Gewoon uit interesse: wat voor waarden zijn het dan (en welke eenheden e.d.). Want dat kan soms ook een rol spelen (een verband met dB bv., zal heel andere verbanden geven dan met vermogen).
In Excel gaat het vrij simpel: die getallen als twee kolommen ingeven, selecteren en dan op het icoontje om een grafiek te laten maken (XY, je kan zelf kiezen of hij dat moet lineariseren of los mag verbinden (ik gok dat dat Cubic Splines gaan zijn)). Daaruit kun je al schatten wat je wilt hebben (maxima e.d. heb je dan normaal bij benadering, beter ga je niet kunnen doen (ja, je kan bv. de Cubic Splines uitrekenen en dan extremaliseren (y afleiden naar de onafhankelijke veranderelijke (bv. x) en gelijkstellen aan 0, zodat je een uitdrukking krijgt voor de x-waarden waar y een extremum geeft = een (al dan niet lokaal) maximum/minimum).
Ik weet zelf te weinig van geneeskunde, maar misschien zijn er voor bepaalde aandoeningen wel modellen beschikbaar (dat je bv. kan zeggen dat de grafiek die je zou moeten uitkomen exponentieel dalend is, o.i.d.). Een parabool lijkt me raar, maar niet onmogelijk.
Een mogelijkheid is bij je gevonden grafiek dan een trend line (dat is de term die Excel gebruikt voor lineaire regressie), daarbij kan je verschillende modellen kiezen (aan jou om het goede te kiezen; voor een parabool heb je dan een veelterm/polynoom van graad 2 nodig). Een maat voor de geschiktheid van je keuze, kan je zien door ook de R² te laten weergeven (zit ergens in de opties bij trendline). Hoe dichter die bij 1 licht, hoe beter je fit (en het is niet uitzonderlijk dat je 0.99xxx uitkomt (dus ga niet meteen juichen als je 0.995 uitkomt; misschien kan je met de ingebouwde modellen ook nog wel aan 0.9997 geraken). Wel is het zo dat als je minder dan 0.9 of 0.8 uitkomt, je je vragen mag gaan stellen bij je gefitte functie.
Even een beetje achtergrond over die regressie-analyse: dat is een techniek die eigenlijk steunt op twee variabelen en dan een reeks functies (bv. machtfuncties x^n voor een veelterm). Je geeft met de 'modellen' die ik daarjuist aanhaalde aan wat voor functie je wilt krijgen, dus hoe hij mag samenstellen. Bv. Lineair: y = ax + b, Kwadratisch (polynoom graad 2): y = ax² + bx + c. Nu, wiskundig gezien, heb je te veel punten (zoals je misschien nog weet, heb je voor een lijn maar 2 punten nodig, voor een parabool 2 punten om hem volledig te bepalen). De truc van regressie-analyse zit erin om een extra voorwaarde op te leggen, die ervoor zorgt je probleem een benaderde oplossing gaat geven. Een vaakgebruikte regressie-techniek (normaal ook degene die Excel gebruikt), noemt men de Least Squares (Kleinste Kwadraten, in het Nederlands). De wiskundige achtergrond daarvan is misschien een beetje te saai voor wat je nodig hebt; maar het komt er eigenlijk op neer dat Excel een functie van de gevraagde vorm samenstelt die zo weinig mogelijk afwijkt (in afstand) van je gegeven punten (maar het kan dus goed zijn, dat die curve door geen enkel punt gaat).
Met een TI-83 zou ik trouwens niet echt werken voor dergelijke gegevens: het gaat allemaal stukken makkelijker in Excel.