Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2008, 16:46
Missy
Missy is offline
Wat de titel zegt. Ga je terug snauwen of knik je braaf ? Weet je met de kritiek/commentaar om te gaan? Of weet je er juist niet mee om te gaan? Hoe reageer je dan? Geef je zelf ook vaak kritiek of doe je het liever niet?
Oud 19-12-2008, 16:49
Verwijderd
Nee, ik kan niet tegen kritiek. Ik zal nooit braaf knikken, maar altijd mezelf proberen te verdedigen. Tenzij ik het ermee eens ben, dan heb ik genoeg zelfspot en relativeringsvermogen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:49
Verwijderd
Nee. En ik heb een hekel aan de rolleye daarom.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:52
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik kan er wel tegen, als het opbouwend is en ik er wat aan heb. Anders zeg ik dat diegene op moet flikkeren.
Oud 19-12-2008, 16:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meestal probeer ik me te verdedigen, maar het hangt er vanaf hoe de kritiek gebracht wordt. Als het als een advies tot verbetering wordt gebracht kan ik mezelf heel goed dwingen te luisteren en stil te zijn en alles op te slaan. Maar als het als een verwijt of een je-doet-het-fout wordt gebracht ga ik er dus tegenin of ik verdedig me of ik ga huilen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:54
Miekje*
Miekje* is offline
een combinatie van Cherry en Fizzle
Oud 19-12-2008, 16:54
Verwijderd
Ligt er aan van wie ik het krijg, hoe ik er op reageer. Maar ik vind niet dat ik er goed mee om kan gaan, want als iemand een puntje van kritiek heeft vat ik het meteen heel negatief op. Zelfs kritiek die positief bedoeld is. Bijv. iemand zegt dat ik de achtergrond van een schilderij heel goed gemaakt heb. Dan denk ik alleen maar: 'Kut, die voorgrond heb ik dus verpest.' Maar de laatste tijd kan ik het gelukkig wel beter relativeren en volgens mij gaat het steeds beter. Laat me ook niet meer zomaar uit het veld slaan als iemand (bijv. docent) vindt dat ik iets niet goed heb aangepakt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 16:58
Verwijderd
Ligt er heel erg aan van wie, waarom en waarop. Kritiek op hoe ik leef of doe, op mijn persoon zegmaar, kan ik héél slecht verdragen. Kritiek op bijvoorbeeld schoolwerk veel beter, want dat zijn meestal gewoon dingen waar je de volgende keer verbeterpunten van kunt maken. Kritiek van mensen die dichtbij me staan vind ik moeilijker te incasseren dan van iemand die me één keer moet beoordelen. Kritiek om me terecht te wijzen is kutter dan kritiek die opbouwend is bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 17:49
Verwijderd
Nee, ik trek het me altijd extreem aan en vat alles persoonlijk op en bla.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 17:50
Verwijderd
Ja. Als het iemand is die ik expertise toeken op het gebied waarin hij/zij kritiek levert, vat ik het op als opbouwende kritiek. Zo niet, negeer ik het.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 17:57
TopDrop
TopDrop is offline
Hangt ervanaf of het terecht en gegrond is. Zo niet, dan eventueel in discussie, of gewoon /care. Zo wel, dan, ja, wordt het als agendapunt meegenomen naar de volgende vergadering ofzo.
Oud 19-12-2008, 18:35
Tink*
Tink* is offline
Ligt eraan waarop het kritiek is. Over het algemeen wel redelijk, althans aan de buitenkant, vaak raakt het me meer dan ik wil.
Oud 19-12-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ja. Als het iemand is die ik expertise toeken op het gebied waarin hij/zij kritiek levert, vat ik het op als opbouwende kritiek. Zo niet, negeer ik het.
Dit, eigenlijk. Damn, ik lijk op Kazet, dat moeten we niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 18:44
marrel
marrel is offline
Meestal kan ik het wel hebben en probeer ik het echt als opbouwend te zien. Maar als ik het er echt niet mee eens ben of het wordt fout gebracht of ik kan er niks mee zijn er wel momenten dat ik volledig er tegenin schiet
Oud 19-12-2008, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Dit dus. Dus kritiek van docenten kan ik zeer goed tegen, als ik het idee heb dat de docent zijn vak verstaat ofzo. Anders niet.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2008, 19:32
AzN
AzN is offline
Ligt eraan van wie ik kritiek krijg en op welke manier.
Ik kan er niet tegen als een of andere wijsneus me constant op de vingers kijkt en me daarbij geamuseerd vertelt wat ik allemaal fout doe, maar feedback van 'n docent op bijvoorbeeld 'n paper vind ik juist heel prettig.
Oud 20-12-2008, 12:46
Verwijderd
Ik kan ertegen, wat niet wil zeggen dat ik er meteen mee eens ben of mezelf niet ga verdedigen waar mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 13:23
Uice
Uice is offline
Als het terecht is kan ik ertegen.
Oud 20-12-2008, 15:16
Verwijderd
Het liefst hoor ik gewoon 'geweldig! foutloos!'', dus kritiek is altijd kut om te horen. Maar als het opbouwende kritiek is, is het vaak wel terecht en probeer ik er iets mee te doen. Soms verdedig ik het nog wel of ga ik erover in discussie.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 15:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik kan er eigenlijk al niet tegen als iemand zegt: 'je bent wel mooi, maar ik zou niet verliefd op je worden' of: 'je bent wel lief, maar die en die is liever'. IK WIL NIET VERGELEKEN WORDEN.
kusje.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 16:08
Verwijderd
Nee
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 01:00
Verwijderd
's Ochtends: nee
Daarna: Ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 01:44