wel in je voordeel!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 16:03
vdbnick
vdbnick is offline
Citaat:

TS: Wat voor sport wil je doen? Misschien werkt de lengte inderdaad wel in je voordeel!
ik ben guard bij een basketclub :-) lengte is daar echt wel een voordeel, ik ben wel heel wat flexibeler en sneller maar ja
je lengte is wel belangerijke factor

ik had op het internet gelezen over bepaalde groeihormonen die j kan verkrijgen zoals iemand me al voor was..

iemand ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 16:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik ben guard bij een basketclub :-) lengte is daar echt wel een voordeel, ik ben wel heel wat flexibeler en sneller maar ja
je lengte is wel belangerijke factor

ik had op het internet gelezen over bepaalde groeihormonen die j kan verkrijgen zoals iemand me al voor was..

iemand ervaring hiermee?
Je moet wel even bedenken dat die hormonen bijna tot geen invloed meer hebben door de leeftijd. Ik was vroeger als meisje vrij lang en daarom dachten ze eraan me groeiremmers te geven (is toch niet gebeurd en ik ben 'maar' 1.80 gelukkig), maar op m'n 12e zou dat maar een centimeter of 2 schelen. Met groeistimuleerde hormonen zal dat dus hetzelfde zijn. Je hebt waarschijnlijk al (bijna) geen groeischijven meer.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 20:01
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:

Er is wel een arts die het kan, mijn moeder heeft het namelijk gehad omdat na een ongeluk de botten in haar been niet meer aan elkaar groeiden.

Maar ik denk niet dat het vergoed wordt als je al 1.70 bent en dan nog langer wilt worden...het is aan de kleine kant voor een man, maar niet abnormaal klein.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 10:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
Er is wel een andere optie dan hormoonbehandelingen, maar ik denk dat hij daar ook niet voor in aanmerking komt. Hij zou een Ilizarov-fixator om zijn benen kunnen laten aanbrengen (doen kleine vrouwen in China ook omdat ze graag groter willen worden), maar dat is zeer pijnlijk en je houdt er heel veel littekens aan over. Dan zou ik liever klein blijven.

Maar goed, ik denk dat zijn huisarts hem daar ook niet voor door zal verwijzen want voor een man is hij wel wat aan de kleine kant, maar niet zo veel dat het hem fysiek problemen op zal leveren in het dagelijks leven (bij dwerggroei wordt het soms wel gedaan omdat mensen niet bij de keukenkastjes kunnen enzo en met 15 cm langere benen dan wel).
Ik ken het idee, maar ik heb 't maar niet genoemd omdat hij ook daar gewoon te lang voor is en toch niet doorverwezen wordt
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Er is wel een arts die het kan, mijn moeder heeft het namelijk gehad omdat na een ongeluk de botten in haar been niet meer aan elkaar groeiden.

Maar ik denk niet dat het vergoed wordt als je al 1.70 bent en dan nog langer wilt worden...het is aan de kleine kant voor een man, maar niet abnormaal klein.
Dat 'oprekken' doen ze ook wel in Nederland (neefje had ook een gebroken been dat niet wilde genezen, en kreeg dus ook zo'n ding dat hij telkens ietsje losser moest draaien zodat z'n ene been niet korter zou zijn dan ze andere), maar niet puur cosmetisch (ik weet eigenlijk niet of ze het wel doen bij mensen die onder die grens zitten, maar zéker niet wanneer je 1.70m bent als man). Sowieso zou ik zo'n operatie niet overwegen als je verhoudingen goed zijn; als je onderbenen ineens langer zijn, zal je zien dat je bovenbenen te kort lijken, of je armen te kort zijn, of je romp gewoon te kort is... en 't is ook nog eens vreselijk tijdrovend.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:37
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Dat 'oprekken' doen ze ook wel in Nederland (neefje had ook een gebroken been dat niet wilde genezen, en kreeg dus ook zo'n ding dat hij telkens ietsje losser moest draaien zodat z'n ene been niet korter zou zijn dan ze andere), maar niet puur cosmetisch (ik weet eigenlijk niet of ze het wel doen bij mensen die onder die grens zitten, maar zéker niet wanneer je 1.70m bent als man). Sowieso zou ik zo'n operatie niet overwegen als je verhoudingen goed zijn; als je onderbenen ineens langer zijn, zal je zien dat je bovenbenen te kort lijken, of je armen te kort zijn, of je romp gewoon te kort is... en 't is ook nog eens vreselijk tijdrovend.
En heel pijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 14:56
Uma
Uma is offline
En waarschijnlijk met heel weinig resultaat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:00
sojamelk
sojamelk is offline
Wat is de gemiddelde lengte bij vrouwen? Ik ben namelijk 1.69 m. En ik heb het idee dat ik onder het gemiddelde zit.

En is het niet zo dat botten bij jongens tot de 25e levensjaar kunnen groeien. Ik ken namelijk iemand die een afwijking heeft aan zn benen en hij wil daar graag aan geopereerd worden. Hij is 23 jaar, en hem is geadviseerd om twee jaar te wachten met de operatie omdat zijn botten dan pas volgroeid zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:05
hawleri_diva
hawleri_diva is offline
oh my god 1.70 noem je dat klein?

ik ben 19 jaar en 1.57 dat is klein
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:06
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat is de gemiddelde lengte bij vrouwen? Ik ben namelijk 1.69 m. En ik heb het idee dat ik onder het gemiddelde zit.
Volgens het CBS in 2007:
- Gemiddelde lengte vrouwen (20+): 167,6 cm.

Dus je zit boven het gemiddelde.
Oud 25-09-2008, 17:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Volgens het CBS in 2007:

In Nederland? Wat klein.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:33
sojamelk
sojamelk is offline
Citaat:
Volgens het CBS in 2007:

Dat is wel klein ja. Ik zie alleen maar lange dames om mij heen. Maar gelukkig zit ik er nog net boven.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten