Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2008, 20:50
XxLuchia
XxLuchia is offline
Hallo,
Ik zit met een probleem ik zit op een soort groep,ik woon daar niet maar het is zeg maar soort van Na schoolse opvang,Maar nu het probleem is dus dat ik op een jongen verliefd ben daarvan en je mag helemaal geen relaties op de groep daar maar
hoe moet ik het hem vragen?
Want we zijn bijna nooit alleen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2008, 20:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
je mag helemaal geen relaties op de groep daar
Wacht dus tot je van de groep af bent of zoek iemand anders
Oud 11-11-2008, 20:53
XxLuchia
XxLuchia is offline
Gaat moeilijk x-spekkie-x ik ben echt smoorverliefd op hem en het duurt nog een jaar voor dat ik van de groep af ben
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 20:53
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat voor groep is het en waarom mag er geen relatie in de groep?
Oud 11-11-2008, 21:00
XxLuchia
XxLuchia is offline
Een groep van Jeugzorg en ik weet eigelijk niet waarom,Ze zeiden alleen van dat het niet mag
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 22:10
gWn Ward
gWn Ward is offline
Ik ben van mening (daarom is het niet zo voor iedereen) dat je je gevoelens nooit mag opkroppen. Dat wil niet zeggen dat je ze allemaal opeens bloot op tafel legt, maar het negeren van gevoelens zal alleen maar leiden tot meer frustraties.

Praat er eens over met je 'naschoolse opvang', want je hebt toch wel het recht te weten waarom relaties er uit den boze zijn.

Anderzijds heeft deze jongen misschien geen gevoelens voor je, en lost het probleem misschien zichzelf op.

Eén ding is voor mij en waarschijnlijk voor jou zeker: blijf er niet mee zitten, en vraag raad.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2008, 22:13
Verwijderd
is het wederzijds?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 13:10
Balance
Balance is offline
Als je toch in contact staat met Jeugdzorg, dan zijn daar zeker mensen met wie je het er over kan hebben. Vertel iemand van de begeleiding dat je smoorverliefd bent en dat je er moeite mee hebt dat je er binnen de opvang niks mee mag doen. Zij kunnen je misschien uitleggen waarom niet en kunnen je ook helpen met je gevoelens om te gaan.
Oud 13-11-2008, 10:06
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
meestal gaat het er in die groepen om dat niet iedereen op elkaar verliefd word en men daardoor afgeleid word van waar het in die groep om gaat.

(ik zat bijv. op een bijbelschool waar iedereen intern zat, en om niet afgeleid te worden van waarom je op die school zit waren relaties in principe verboden, dat was heel rustgevend maar er zijn zat mensen getrouwd die elkaar op die school hebben leren kennen)

Maar vaak kunnen dingen wel bespreekbaar worden gemaakt als het best wel speciaal is, maar ik zou daarmee wachten tot je het idee hebt dat hij ook verliefd is. Ik zou gewoon een relekste afwachtende houding aannemen voorlopig. En als je echt uit elkaar springt van verliefdheid het tegen een jeugdzorger die je vertrouwt vertellen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 19:12
Verwijderd
In een groepsdynamiek is het belangrijk dat iedereen gelijkwaardig tegenover elkaar staat. Als je een relatie begint of een erg hechte vriendschap, dan zal dit ook buiten de groep plaats vinden. Dat kan betekenen dat je een front vormt tegen de rest, geheimen hebt met elkaar en dat er sprake kan zijn van ruzie en jaloezie. Daarom zijn relaties verboden. Als het wederzijds is en jullie willen er echt voor gaan is het verstandig dit te bespreken met de groepsleiders. Misschien is het mogelijk dat een van jullie dan wordt overgeplaatst naar een andere groep.

En Hernuel Fan, ik denk dat het bij de bijbelschool een andere reden had dan bij de jeugdzorg
Met citaat reageren
Oud 14-11-2008, 23:19
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
zijn erg hechte vriendschappen dan ook verboden in dat soort groepen? Bij ons was het idd op een gegeven moment zo dat een paar mensen vaak 's avonds de straat op gingen om te wandelen, kloten, zwemmen of iets anders, en op een gegeven moment begonnen mensen paranoia te praten dat we een groepje waren, en begonnen mensen zich buiten gesloten te voelen. Het was zelfs zo dat mijn kamergenootje zich buitengesloten ging voelen toen ik niet met haar maar met iemand anders dikke matties werd. Maar gaan ze zoiets in regels vastleggen? Er zijn toch altijd buitenbeentjes en mensen die hecht met elkaar zijn, dat kun je door het verbieden van relaties toch niet voorkomen, het lijkt me raar dat dat de reden achter het verbod is.

vertel, wat voor reden?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2008, 17:24
Verwijderd
Als het een hechte groep is, zou ik zeggen "gooi het in de groep"

(klinkt flauw maar ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 18:25
Verwijderd
Citaat:
zijn erg hechte vriendschappen dan ook verboden in dat soort groepen? Bij ons was het idd op een gegeven moment zo dat een paar mensen vaak 's avonds de straat op gingen om te wandelen, kloten, zwemmen of iets anders, en op een gegeven moment begonnen mensen paranoia te praten dat we een groepje waren, en begonnen mensen zich buiten gesloten te voelen. Het was zelfs zo dat mijn kamergenootje zich buitengesloten ging voelen toen ik niet met haar maar met iemand anders dikke matties werd. Maar gaan ze zoiets in regels vastleggen? Er zijn toch altijd buitenbeentjes en mensen die hecht met elkaar zijn, dat kun je door het verbieden van relaties toch niet voorkomen, het lijkt me raar dat dat de reden achter het verbod is.

vertel, wat voor reden?
Nou het punt is dat een groep van jeugdzorg waarschijnlijk bedoeld is voor therapie en een bijbelschool een school is. Vriendschap is in zo'n groep op zich niet verboden, maar kan dezelfde problemen veroorzaken als een liefdesrelatie, dus er wordt wel streng toezicht op gehouden.

En de reden is dus dat vriendschap en relaties een negatieve invloed kan hebben op de therapie. Op een bijbelschool zullen deze redenen niet spelen. Ik weet niet op wat voor bijbelschool je hebt gezeten, maar ik kan me een hoop min of meer religieuze redenen bedenken die daar gelden als een bezwaar tegen relaties.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 20:44
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
aha kj, ik begrijp de jeugdzorg reden.

de bijbelschool reden alleen niet helemaal. De leiding van de school waren bijna allemaal getrouwd en twee kregen in mijn jaar een relatie (met iemand die niet van de school was). Ik zou hoogstens seks als reden kunnen bedenken, maar dat zou bij de leerlingen van mn school niet zo hard gaan, iedereen had wat andere normen en waarden dan de gemiddelde jongere. (stel je een klas voor waar 80 procent maagd is) Maar het is wel zo dat je bij elkaar in huis woont natuurlijk, en áls het zou gebeuren zou het vrij verrot zijn. Maar ik denk toch niet dat dat de hoofdreden was.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 21:46
Verwijderd
Nou ja goed, die discussie staat natuurlijk verder ook helemaal buiten dit topic en ik heb geen idee op welke school je hebt gezeten, dus ik zou het verder niet weten. Maar dat lijkt me ook niet relevant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten