Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2008, 09:32
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee forummers!

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mijn probleem! Ik heb namelijk een wii remote gekocht bij een webshop, en nu ik hem probeer blijkt het niet echt goed te werken. Toen ik de bestelling uitpakte bleek dat de controller Chinees of Japans was, de verpakking was voor mij onleesbaar omdat overal Chinese of Japanse tekens op staan. Nu leek me dat geen probleem eigenlijk, de console wordt daar nota bene gemaakt!

Nu is het misschien wel een probleem want ik heb last van het volgende:
Na het synccen van de controller met de console is hij netjes aangemeld. Hij geeft netjes een spelersnummer aan en werkt naar behoren. Maar dit alleen als je de controller een beetje scheef houdt. Als je de controller precies rechtop houdt verdwijnt het handje en krijg ik geen enkele response. Ook is het soms dat als ik de controller gewoon naar de TV richt dat hij niet schijnt te weten waar hij is: als ik hem naar links beweeg gaat hij rechtsaf.
De andere controllers werken wel gewoon naar behoren. Deze komen uit een gewone winkel

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Dit Sinterklaaskado is steeds minder geslaagd namelijk

Edit:
Wat meer informatie:
Er zit geen nunchuck aan de controller en het rare bewegen is opgevallen in het hoofdmenu en het Mii-menu. In spellen is het niet echt goed te testen leek me, aangezien je dan niet direct ziet hoe het handje beweegt.

Laatst gewijzigd op 08-12-2008 om 09:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2008, 11:17
Koning
Koning is offline
Is het niet gewoon goedkope namaak?
Oud 08-12-2008, 13:21
Verwijderd
Ik krijg idd ook het gevoel dat dit geen 'echte' is? Als het een namaak is, tja, misschien kan je nog ruilen?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 13:29
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Ik zal vanavond/morgen foto's posten, maar het lijkt erg officieel allemaal. Er zit zelfs een kaartje bij voor Club Nintento Japan. Als dit een namaak is is het wel een heel goede! Ik heb er wel aan gedacht dat het een namaak is, maar als je het naast een 'echte' remote legt is het verschil alleen de stickertjes met japanse of chinese tekens. Voor de rest is alles exact hetzelfde: van de plaats van de stickers tot het doosje.
Oud 08-12-2008, 18:52
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Het verschil tussen Japans en Chinees is wel vrij cruciaal.

De Wii is een Japans product en in China maken ze goedkope imitaties ervan.
Oud 08-12-2008, 19:01
Verwijderd
Idd, dus post maar een foto, 't is vrij snel te zien of 't Japans of Chinees is

(En 'Club Nintento' klinkt al eng )
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 19:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ah ja, de zogeheten "Chintendo Vii"

Het is zo ontzettend schaamteloos dat het me wel charmant lijkt om er met eentje te worden afgescheept door zo'n winkel.
Oud 09-12-2008, 11:03
Balance
Balance is offline
Bijna hetzelfde probleem hier. Ook eentje gekocht die Chinees of Japans is (ook ik weet het verschil niet).
Dat met dat handje doet hij niet vreemd bij mij, maar ik moet wel extra hard op de A drukken, wil hij het pakken.
Bij sommige spellen is dat wel heel naar, want dan ben je net te laat.
Oud 09-12-2008, 13:05
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Zoals beloofd hier de foto's! Helaas is de kwaliteit niet erg goed, de persoon die ze maakte is soms vergeten scherp te stellen xD
(Ik had ff geen tijd om ze te maken )

Het doosje:

De remote:

Het boekje:

En ten slotte de uitnodiging voor Club Nintendo:
Oud 09-12-2008, 13:29
Verwijderd
Dat is Japans en 't ziet er ook allemaal origineel uit idd, heb je dan ook niet recht op garantie van Nintendo zelf? Misschien loont het zich eens met de klantenservice te bellen, kijken wat zij zeggen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2008, 16:49
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Dat is Japans en 't ziet er ook allemaal origineel uit idd, heb je dan ook niet recht op garantie van Nintendo zelf? Misschien loont het zich eens met de klantenservice te bellen, kijken wat zij zeggen.
Goed idee! Ik heb van de webwinkel tot op heden nog geen reactie, en misschien kan Nintendo me wel helpen Ik zal es horen wat ze te zeggen hebben vanavond of morgen, ik houd jullie op de hoogte
Reageren

Regels voor berichten