Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ik denk toch dat de andere forummers gelijk hebben. Ik denk in een uitzonderlijke situatie als deze dat ze wel kunnen luisteren naar je. Praten is dan wel het beste. Ieder zinvol denkend mens met enigszins een ontwikkeld gevoel van empathie snapt wel dat het concentreren op schoolwerk moeilijk is voor iemand wiens vader ernstig ziek is. Als je aan je ma vertelt dat je proefwerken hebt, maar betwijfelt of je ze (goed) kunt maken, kan zij waarschijnlijk ook wel contact opnemen met school. Vergeet niet dat er voor vele problemen een oplossing is -en dat het probleem omzeilen door je er vanaf te maken met "ziek zijn" het niet oplost. Want wat doe je de volgende keer als je weer proefwerken hebt en tijd voor jezelf nodig hebt? Juist. Dan werkt het niet nog een keer. Dus in jouw belang: zoek een goed oplossing. Praat erover met je pa/ma en schoolleiding. Dan kan iedereen er rekening mee houden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan het me goed voorstellen dat je hoofd er niet naar staat en ik kan ook niet zeggen dat je wel naar school moet gaan. Daarvoor weet ik simpelweg te weinig van hoe je je voelt en hoe de situatie is. Zoals andere mensen hier ook al aangeven is het wel verstandig om erover te praten.
Verder is doen alsof je ziek bent waarschijnlijk geen oplossing. Als je daarover gaat liegen krijg je ook nog een kwestie van gewetenswroeging op je bord. Dat lijkt me nu wel het laatste wat je kunt gebruiken. Erover praten dus. Het lijkt me de enige oplossing. Verder kun je natuurlijk zorgen dat je naar school gaat en na school naar je vader gaat in het ziekenhuis. Ik wens je iig heel veel sterkte. ![]() |
![]() |
|
Ik heb dezelfde situatie meegemaakt en ik kan me goed voorstellen dat je wat tijd voor jezelf wil om alles te kunnen verwerken. En dat je liever niet hebt dat mensen op school aan je kunnen zien dat je je ongelukkig voelt. Maar wegblijven van school is geen optie. Probeer er met anderen (op school) over te praten. Misschien kan je aan je mentor vragen of hij/zij aan de klas wil vertellen wat er aan de hand is en of ze rekening met jou situatie willen houden. Of je zegt het zelf natuurlijk.
School bied afleiding, misschien niet de afleiding waarnaar jij op zoek bent maar het is belangrijk dat je wel blijft gaan. Ik kan me goed voorstellen dat je op operatie-dagen of dagen waarop je vader een chemokuur/bestraling/behandeling krijgt liever bij hem bent. Maar daarna, tja het klinkt misschien een beetje hard, maar ziek is hij toch, of jij nou thuis of op school zit, is het dan niet haniger op school te zitten en te zorgen dat je cijfers hier niet door kelderen? Daarbij komt ook dat het verdriet wat jij meemaakt helaas niet met 'een weekje ertussenuit' opgelost is. Dit "proces" duurt vele malen langer. En ik raad je dan ook aan iemand op te zoeken waarmee je hierover kan praten en waarbij je je hart kan luchten. Dit heeft veel meer effect dan te proberen het zelf op te lossen. Laat een beetje ruggengraat zien, je vader is ziek en dat is heel erg naar, maar jullie bereiken er beiden niets mee als jij thuis blijft zitten. Je typt zelf dat je vader graag wilt dat je naar school gaat, doe hem een plezier en ga dan ook.
|
![]() |
Misschien los je al een stuk op als je met school kan regelen dat een deel van je toetsen opgeschort worden? Ik weet natuurlijk niet hoelang het nog gaat duren allemaal en wanneer je er weer toe in staat bent, maar het zou voor jou even rust kunnen geven dat je naar school gaat maar niet meer de druk van de toetsen hebt. Verder snap ik beide kanten erg goed, maar blijven meedraaien in de maatschappij is wel het beste weet ik uit ervaring. Misschien dat je wat stress kan wegnemen door goede regelingen te treffen met school (dat je 4 dagen komt ipv 5 ofzo).. Sterkte iig.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #126 rare kwast | 489 | 18-04-2008 20:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #18 George | 500 | 24-05-2007 20:49 | |
Psychologie |