Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zat altijd op christelijke scholen, dus aan dat aspect is altijd aandacht gegeven met kerst en ik vond dat prima... Ik bedoel, dat Jezus niet daadwerkelijk toen geboren was, wil niet zeggen dat je niet a) de geboorte van Jezus alsnog op die dag kan vieren, en b) je niet alsnog op die dag gewoon een themafeest kunt houden, ongeacht het waarheidsgehalte ervan. Het kan nooit kwaad om bij dingen stil te staan, of je nu gelooft of niet.
An sich heb ik weinig met het christelijke deel trouwens en doen we er ook niks mee, wij doen ook niet aan kadootjes met kerst want dat hoort bij Sinterklaas. Maar engeltjes in de boom hangen en kerstverhalen horen danwel slechte kerstfilms kijken is vaak wel leuk ![]() |
![]() |
|
Ik ben het met Freya eens. Hoe het ook zit, ik vind het kerstverhaal (en andere verhalen die bij kerst horen) mooi en eventueel leerzaam. Ik zou ook best nog eens wat meer religieuze aspecten erin brengen, ook al ben ik niet christelijk.
Verder doe ik wel aan kerst, met familie, lekker eten, cadeautjes, gezelligheid, een boom en dit jaar ook een theatervoorstelling. Dikke prima, het is in ieder geval geen kwestie van agenda's trekken want iedereen is gewoon vrij. ![]()
|
Het was voor mijn ouders een reden om te zeggen 'ahh kom eens naar Nederland', dus dat doe ik ook maar en dat is vast wel gezellig. Gelukkig hebben ze het wel grotendeels ontdaan van de religieuze aspecten, anders zou ik me een beetje vies voelen. Vanwege een interieurcrisis hebben ze geloof ik zelfs geen boom en stal dit jaar, "maar wel een groot kerststuk hoor." YES.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() --- Verder is kerst voor mij een paar extra vrije dagen, naar mijn ouders om iets extra luxe te eten dan ik gewend ben doordeweeks en dat was het dan alweer. Ik heb dus bijna helemaal niets met kerst. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Leuk al die lichtjes. Alleen vermoed ik dat sommigen wel een torenhoge energierekening gepresenteerd krijgen opeens
![]() Verder is het wel leuk om familiegebeurtenissen in ere te houden. Je ziet elkaar in deze globaliserende en vrij individualistische wereld toch al wat minder dan vroeger.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |