De bijhorende beweging die je zou moeten uitkomen is een parabool, lijkt me. Volgens de horizontale heb je een eeparig rechtlijnige beweging (in de veronderstelling dat je kogel zo goed als direct op snelheid komt), in de verticale richting telt ook je zwaartekracht nog mee, zodat je in die richting een eneparig versnelde/vertraagde beweging krijgt.
Als je nu je beginsnelheid van je kogel ontbindt in een x- en y-component (via de hoek waaronder je schiet, met sinussen/cosinussen), krijg je via respectievelijk de formules voor een ERB en EVB je antwoord. Ik ga ze hier niet overnemen, maarik meen me te herinneren dat je bij 45° je absoluut maximale lengte bereikt (hoe dichter je hoek bi 90° t.o.v. de horizontale ligt, hoe minder ver je gaat, maar hoe hoger. Bij minder dan 45° ga je wel vrij ver vliegen, maar niet hoog gaan, zodat je al relatief snel weer tegen de grond plakt.
Ik hoop dat je niet met gewone kogels gaat werken, want daarvoor gaat dat niet opgaan. De reden hiervoor is simpel: een geweerskogel beweegt zich voort aan heel hoge snelheden, zodat je eigenlijk al heel ver kan geraken en waar je dan tegen het probleem aanloopt dat die kogel eigenlijk niet eenparig rechtlijning beweegt (je hebt nog wrijving van de lucht bv.; en op een korte afstand maakt dat niet zo uit, maar op lange afstanden natuurlijk wel: een kogel vaalt ooit wel stil, wat je met een eenparig rechtlijnige beweging veronderstelt dat de kogel nooit of te nimmer zal stilvallen).
Als je verder nog vragen hebt, stel gerust. Ik heb nu enkel geen zin om de bijhorende formules te gaan opschrijven, vermits ik gok dat je die zelf wel in je cursus hebt staan.