Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2008, 15:47
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vorige week ben ik afgestudeerd maar mijn diploma-uitreiking is pas op 17 december. Omdat ik per 1 december ga werken moet ik vrij vragen om hier aanwezig te kunnen zijn. Nou is het geen probleem en zal ik ook zeker vrij krijgen maar mijn schoonmoeder zei dat ze je hier vrij voor moeten geven en dat het je dan geen dag kost. Ik heb gezocht in de CAO maar ik heb het niet kunnen vinden (ook omdat ik niet weet waar ik moet zoeken en wat ik logisch vond, daar stond het niet). Kan iemand me vertellen hoe dit zit?
Oud 24-11-2008, 20:49
Nona
Nona is offline
Ik zie het niet onder de bijzonder verlofregelingen staan, dus ik denk niet dat het opgenomen is. Maar je kunt het natuurlijk alsnog vragen.
Oud 25-11-2008, 09:13
Verwijderd
als ze redelijk zijn, geven ze vrij
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 22:43
Go
Go is offline
Niet te ambtelijk worden hè
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 21:11
Mobius
Mobius is offline
Doorgaans krijg je hier geen vrij voor. Het is dat je het ruim van tevoren aanvraagt. Ze hóeven het dus niet te doen. Maar iedere redelijke werkgever zal hier vrij voor geven.
Oud 26-11-2008, 22:51
Martiño
Martiño is offline
De vraag is ook niet zozeer of TS vrij krijgt, maar of het van haar vrije dagen af gaat of niet.
Oud 27-11-2008, 09:16
Mobius
Mobius is offline
Ja, natuurlijk gaat dat van je vrije dagen af. Alleen bij ziekte, trouwen of het overlijden van familie niet.
Oud 29-11-2008, 10:06
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ja, natuurlijk gaat dat van je vrije dagen af. Alleen bij ziekte, trouwen of het overlijden van familie niet.
Dat hoeft niet, want toen ik vrij vroeg voor mijn afstuderen is dat ook als bijzonder verlof afgeboekt. Het stond vrij vaag omschreven, dus daarom kreeg ik het voordeel van de twijfel.

Ik zou het dus gewoon even vragen aan je werkgever.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Doorgaans krijg je hier geen vrij voor. Het is dat je het ruim van tevoren aanvraagt. Ze hóeven het dus niet te doen. Maar iedere redelijke werkgever zal hier vrij voor geven.
Nee. Wettelijk gezien is er zoiets als vrij vragen binnen een redelijke termijn voor zover ik weet. En dan moet er, met uitzondering van bijzondere gevallen, altijd vrij verleend worden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Of verhuizen 3 dagen per twee jaar, bezoek aan artsen, tandartsen, psychologen, makelaars, et cetera, maar dat hangt van je CAO af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten