Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2008, 16:51
mooiemichel
mooiemichel is offline
Hoi ,

Ik ben een jongen van 19 jaar en voel me vaak onzeker in het bijzijn van meisjes. Nu ben ik niet de grootste jongen (1.72m) en denk vooral dat dit met mijn onzekerheid te maken heeft.
Als voorbeeld: als ik ergens in een disco sta en er gaat een meisje mij een beetje uitdagen om met haar te dansen dan klap ik helemaal dicht en begin ik haar een soort van te negeren. Terwijl iets diep van binnen wel zegt van DOE HET GEWOON!!! Mjah zo gaat het dus heel vaak. En heb het gevoel dat ik hierdoor iets mis.
Het is niet zo dat ik nog nooit gezoend heb ofzo maar ik merk gewoon dat ik het in dat soort situaties heel moeilijk vindt. Daarom vroeg ik mij af of iemand ook ervaring heeft met dit gevoel, en wat hij of zij daar meestal aan doet?

alvast bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2008, 19:26
Verwijderd
misschien moet je gewoon meer drinken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 19:46
Miek
Miek is offline
volgens mij heb jij echt nog nooit een meisje gezoend!
Oud 07-10-2008, 19:51
roosjuu
roosjuu is offline
Hoi 'michiel'! Ik herken jou in jou situatie! Ook al ben ik een meisje, ik snap precies wat jij bedoelt!! Ik heb dat ook (dan het tegenovergestelde uiteraard). Als ik met een jongen praat, klap ik helemaal dicht. Ik word vuurrrood, ga stotteren en dan denk ik: nee, ik ga niet meer met jou praten. En ik wil het eigenlijk wel. Ik heb zelf weleens gedacht aan faalangst, want dan wil ik goed overkomen bij een jongen. Ik weet ook niet wat ik er tegen kan doen. Want als ik denk van: 'niet rood worden, gewoon normaal doen', gebeurt het juist wel! Ennuh.. trek je niks aan van Miep.. En om meer te gaan drinken heb je denk ik ook niet veel aan, want dan is het nog nep (vind ik tenminste). Groetjes mij
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 09:00
bierkoning
bierkoning is offline
vraag gewoon of zo iemand wat te drinken wil van je...
Begin een praatje over luchtige onderwerpen, vraag wat ze doet, wat haar hobby`s zijn etc... dan begint zij te praten en kun jij luisteren! Als jullie overeenkomsten hebben kwa hobby of sport of weet ik veel, dan kun je daar ook over meepraten en heb je al snel een leuk gesprek!

Heel erg lam zijn bevorderd niet de kwaliteit van het gesprek!

andere optie: Zuip je wel klem begin tegen het meisje aan te schuren, als ze gewillig is dan draait ze zich vanzelf een keer om en kan je zoenen heen!
Oud 08-10-2008, 10:18
Verwijderd
In dit soort situaties moet je juist gewoon doen. Verstand op nul en dansen, bewegen. En ja, je zult vast wel een keer blunderen, maar so what? Rechtop staan, lachen om je eigen stommiteit en weer verder gaan. Blijf vooral niet hangen in wat er fout gaat, maar concentreer je op hetgeen dat goed gaat. Dit soort dingen leer je alleen maar door te doen. Je zult tien keer blunderen, maar de elfde keer gaat het goed en dan kun je wel mooi tegen jezelf zeggen: 'zo, dat heb ik maar even goed gedaan!'
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 11:19
Pluis
Pluis is offline
Ten eerste: je bent zo groot als je je voelt. Daarbij maakt het niks uit dat je 1.72 bent, ik ken jongens van 1.60 die omringd worden door meisjes en jongens van 1.90 die al een hele tijd alleen zijn. Het punt is, en dat heb je zelf ook al door, het zelfvertrouwen.
Wat misschien kan helpen is als je de lat wat lager legt tijdens het uitgaan. Ban gedachten als "ze vindt me vast niet leuk" of "zo wil ze nooit verkering met me", want als je dat denkt, straal je dat ook uit. Je moet niet gelijk van een meisje verwachten dat je er tijdens de eerste avond al binnen 5 minuten wild mee staat te zoenen. Probeer gewoon rustig met iemand te kletsen, gewoon óm het kletsen, óm het iemand beter te leren kennen. Als je overal potentiële vriendinnetjes in ziet en je maakt een stomme opmerking dan voel je je gelijk enorm dom. Als je de meisjes om je heen gewoon ziet als leuke mensen om sociale contacten mee op te doen en te leren kennen, dan is het ook minder zwaar om zo'n domme opmerking van je af te zetten. Dan zijn er gewoon andere, leukere meisjes om eens een praatje mee te maken.
Persoonlijk vind ik jongens ook prettiger om mee te praten als er niet enorm dik bovenop ligt dat ze iets van me willen, ik heb liever dat ze gewoon met me komen kletsen en als het dan klikt kan je altijd nog zoenen. Snap je het verschil?
Oud 08-10-2008, 11:27
I C U
I C U is offline
Dans gewoon mee, een gesprek voeren gaat meestal toch maar moeizaam in een discotheen/danscafé. Mocht je toch aan de praat raken, praat dan over algemene dingen, over de tent waar je nu bent, waar je normaal gesproken heen gaat, waar je woont, dat soort algemeenheden. Hou 't lekker luchtig.Vrouwen zijn ook mensen weetje.
Je moet jezelf over je twijfel/angst heen zetten. Heel lastig, maar doe es gek, probeer 't. Dan merk je dat het allemaal wel meevalt.

En over je lengte hoef je je geen zorgen te maken
Oud 08-10-2008, 18:18
cenerentola
cenerentola is offline
nou 1.72 is niet lang, maar nou ook weer niet extreem kort. Als een meisje met je wil dansen, dan moet je natuurlijk wel mee dansen. Als je vindt dat je niet zo goed kunt dansen, spreek haar dan aan. Je zult misschien wel iets stoms zeggen of zenuwachtig overkomen, maar als ze je leuk vindt dan zal het niet zoveel uitmaken. Gaat het mis, dan weet je misschien voor de volgende keer wel een houding te geven.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 21:13
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
vraag gewoon of zo iemand wat te drinken wil van je...
Begin een praatje over luchtige onderwerpen, vraag wat ze doet, wat haar hobby`s zijn etc... dan begint zij te praten en kun jij luisteren! Als jullie overeenkomsten hebben kwa hobby of sport of weet ik veel, dan kun je daar ook over meepraten en heb je al snel een leuk gesprek!

Heel erg lam zijn bevorderd niet de kwaliteit van het gesprek!

andere optie: Zuip je wel klem begin tegen het meisje aan te schuren, als ze gewillig is dan draait ze zich vanzelf een keer om en kan je zoenen heen!
Belachelijk. Een drankje aanbieden en vragen naar haar hobby's kan je beter niet doen want dat doet ongeveer iedereen. Gesprekken over dingen als sport en hobby zijn vaak de meest suffe gesprekken die er zijn, met name omdat het zulke algemene onderwerpen zijn. Maargoed; als je het echt wil dan moet je jezelf een extra reden geven. Pin honderd euro, geef het aan je vrienden, en vertel ze dat als jij niet een meisje aanspreekt ze het mogen uitgeven. Dat gevoel raak je alleen kwijt door er 'doorheen te breken'. Er is makkelijke manier om dat kwijt te raken. Het is lastig, maar de beloning is enorm, want hoe chill is het als je confortabel met alle meisjes kan praten? Hou dat einddoel voor ogen,en just do it. Niemand bijt en elke keer dat je het gewoon doet is een fantastische oefening. Wederom een zielig maar waar cliche.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 08:46
Hulk
Hulk is offline
yup je moet het gewoon doen. als je het een paar keer hebt gedaan wordt de drempel steeds lager. over een paar maand sla je jezelf voor je kop dat je he niet eerder hebt gedaan want het is uiteindelijk helemaal niet zo moeilijk
Oud 09-10-2008, 11:14
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Nu ben ik niet de grootste jongen (1.72m) en denk vooral dat dit met mijn onzekerheid te maken heeft.
Door onzekerheid word je niet korter en bovendien is de gemiddelde vrouw ongeveer 1.69, dus kleiner dan jij.
Verder wat uuuf zegt.
Oud 09-10-2008, 12:01
Verwijderd
je bent heel onzeker en je noemt jezelf mooiemichel? wut? does not compute?

ik had dit zelf ook altijd als ik uitging, geen zin om er wat aan te veranderen, ze komen vanzelf op jou af als ze je leuk vinden en niet hetzelfde probleem hebben, meer drinken helpt vaak ook, prima oplossing
Met citaat reageren
Oud 09-10-2008, 12:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
INu ben ik niet de grootste jongen (1.72m) en denk vooral dat dit met mijn onzekerheid te maken heeft.
Voel je daar niet onzeker over en een beetje zelfspot doet wonderen! Ik ben zelf 1m76 en ik zeg gewoon vaak dat ik een 'Paarse Dwerg' ben (ik heb een grote paarse fleacetrui en brede schouders). Een beetje zelfvertrouwen zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat je houding verbeterd en je er gewoon langer uit ziet. Al begin je maar met het te spelen dat je zelfvertrouwen hebt, dan zul je merken dat je bevestiging krijgt en daarmee zelfvertrouwen.
Oud 09-10-2008, 15:42
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Belachelijk. Een drankje aanbieden en vragen naar haar hobby's kan je beter niet doen want dat doet ongeveer iedereen. Gesprekken over dingen als sport en hobby zijn vaak de meest suffe gesprekken die er zijn, met name omdat het zulke algemene onderwerpen zijn. Maargoed; als je het echt wil dan moet je jezelf een extra reden geven. Pin honderd euro, geef het aan je vrienden, en vertel ze dat als jij niet een meisje aanspreekt ze het mogen uitgeven. Dat gevoel raak je alleen kwijt door er 'doorheen te breken'. Er is makkelijke manier om dat kwijt te raken. Het is lastig, maar de beloning is enorm, want hoe chill is het als je confortabel met alle meisjes kan praten? Hou dat einddoel voor ogen,en just do it. Niemand bijt en elke keer dat je het gewoon doet is een fantastische oefening. Wederom een zielig maar waar cliche.
Doelde erop dat als je niks weet te zeggen dat een luchtig onderwerp dan makkelijk een gesprek op gang zet! Kan ook over het weer zijn of over de tent waar je instaat en of ze er vaak komt! maar goed!
Oud 10-10-2008, 18:43
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Belachelijk. Een drankje aanbieden en vragen naar haar hobby's kan je beter niet doen want dat doet ongeveer iedereen. Gesprekken over dingen als sport en hobby zijn vaak de meest suffe gesprekken die er zijn, met name omdat het zulke algemene onderwerpen zijn.
Een drankje aanbieden en vragen naar hobby's, opleiding etc. is vaak goed. De reden hiervoor is simpel; als een meisje al uitdagend naar je doet en duidelijk maakt dat ze wilt dat je met haar flirt is ze hoogstwaarschijnlijk voorbereid op 'hey hoe heet je' 'wat zijn je hobby's' 'wil je wat drinken?'. Hierop zal ze dan ook waarschijnlijk een vaste reactie hebben. Als je opeens met heel erg originele en leuke dingen aan komt zetten kan het zijn dat meisje in kwestie in de war raakt (vooral your random breezersletje met zo weinig diepgang dat je verbaasd staat dat je lul er helemaal in past tijdens de seks).

Bij oudere figuren (begin 20) is het inderdaad beter om met iets origineels te komen.
Oud 11-10-2008, 00:56
Smokin'
Smokin' is offline
Tja dat ligt dan vooral aan jezelf Armoed. Het blijft echt een slappe en saaie gesprekslijn, voor jezelf en ook voor meisjes van 17 of 18. 'Leuke dingen' zeggen is weinig mis mee, ook niet als dat haar in eerste instantie enigzins verbaasd doet staan. De hobby's komen wel aan bod als men na de avond nog wil aspreken in een café ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 08:43
WolterB
WolterB is offline
Misschien komt de onzekerheid doordat je meisjes grofweg gezegd als 'relatiemateriaal' ziet? Mocht dat zo zijn, dan moet je dat los proberen te laten.
Wanneer je onzeker wordt in het bijzijn van meisjes merken zij dat gelijk, misschien is dat omdat je meer verwacht wanneer je wat aandacht van ze krijgt en dat werkt niet. Gewoon normaal met ze om proberen te gaan werkt stukken beter, dan is de drempel om gezellig wat te praten veel lager.
Oud 11-10-2008, 09:07
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Citaat:
Doelde erop dat als je niks weet te zeggen dat een luchtig onderwerp dan makkelijk een gesprek op gang zet! Kan ook over het weer zijn of over de tent waar je instaat en of ze er vaak komt! maar goed!
Jij scoort superveel in de lokale disco, of niet?
Oud 12-10-2008, 13:31
Verwijderd
Citaat:
'hey hoe heet je' 'wat zijn je hobby's' 'wil je wat drinken?'. Hierop zal ze dan ook waarschijnlijk een vaste reactie hebben.
puzzelen, ja lekker!?

ontopic

komaan man, je bent toch mooiemichel, chickies zouden aan je voeten moeten liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten