![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is trouwens misschien informatief: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik krijg tranen in me ogen. Omg, Gevoelsmatig * De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer * Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen * Een druk/gewicht op de borst Dat gevoel van niet ademen ook. Laatst gewijzigd op 04-09-2008 om 17:58. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien kun je hier toch nog eens mee naar de huisarts, of anders de psycholoog, kijken wat die er van zeggen. Ik geloof dat er een paar standaard tips zijn bij slaapstoornissen (ritme is nummer 1), misschien dat die je al een heel eind kunnen helpen ![]() |
![]() |
|
Proberen met je hoofd te schudden helpt soms
Je tv op standby en slapen met de afstandsbediening in je hand en tijdens de verlamming proberen hem aan te krijgen wil ook wel eens lukken, daardoor word je wel wakker maar dat is in ieder geval prettiger dan in de verlamming te zijn.
||
![]() |
Citaat:
Anyway, nu weet ik teminste ZEKER dat het geen droom is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mijn zusje heeft een tijdje last gehad van slaapverlamming, bleek te komen door een combinatie van stress en verkeerd eten. Met stress bedoel ik overigens niet perse examens o.id., maar ook stress voor je brein in de vorm van overstimulatie. Kijk geen tv en speel geen videospelletjes voor je gaat slapen. Daar worden je hersenen knetter van als je er erg gevoelig voor bent. Daarnaast zou je er goed aan doen om caffeine/theeiene op te geven, het liefst de hele dag maar in ieder geval drie uur voor je gaat slapen. Geen koffie, thee, chocola, cola, energiedrankjes en karamel dus
![]()
|
Wat SuperSanne zegt dus. Ik las ook ergens dat het je kunt proberen om je grote teen te bewegen, want dit schijnt makkelijker te zijn dan andere lichaamsdelen.
Zelf heb ik regelmatig last van hallucinaties terwijl ik "slaap/ wakker" ben. In heb begin heb ik me daar erg tegen verzet, vooral ook omdat het dood eng is. Maar nu ben ik er een beetje aan gewend en wordt het steeds minder. Gelukkig heb ik ook nog mijn vriendje bij mij in bed die dan altijd zegt dat ik droom en dat ik weer verder moet gaan slapen. Ook dat helpt ![]()
||
![]() |
Citaat:
''Andijvie'', gebruik je veel cafeine? Verder, thanks voor de vele reacties! Alleen heb ik nog steeds geen tijd gehad om een bezoekje te brengen aan de huisarts ![]() |
![]() |
|
Je zegt dat het moeilijk is om over te stappen op iets anders nou de scholen zijn begonnen enzo. Dat kan beteken dat je best wel een stressig mens bent en volgens SuperSanne kan het daar door komen. En ik weet niet of je 's nachts om 4 uur naar bed gaat en om 7 uur weer eruit, of gewoon om 12 uur ofzo naar bed en dan om 7 uur er weer uit, want dat kan misschien ook wel helpen.
Succes ermee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat is de reden dat je energiedrank nodig hebt?
|
![]() |
Als je van de ene dag op de andere stopt met energiedrankjes ga je je misschien suf voelen en kun je ook hoofdpijn krijgen. Je kunt het beter afbouwen, dat mag ook best snel. Stel je drinkt nu 5 blikjes op een dag, dan drink je er morgen en overmorgen 4, daarna twee dagen, dan twee dagen 2, dan 1, en dat ene blikje per dag mag je best blijven drinken, maar dan wel 's ochtends. Als per twee dagen je te snel lijkt kun je ook drie of vier dagen doen, maar meer is overbodig en uitstelgedrag.
Ook een verdere goede "slaaphygiene" is belangrijk, o.a. wat "SuperSanne" al zei: 1 a 2 uur voor je naar bed gaat geen computerspellen of drukke tv programma's en niet sporten; overdag juist wel voldoende beweging, dan slaap je dieper. En een goede hoeveelheid slaap pakken, voor iemand van 17 is dat doorgaans tussen 7,5 en 9,5 uur per nacht. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het verschilt per persoon en tien uur is erg lastig (zo niet onhaalbaar), maar ik zou toch proberen om de komende jaren per nacht MINSTENS een uurtje of negen te slapen. Ik ben nu 22 en mijn slaapbehoefte begint nu pas langzaam een beetje minder te worden. ![]()
|
![]() |
Het probleem is geestelijk, het wordt beschreven als slaapverlamming maar het gaat veel verder dan dat. Ik heb het ook gehad en mijn oplossing voor dit probleem kwam toen ik een Christen was geworden en Jezus heb leren kennen.
Dit is de reden waarom ik weet dat het geestelijk is en ik nu niet meer bang ben zoals vroeger. Wil je weten hoe ik het precies heb overwonnen stuur me dan een bericht en ik zal je mijn getuigenis opsturen. "Dus wanneer de Zoon u vrij zal maken, zult u werkelijk vrij zijn." (Johannes 8:36)... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Sommige mensen denken dat je dan wakker wordt tijdens een uittreding (toen ik na de eerste keer dat het bij mij gebeurde ging googlen kwam ik daar ook op uit, ik schrok me dood). Zelfs ook nog een topic over gehad hierzo (andere naam wss) en toen hoorde ik voor het eerst over slaapverlamming.
Heb je er nog veel last van? |
![]() |
|
Hmm dit verklaart voor mij ook wel een of ander.. Heb het 2 keer meegemaakt en op zo'n moment lijkt het net of je in een duivelse droom zit ofzo... Maargoed je droomt dus eigenlijk ook met het verschil dat je de werkelijkheid waarneemt.
"Eén specifieke hallucinatie komt opmerkelijk vaak voor: het gevoel dat er een demonisch wezen op de borst zit die de persoon probeert te verstikken. Dit wordt ook wel het “Old Hag-syndroom” genoemd." Dat dus haha, echt heel beangstigend op het moment.. En vooral als je dan wakker wordt en je bedenkt dat het een droom geweest moet zijn maar die zich dan gewoon heeeel realistisch precies in je bed heeft afgespeeld..
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Psychologie |
De psyche als direct exponent van de bron van het leven Arjan Dokelaar | 2 | 29-11-2008 08:19 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Weten jullie nog... Vlooienband | 146 | 02-12-2004 13:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn verhaal: Afscheid tiram | 71 | 20-12-2003 13:30 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 |