Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ok ik zal het er maar op wagen, bedankt voor de tips ![]()
|
Als je vanuit een vrij maagdelijke pc dergelijke fouten krijgt, is het ofwel je dvd-drive, ofwel iets aan het moederbord (maar dat is al vrij ver gezocht, dan heb je meer kans dat je het ook aan andere dingen gaat merken). Wat goedkope dingen die je kan proberen natuurlijk (als je daarvoor het nodige hebt liggen)
- als je een reinigings-cd (zo eentje met borsteltjes op) hebt liggen, die eens afspelen in je drive; of eens proberen met wat perslucht op je laser van je drive te blazen - die PATA-kabel naar je drive er eens uithalen en opnieuw insteken (misschien slecht contact) - die kabel eens vervangen door een ander exemplaar (even lenen uit een andere computer) - de drive eens vervangen door een ander exemplaar (ook even lenen uit een andere computer). Als een van die tests ervoor zorgt dat je die fouten niet meer krijgt, mag je er zoe goed als zeker van zijn dat je je defecte component in handen hebt. Als al dat vervangwerk geen uitkomst biedt, dan ligt het eerder aan het moederbord of een van de componenten daarop (al is dat, zoals ik al zei: nogal vergezocht). Mijn eerste gok zou inderdaad ook gaan naar je dvd-lezer die defect is (de rest is eigenlijk te vergezocht of triviaal om interessant te zijn)
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[audio] speler pakt geen gebrande cd's Verwijderd | 11 | 31-01-2006 13:45 | |
Software & Hardware |
[Centraal] MP3 spelers Enlightenment | 118 | 14-01-2006 12:44 | |
Software & Hardware |