![]() |
|
![]() |
Ik zou nar een opticien gaan en je ogen even opmeten. De sterkte van contactlezen is geloof ik anders dan de sterkte van je bril. Dit heeft er geloof ik mee te maken dat je bril verder van je ogen afstaat. Dit zei mijn opticien tenminste. Daarbij zou ik ook geen lenzen van een drogist kopen. Dat is toch andere kwaliteit.
Nadeel is wel dat lenzen bij een opticien vaak iets duurder zijn. Ik koop ze ook alleen bij mijn opticien als ik merk dat mijn sterkte is veranderd. Anders bestel ik ze op internet. Scheelt een hoop geld. Je kan inderdaad maandlenzen nemen. Nadeel is wel dat je dan ongeveer moet bijhouden hoe vaak je ze hebt gedragen. Ik droeg maanlenzen vroeger ook langer dan een maand, en daar kreeg ik op een gegeven moment wel last van. Als je je lenzen niet iedere dag draagt, zou ik wel regelmatig je lenzenvloeistof verversen. Ik draag nu daglenzen. Ik vind het heel fijn. Het zit voor mij iets lekkerder. Nadeel is dat het iets duurder is dan maandlenzen. Aan de andere kant heb ik geen lenzenvloeistof meer nodig. Misschien kan je langs een opticien gaan voor advies? Volgens mij hoef je daar niets voor te betalen. Trouwens, bij specsavers kan je een gratis setje maandlenzen krijgen om te proberen. Misschien is dat wat? http://www.specsavers.nl/cgi-bin/str...html&offer=211
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb geen hele sterkte cilinder maar het is net teveel om irritant te zijn. Volgens de opticien had ik daar ook meer last van dan van m'n gewone sterkte. Ik heb links +0,75 en -0,5 cilinder en rechts +0,5. Ik dacht dat ik rechts ook een cilinder had maar blijkbaar dus niet
![]() ![]() Mijn vriend heeft een cilinder van -1,5 oid en kon een paar jaar terug ook geen lenzen dragen en nu wel dus er verandert wel veel.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik de volgende keer dat ik bij de opticien ben gewoon eens ga overleggen wat er mogelijk zou kunnen zijn en wat het beste bij mij past ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Hoe wat een nieuw begin moest zijn, bijna het einde werd. Kraai | 27 | 26-11-2012 17:50 | |
Lichaam & Gezondheid |
Goedkope lenzen Greenscarfed | 7 | 23-04-2012 22:24 | |
Lichaam & Gezondheid |
Harde lenzen: opbouwen? Anika | 54 | 08-05-2006 17:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
Adertjes en lenzen duivelaartje | 12 | 02-05-2006 09:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen Iduna | 51 | 08-04-2006 12:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn Diary of Dreams | 17 | 08-03-2005 13:51 |