Advertentie | |
|
![]() |
|
Anna, hier mijn brainstorm;
Bali, lekker weer, mooie stranden, andere cultuur, geen dagelijkse sleur, kortom: vakantie. En dan weer terug in miserabel koud en nat Nederland... ![]() Het wordt misschien anders als je daar rond moet komen en 10 uur per dag moet werken voor de kost. Heb je daar de gemiddelde bewoner gezien in de bus/op straat? Dat is meestal een aardige afspiegeling van het dagelijkse leven aldaar. V.w.b. religie, Silent day lijkt me op de Yom Kippur in Israel, niemand werkt, geen auto's op de weg, het vliegveld is gesloten, mensen vasten en sommigen schakelen zelfs geen elektrische apparaten aan. Nederland is nogal nuchter en "stug" betreffende religie. Toon vooral geen blijdschap of opwinding. Pasen, hemelvaart en pinksteren zijn gewoon vrije dagen, handig om even in de tuin te werken. Religieuze rituelen zijn misschien leuk, maar of je daar gelovig voor moet zijn? Persoonlijk zeg ik; blijf weg van religie, het is tijdverspilling en een rem op je vrijheden. Ongelovige mensen voelen zich schuldig om met kerst naar de kerk te gaan, terwijl ze net als jij gewoon een mooie dienst willen meemaken. Moeten ze een heel jaar naar de kerk om er met kerst bij te mogen zijn? P.S.; Ik heb respect voor je ouders dat die je al vroeg je eigen keuzes hebben laten maken! |
![]() |
|
zoek gewoon lekker alles uit. Als je het interessant vindt kun je het onderzoeken, als je het saai vindt doe je het niet. Het is niet eng of verboden om met religie bezig te zijn, maar het is ook niet zo dat je zodra je je een beetje aangetrokken voelt tot een geloof je meteen maar naar het land moet verhuizen waar die religie het meest aangehangen wordt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheïsten Verwijderd | 500 | 12-07-2012 16:48 | |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Ondersteboven Verwijderd | 0 | 10-03-2006 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
[Column: ] Godsdientsvrijheid in de Islam. Hydrogen | 1 | 25-09-2005 14:58 | |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 |