![]() |
|
Ze moeten er meestal gewoon uit omdat je er niet genoeg ruimte voor hebt hoor. Ik heb mijn tandarts nooit gehoord over de zwakte van die kiezen, maar dat heb ik wel al eens eerder gehoord. Maar als je tandarts er niets over heeft gezegd is het ruimtegebrek dus niet zo erg. Toen mijn verstandskiezen boven (beneden zijn ze er al tijdig uitgesneden bij de kaakchirurg) doorkwamen voelde ik ook een soort spanning op de rest van m'n tanden staan, waarschijnlijk drukken ze toch een beetje. Maar bij mij was dat op een gegeven moment over en er is niets verschoven.
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze hoeven er helemaal niet altijd uit, hoor. En als ze er wel uit moeten, is dat niet per se (alleen) omdat ze de rest van je gebit verdrukken, maar vaak omdat ze gewoon niet goed doorkomen. Dan kun je ze niet goed schoonhouden en gaan ze gewoon snel(ler) rotten, waardoor uiteindelijk je kaak kan gaan ontsteken, etcetera.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
maar, het kan inderdaad verrot veel pijn doen. Ik heb het wel eens gehad dat ze ook allevier groeiden, en dan had ik een week lang pijn aan alle tanden, tandvlees en lippen. poetsen en eten was echt een ramp dan. Maar ze halen verstandskiezen toch niet standaard bij iedereen dr uit? nee toch?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat verschilt natuurlijk ook van persoon tot persoon
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Van mijn tandarts mogen mijn verstandskiezen mooi blijven zitten, ze zitten er ook al anderhalf jaar en ik heb nooit ergens last van gehad.
Als je er nog steeds last van hebt, zou ik toch een afspraak bij de tandarts maken, hoewel ik denk dat het logisch is dat je last van je gebit hebt als er tanden doorkomen, want dat was toen je een baby was ook zo bij je melktandjes en dat lijkt me nu niet anders. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik had laatst ook te horen gekregen dat ze eruit moesten..
Ze groeien onderin aan beide kanten dwars tegen mijn kiezen aan en ze zijn nog niet door. Dat jeukende heb ik soms ook wel, volgens mij is dat van het 'duwen' van de verstandskiezen..
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan aan beide kanten, hihi. Dat wordt 2x trekken 2x heel veel pijn, omdat ze maar 1 kant per keer trekken. Sterkte, ook voor Stefanie die ze morgen laat trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() gelukkig lees ik ook van mensen dat het meevalt. ik twijfel nog wanneer ik zal gaan. sowieso in de kerstvakantie. maar als ik 22 december ga heb ik waarschijnlijk met kerst nog pijn en later met oud&nieuw en na de vakantie heb ik een herkansing. dus komt allemaal niet echt goed uit.
||
Citaat:
De wortels richting mijn keel ja. ... Fuck ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Inderdaad fijn dat ibuprofen in poedervorm bestaat want ik kon echt niets! M'n hele gezicht was opgezwollen ondanks uren koelen. (en later ook nog een kaakontsteking omdat mn wang naar binnen opzwol en ik dus niet goed kon schoonhouden) En m'n hele gezicht en nek werd blauw dus het leek meer erop alsof ik flink in elkaar geslagen was. (en de koorts en stroomstoten door mn kaak heen etc) Jaja, t was heel leuk ![]() @Kuik: Maar mijn zusje had ze laten trekken en die heeft nergens last van gehad. Het verschilt per persoon. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kleine tip: Als ik jou was zou ik VLAK VOOR de behanding pijnstillers innemen die minimaal langer dan 2 uur werken. Ik denk dat je dan minder voelt van de napijn, die is echt gigantisch met twee van zulke klerelijers in je mond. Ter verduidelijking een link met plaatje van zo'n verstandkies met wortels richting je keel en een beschrijving van wat de patient heeft gevoeld. HELE WAARDEVOLLE INFORMATIE VOELDE PRECIES HETZELFDE!!! http://images.google.nl/imgres?imgur...%3Dnl%26sa%3DN ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandskiezen trekken spark88 | 24 | 10-12-2011 21:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Verstandskiezen onder tandvlees anjali | 45 | 16-04-2009 20:15 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandskiezen @Moon | 6 | 14-07-2005 00:52 | |