Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 23:22
Shitonya
Shitonya is offline
Reclame

Zoenen, zoenen, maak me geil !
Wat? Een dansende neger, zwaaiend met een ultra dunne tampon die reclame maakt voor Durex condooms met Coca Cola vanilla smaak?

Het is toch te gek voor woorden. Die reclame ook van tegenwoordig. Vroeger was alles veel beter. Toen had je gewoon 1 soort wc papier, tampons zo lang als een potlood en condooms gemaakt van een koeienmaag.
Maar tegenwoordig hebben ze wc papier met Jamai zijn hoofd erop, tampons zo dun als een pincet en condooms in alle smaken, van spinazie condooms tot macaroni condooms.

Dan zie je een vrouw piano spelen en zingen tegelijk. Waar zou dat over kunnen gaan? Misschien een nieuwe cd met klassieke muziek? Of reclame voor een auto waarbij je gratis een vals zingend wijf op een piano erbij krijgt? Welnee, als je beter naar de piano kijkt, blijkt het een mobieltje te zijn. Hemel! Dan konden ze beter gewoon een leuke ringtone van kutmarrokanen laten horen dan zo’n krijsend mormel.
Daar, een vliegtuig. Allemaal hete stewardessen in zo’n super sexy pakje aan. Je tong hangt al op de grond, je ogen vallen al uit je oogkassen en je voelt je hart al in je keel. En dan…en dan hoor je ook nog eens heel luid gekreun. Je ziet het al helemaal voor je. Zo’n geil mokkel met een dildo in de vorm van het hoofd van Balkenende helemaal opgeslokt door die ondeugende poes. Maar dan…dan zie je opeens een vrouw met shampoo in haar haar. Nu sta je met je bek vol tanden. Hoe kan zo’n geil mokkel ooit klaarkomen met shampoo?

Eerst zie je een baby happen naar ontbijtkoek. Dan zie je een hele rij negers happen naar die pijpenburg ontbijtkoek. Ik heb wat gemist. Sinds wanneer is pijpen zo populair…bedoel pijpenburg ontbijtkoek zo populair? In die reclames zie je iedereen koekhappen. Wat straks? Peter R de Vries die Linda de Mol haar doos induikt op zoek naar de beruchte pijpenburg moederkoek?

Pasta. Lekkere pasta. Voor over de pasta. Ja logisch, dat kan iedere halve zool wel begrijpen. Pasta is niet voor over de bloemkool. Straks beginnen ze ook nog met pindakaas. Lekkere pindakaas. Voor op het brood. Of Slasaus. Lekkere slasaus. Voor door de sla.
Volgens mij denken die reclamemakers dat heel Nederland blond is. Wat? Last van hardnekkige roos? Koop nu …en meteen wordt je gebombardeerd met allerlei potjes met roosetende monsters. Ook wel proefmonsters genoemd.
Ach kijk nou. Dat jongetje kan niet voetballen omdat hij geen tijd heeft. Nee inderdaad. Eerst moet hij nog rondhangen in het winkelcentrum met zijn matties, daarna moet hij nog de supermarkt plunderen en vervolgens moet hij nog dringend naar zijn computer om z’n gloednieuwe Harry Potter spel te spelen. Echt, die kinderen krijgen straks ook nog last van een burn-out of hoe het ook mag heten.

Nu je al die reclames zo ziet, zul je je vast wel afvragen hoe die reclamemakers wel niet zijn. Ik bedoel, je moet wel goed gestoord zijn om zulke belachelijke reclames te kunnen verzinnen. Ik denk dat ik al precies weet hoe die reclame meneertjes in elkaar zitten. De hele dag achter een bureau met pasta die ze als shampoo in hun haar smeren om te voorkomen dat ze last krijgen van geile negers met roos in hun konthaar en ze laten hun kinderen koekhappen om te voorkomen dat ze anders gaan voetballen met kutmarrokanen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 23:27
Not for Sale
Not for Sale is offline

Ik heb gelachen
Oud 18-04-2004, 23:42
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 19-04-2004 @ 00:27 :

Ik heb gelachen

Das de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 01:18
KIET
KIET is offline
Hij was erg goed Maar je hebt wel gelijk... die reclame's worden steeds vreemder. Volgende keer alleen ook even die verschrikkelijke 'leningsreclame's' de grond in boren
Oud 19-04-2004, 01:35
Shadowme
Shadowme is offline
Oud 19-04-2004, 14:23
jinx
jinx is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 19-04-2004 @ 02:18 :
Hij was erg goed Maar je hebt wel gelijk... die reclame's worden steeds vreemder. Volgende keer alleen ook even die verschrikkelijke 'leningsreclame's' de grond in boren
Dat lijkt me een heel goed idee.
Oud 19-04-2004, 14:35
duivelaartje
duivelaartje is offline
ghehehehehe grappig!!!!!!!

goed
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:02
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Geweldig

En die Frisia reclames mogen van mij idd helemaal de grond in geboord worden!!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:06
Shitonya
Shitonya is offline
Thanks voor de reactie's

Enuhm, 1 column over reclame is wel genoeg, want als ik straks elke reclame de grond in moet boren, ben ik volgend jaar nog niet klaar
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:59
Blues
Blues is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 18:06 :
Thanks voor de reactie's

Enuhm, 1 column over reclame is wel genoeg, want als ik straks elke reclame de grond in moet boren, ben ik volgend jaar nog niet klaar
Ja...
Misschien is 't 'n idee om 'n over iets te schrijven wat je wel 'leuk' vind of aanspreekt, want tot nu toe heb ik alleen 'negatieve' uitingen van jou in je 'stukken' gezien. (niks negatiefs bedoelt, dus dat je 't niet verkeerd opvat).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:21
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Blues schreef op 19-04-2004 @ 18:59 :
Ja...
Misschien is 't 'n idee om 'n over iets te schrijven wat je wel 'leuk' vind of aanspreekt, want tot nu toe heb ik alleen 'negatieve' uitingen van jou in je 'stukken' gezien. (niks negatiefs bedoelt, dus dat je 't niet verkeerd opvat).
Heb je ooit wel eens een column van iemand gelezen die wel positief was?
Ik heb toch al meer dan 100 columns gelezen van andere columnisten, maar allemaal waren ze negatief, cynisch, sarcastisch...en ga zo maar door. Dat zijn een paar kenmerken van een column en dat maakt hem ook leuk.

Stel ik hou van Tennis...daar kan ik dan zat positiefs over bedenken, maar denk je dat het dan nog leuk is om te lezen?
Ik zit niet op tennis en het lijkt me zelfs niet leuk, maar om een voorbeeldje te geven zal ik eens proberen om in "positieve" vorm te schrijven...

Tennis

Het is weer zover, het is maandag. Ik kan haast niet wachten totdat ik weer in m'n nieuwe sportbroek en topje zit en de ballen weer het net over mep. De heerlijke zon, een gezellige tegenstander en daarna een heerlijk glas cola.

Dit was positief....naar mijn mening nogal saai.

Maar nu geef ik er een negatieve draai aan:

Tennis

De verschrikking begint weer...maandag, de dag dat de hel weer losbarst en ik me weer in dat belachelijke tennis pakje moet hijsen. Om te voorkomen dat me borsten uit me shirtje vliegen, heb ik maar een sport bh aan gedaan.
Ik kan niet wachten totdat die kloteballen weer op me afvliegen en ik uiteindelijk onder de blauwe bulten weer neerplof in een hangmat met een glas cola die naar kattenpis smaakt. En dan nog eens m'n tegenspeler die me nog eens de grond inboort zoals: "Was dat tennissen wat je daarnet deed? Het leek meer op golf"

nahja dit klinkt toch al stukken beter

Daarom schrijf ik dus nooit vanuit "positief" perspectief

Hopelijk ben je tevreden met m'n antwoord
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:31
Reynaert
Reynaert is offline
Mag ik je erop wijzen dat een column doorgaans iets anders is dan uitsluitend een stukje gezeur?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:38
Briseïs
Briseïs is offline
Leuk!

Enige kritiek:
In het stukje over het vliegtuig heb je iets te veel 'en dan's erin zitten, en het stukje over de onbijtkoekreclame komt iets te abrupt. Geen idee hoe je dat zou kunnen verbeteren, ik kan zelf dan ook niet schrijven, maar dat loopt niet echt lekker.
Oud 19-04-2004, 20:59
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 19-04-2004 @ 20:31 :
Mag ik je erop wijzen dat een column doorgaans iets anders is dan uitsluitend een stukje gezeur?

I know, maar dit schrijfsel was toch een column? Echt waar? Ja echt waar
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:00
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 19-04-2004 @ 20:38 :
Leuk!

Enige kritiek:
In het stukje over het vliegtuig heb je iets te veel 'en dan's erin zitten, en het stukje over de onbijtkoekreclame komt iets te abrupt. Geen idee hoe je dat zou kunnen verbeteren, ik kan zelf dan ook niet schrijven, maar dat loopt niet echt lekker.

Tja... ik ben ook niet zo'n expert, dus ik laat 'm maar zo
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:16
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 21:59 :
I know, maar dit schrijfsel was toch een column? Echt waar? Ja echt waar
Het is geen goede column, in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:23
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 19-04-2004 @ 22:16 :
Het is geen goede column, in mijn ogen.

Smaken verschillen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:26
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 22:23 :
Smaken verschillen
Ach, ik kan ook alle kritiek wel afdoen met dat drogargument, maar ik denk dat je er beter van kan leren als iemand iets te zeggen heeft over je column wat niet zo positief is. Tot nu toe ben ik er nog niet toe gekomen om aan te geven wat dat allemaal precies is, maar ik ben best bereid om dat te doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:03
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 19-04-2004 @ 22:26 :
Ach, ik kan ook alle kritiek wel afdoen met dat drogargument, maar ik denk dat je er beter van kan leren als iemand iets te zeggen heeft over je column wat niet zo positief is. Tot nu toe ben ik er nog niet toe gekomen om aan te geven wat dat allemaal precies is, maar ik ben best bereid om dat te doen.

Je hebt ook nog amper kritiek gegeven, behalve dat je hem niks vondt. Ik zet ook wel eens columns op andere sites en er zijn ook nog mensen die m'n columns wel goed vinden...dus het is gewoon een feit dat smaken verschillen. Ik dwing je niet om hem goed te vinden. Ik waardeer je mening en je eerlijkheid.

Maar ja, kom maar op met je kritiek, met de dingen die volgens jou "verkeerd" zijn ........
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:15
KIET
KIET is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-04-2004 @ 18:06 :
Die leningsreclame's komen uit een apart nest. Ze zijn er niet om ons, de kijker (oftewel de slachtoffers in dit gruwelijke plan van de schuldige bedrijven), op de hoogte te stellen middels een semi-vermakelijk filmpje dat op den duur meer irritatie dan een vrolijk gevoel opwerkt (hier en daar een uitzondering op zijn tijd). Dit type reclame's slaat onmiddelijk die vermakelijkheidsfase over en begint gelijk met irriteren. Enfin, wat ik wil zeggen is: normale reclame's zijn erg, maar leningreclame's zijn nog erger. Dus die zijn wel een eigen columnpje waard. En als íemand dit op meesterlijke wijze kan afkraken, ben jij het wel

Wat het begrip 'columns' betreft: ik versta daar onder dat de schrijver een (meestal maatschappelijk) aspect neemt en dat vanuit een bepaalde wijze volledig op de hak zet. En iets valt het best op de hak te zetten door het vanuit een cynische en sarcastische hoek te benaderen. Iets wat jij heel goed doet. Alleen doe jij het misschien nog een stapje erger dan dat, waardoor het wat negatief kan overkomen bij sommigen. Maar ikzelf vind jouw werk meer dan leuk
Oud 19-04-2004, 22:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 19-04-2004 @ 23:15 :
[/B]

Thanks

Tja......ik kijk amper tv en wanneer zo'n reclameblok verschijnt, zap ik onmiddelijk door, dus voor een column over leningen te bedenken, zou ik eerst die reclames eens moeten zien... maar een gehele column alleen maar daarover is nogal "onmogelijk", wordt veelste kort
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:34
KIET
KIET is offline
Tja... ik vind het ook weer zoiets om jou eerst de verschrikking van het kijken naar die reclame's te moeten laten doorstaan omdat er één persoon - te weten ikke - het wel leuk zou vinden om werk van jou te zien waarin juist die reclame's afgekraakt worden... Er zijn grenzen aan wat je van een mens kan vragen
Oud 19-04-2004, 22:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 19-04-2004 @ 23:34 :
Tja... ik vind het ook weer zoiets om jou eerst de verschrikking van het kijken naar die reclame's te moeten laten doorstaan omdat er één persoon - te weten ikke - het wel leuk zou vinden om werk van jou te zien waarin juist die reclame's afgekraakt worden... Er zijn grenzen aan wat je van een mens kan vragen

Try it yourself....

Ik weiger naar reclame te kijken, heb wel wat beters te doen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:46
KIET
KIET is offline
LOL - ik zou een poging kunnen wagen. Alleen zou ik het dan niet de grond in boren, maar een compleet tegenoffensief opstellen... Ach, ik ben dan tenminste bezig

Ik denk dat niemand graag naar reclame's kijkt. Aan de andere kant vind ik sommige dingen die de zenders tussen de reclame's door uitzenden wél leuk om naar te kijken
Oud 20-04-2004, 08:36
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik ben het wel met Renard eens.
Sarcasme of cynisme is geweldig, natuurlijk, maar dit is gewoon gezeur. Van alle stukjes die jij hier geplaatst hebt (ik kan er tenslotte echt niet meer omheen nu) is het me niet gelukt 'gewoon' door te lezen. Ik heb me er echt toe moeten zetten (al heb ik dat dus echt niet elke keer gedaan).
Een column hoort leuk en grappig te zijn om te lezen, niet vermoeiend of irritant.

Natuurlijk verschillen smaken, maar het lijkt nu net alsof jij gewoon helemaal niet tegen kritiek kunt en hier alleen maar je columns plaatst om nog meer positieve dingen te horen!
Als je hier iets plaatst moet je tegen kritiek kunnen, daar open voor staan en dat doe jij nu zeker niet!

En daarbij, als jij een column over reclames kunt schrijven heb je ze echt wel gezien!
Dus die leningreclames ken je ook wel! Ook als je op dat moment aan het praten bent met iemand of een boek gaat lezen...
Dus dat is een absoluut non-argument om niet een column over leningreclames te schrijven!

Charlotte
Oud 20-04-2004, 12:16
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-04-2004 @ 09:36 :
Ik ben het wel met Renard eens.
Sarcasme of cynisme is geweldig, natuurlijk, maar dit is gewoon gezeur. Van alle stukjes die jij hier geplaatst hebt (ik kan er tenslotte echt niet meer omheen nu) is het me niet gelukt 'gewoon' door te lezen. Ik heb me er echt toe moeten zetten (al heb ik dat dus echt niet elke keer gedaan).
Een column hoort leuk en grappig te zijn om te lezen, niet vermoeiend of irritant.

Natuurlijk verschillen smaken, maar het lijkt nu net alsof jij gewoon helemaal niet tegen kritiek kunt en hier alleen maar je columns plaatst om nog meer positieve dingen te horen!
Als je hier iets plaatst moet je tegen kritiek kunnen, daar open voor staan en dat doe jij nu zeker niet!

En daarbij, als jij een column over reclames kunt schrijven heb je ze echt wel gezien!
Dus die leningreclames ken je ook wel! Ook als je op dat moment aan het praten bent met iemand of een boek gaat lezen...
Dus dat is een absoluut non-argument om niet een column over leningreclames te schrijven!

Charlotte

Ik kijk heel zelden reclame, dus die leningsreclames heb ik vast op zijn minst wel 1 keer gezien, maar die ben ik allang weer vergeten. Ik heb gewoon geen zin om een column te schrijven over leningsreclames, omdat ik daar naar mijn mening geen hele column over kan schrijven.
Dat sommige het "gezeur" vinden, is hun mening en heb ik echt niks op tegen. Maar in mijn ogen en ook wel vele anderen die ik het laat lezen, is het geen gezeur, maar alleen een boodschap dat zegt hoe belachelijk reclame is.

Ik kan heus wel tegen kritiek. Maar als iemand alleen maar zegt: ik kan ze nooit met plezier uitlezen, het is alleen maar gezeur, daar kan ik weinig mee, met zo weinig beargumentatie. En van de ongeveer 100 mensen die ik m'n columns laat lezen van verschillende leeftijden met onder andere columnisten met ervaring, ben jij en renard de enigste die het "gezeur" vinden. Dus 2 op de grofweg 100....tja....nogmaals ik respecteer het en alles wel, ik kan me alleen moeilijk in jullie gedachtegang verplaatsen

Ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen van Renard, dus ik wacht vol verwachting....

Greetz,
Shito
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 13:29
Blues
Blues is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 13:16 :
Ik kijk heel zelden reclame, dus die leningsreclames heb ik vast op zijn minst wel 1 keer gezien, maar die ben ik allang weer vergeten. Ik heb gewoon geen zin om een column te schrijven over leningsreclames, omdat ik daar naar mijn mening geen hele column over kan schrijven.
Dat sommige het "gezeur" vinden, is hun mening en heb ik echt niks op tegen. Maar in mijn ogen en ook wel vele anderen die ik het laat lezen, is het geen gezeur, maar alleen een boodschap dat zegt hoe belachelijk reclame is.

Ik kan heus wel tegen kritiek. Maar als iemand alleen maar zegt: ik kan ze nooit met plezier uitlezen, het is alleen maar gezeur, daar kan ik weinig mee, met zo weinig beargumentatie. En van de ongeveer 100 mensen die ik m'n columns laat lezen van verschillende leeftijden met onder andere columnisten met ervaring, ben jij en renard de enigste die het "gezeur" vinden. Dus 2 op de grofweg 100....tja....nogmaals ik respecteer het en alles wel, ik kan me alleen moeilijk in jullie gedachtegang verplaatsen

Ik zou nog een uitgebreid verslag krijgen van Renard, dus ik wacht vol verwachting....

Greetz,
Shito
Jij doet net alsof 'n column 'n excuus is om iets helemaal af te kraken maar zoals ik al eerder zei kan 't best over leuke dingen gaan. Dat is natuurlijk veel moeilijk (misschien 'n uitdaging?).
De meeste van jou columns vind ik goed, sommige daarvan zijn ECHT goed (die van die 3 gabbers is kei top) ! Je ziet dingen in de maatschappij en om je heen.
Andere van je vind ik tegen vallen en soms 'n beetje generaliserend.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:05
Reynaert
Reynaert is offline
Hier volgt het commentaar op je column. Hierbij bespreek ik eerst het stuk op inhoudelijke zaken, waarna ik in de conclusie het over de vorm, de bedoeling, het kader en dergelijke zal uitweiden. Aan dit commentaar kunnen geen rechten ontleend worden.

Zoenen, zoenen, maak me geil ! Wat? Een dansende neger, zwaaiend met een ultra dunne tampon die reclame maakt voor Durex condooms met Coca Cola vanilla smaak? – Wat een enorm overdreven provocerende uitspraak.

Vroeger was alles veel beter. – Dit maakt waarschijnlijk geen indruk op je leeftijdsgenoten, aangenomen dat je werkelijk achttien jaar bent. Zelfs niet als de ondertoon sarcastisch bedoeld was.

Zo’n geil mokkel met een dildo in de vorm van het hoofd van Balkenende helemaal opgeslokt door die ondeugende poes. – Totaal respectloos, eveneens schiet het zijn doel voorbij.

Straks beginnen ze ook nog met pindakaas. Lekkere pindakaas. Voor op het brood. Of Slasaus. Lekkere slasaus. Voor door de sla. – Je herhaalt hier veel te veel, het voorbeeld was al lang duidelijk, of ben jij soms degene die iets voor ‘halve zolen’ schrijft? In dat geval had ik het beter niet kunnen lezen.

Echt, die kinderen krijgen straks ook nog last van een burn-out of hoe het ook mag heten. – Weet waar je over praat als je een column schrijft. Bovendien kan hier dezelfde noot bij geplaatst worden als al eerder vernoemd, je schrijft respectloos. Ik ben van mening dat een goede column een zekere vorm van respect moet bevatten.

De hele dag achter een bureau met pasta die ze als shampoo in hun haar smeren om te voorkomen dat ze last krijgen van geile negers met roos in hun konthaar en ze laten hun kinderen koekhappen om te voorkomen dat ze anders gaan voetballen met kutmarrokanen. – Bar slechte afsluiter. Hoewel de herhaling van de verschillende onderdelen van de column wellicht licht ironisch/humoristisch bedoeld was, krijg ik een gevoel alsof de hele column eigenlijk nogal bekrompen geschreven is.

Conclusie:
Je column is, naar mijn mening, slecht. Je schrijft zoals een veertienjarige zou spreken. Verder vind ik dat je een soort natuurlijk respect mist, daarnaast is er nog de factor van ‘talent’ die ik niet goed kan omschrijven maar die ik bij jou ook niet herken.
De vorm van het bespreken van voorbeelden wordt nogal eentonig, bovendien is het wel heel eenvoudig om dit bij een onderwerp als reclame te doen. Bovendien vind ik dat in het kader van je onderwerp je je er sowieso wel erg gemakkelijk van af maakt, na het lezen van je column heb je niets nieuws gemeld noch mij enig nieuw inzicht gegeven in de reclamewereld. Ik snap dan ook niet goed wat je met deze column wil bereiken, anders dan reclame voor jezelf. Wat een paradox is dat trouwens, je maakt met deze column op eenzelfde manier reclame voor jou als persoon als de ‘reclamebonzen’ dat doen voor producten. Tragisch.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:39
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 20-04-2004 @ 16:05 :
Hier volgt het commentaar op je column. Hierbij bespreek ik eerst het stuk op inhoudelijke zaken, waarna ik in de conclusie het over de vorm, de bedoeling, het kader en dergelijke zal uitweiden. Aan dit commentaar kunnen geen rechten ontleend worden.

Zoenen, zoenen, maak me geil ! Wat? Een dansende neger, zwaaiend met een ultra dunne tampon die reclame maakt voor Durex condooms met Coca Cola vanilla smaak? – Wat een enorm overdreven provocerende uitspraak.

1) Dit is om de lezer te trekken om verder te lezen....

Vroeger was alles veel beter. – Dit maakt waarschijnlijk geen indruk op je leeftijdsgenoten, aangenomen dat je werkelijk achttien jaar bent. Zelfs niet als de ondertoon sarcastisch bedoeld was.

2) wie zegt dat deze column alleen voor mijn leeftijd is geschreven?

Zo’n geil mokkel met een dildo in de vorm van het hoofd van Balkenende helemaal opgeslokt door die ondeugende poes. – Totaal respectloos, eveneens schiet het zijn doel voorbij.

3) dit schiet inderdaad jou humor voorbij

Straks beginnen ze ook nog met pindakaas. Lekkere pindakaas. Voor op het brood. Of Slasaus. Lekkere slasaus. Voor door de sla. – Je herhaalt hier veel te veel, het voorbeeld was al lang duidelijk, of ben jij soms degene die iets voor ‘halve zolen’ schrijft? In dat geval had ik het beter niet kunnen lezen.

4) Nee, je had hem ook beter niet kunnen lezen, als je geen humor hebt

Echt, die kinderen krijgen straks ook nog last van een burn-out of hoe het ook mag heten. – Weet waar je over praat als je een column schrijft. Bovendien kan hier dezelfde noot bij geplaatst worden als al eerder vernoemd, je schrijft respectloos. Ik ben van mening dat een goede column een zekere vorm van respect moet bevatten.

5) zucht....

De hele dag achter een bureau met pasta die ze als shampoo in hun haar smeren om te voorkomen dat ze last krijgen van geile negers met roos in hun konthaar en ze laten hun kinderen koekhappen om te voorkomen dat ze anders gaan voetballen met kutmarrokanen. – Bar slechte afsluiter. Hoewel de herhaling van de verschillende onderdelen van de column wellicht licht ironisch/humoristisch bedoeld was, krijg ik een gevoel alsof de hele column eigenlijk nogal bekrompen geschreven is.

6) Je bent 17 en dan reageer je zo...volgens mij denk je als een 30 jarige op z'n minst met dingen als respect. Wel eens Nederlandse cabertiers gezien? Dan zou je die ook respectloos vinden. Als ik volgens jou wijze zou moeten schrijven zou het zoiets worden als: "drommels, die getinte man heeft mijn fiets geleend zonder mijn toestemming, dat verdiend een fikse waarschuwende vinger

Conclusie:
Je column is, naar mijn mening, slecht. Je schrijft zoals een veertienjarige zou spreken. Verder vind ik dat je een soort natuurlijk respect mist, daarnaast is er nog de factor van ‘talent’ die ik niet goed kan omschrijven maar die ik bij jou ook niet herken.
De vorm van het bespreken van voorbeelden wordt nogal eentonig, bovendien is het wel heel eenvoudig om dit bij een onderwerp als reclame te doen. Bovendien vind ik dat in het kader van je onderwerp je je er sowieso wel erg gemakkelijk van af maakt, na het lezen van je column heb je niets nieuws gemeld noch mij enig nieuw inzicht gegeven in de reclamewereld. Ik snap dan ook niet goed wat je met deze column wil bereiken, anders dan reclame voor jezelf. Wat een paradox is dat trouwens, je maakt met deze column op eenzelfde manier reclame voor jou als persoon als de ‘reclamebonzen’ dat doen voor producten. Tragisch.
6) Het is toch wat...heb je zelf wel eens een humoristische column geschreven dan?
En gelukkig dat zelfs volwassenen met al heel wat ervaring van het schrijven van columns er heel anders over denken en er de humor wel van inzien. Echt...sorry dat ik het zeg, maar je bent 17, kijk is om je heen....tv....radio, hoe iedereen praat, waar mensen welniet grappen over maken, waarmee wel niet gespot wordt...volgens mij zou je je dan doodschrikken over al die respectloze mensen volgens jou
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:42
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Blues schreef op 20-04-2004 @ 14:29 :
Jij doet net alsof 'n column 'n excuus is om iets helemaal af te kraken maar zoals ik al eerder zei kan 't best over leuke dingen gaan. Dat is natuurlijk veel moeilijk (misschien 'n uitdaging?).
De meeste van jou columns vind ik goed, sommige daarvan zijn ECHT goed (die van die 3 gabbers is kei top) ! Je ziet dingen in de maatschappij en om je heen.
Andere van je vind ik tegen vallen en soms 'n beetje generaliserend.

Zo doe ik helemaal niet. Het is niet constant afkraken zoals je zelf hebt kunnen lezen blijkbaar in m'n weblog. Ik wil heus wel proberen om over leuke dingen te schrijven, maar ik denk niet dat het me gaat lukken
Maar ik ben blij dat je de meeste van me wel leuk vindt
En tja... niet al m'n column zijn even leuk, maar perfectie bestaat niet
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 19:43
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 20:39 :
[/B]

Ps: die zinnen met een cijfer ertussen zijn dus ook van mij, sorry voor de verwarring
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:17
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 20-04-2004 @ 20:39 :
6) Het is toch wat...heb je zelf wel eens een humoristische column geschreven dan?
En gelukkig dat zelfs volwassenen met al heel wat ervaring van het schrijven van columns er heel anders over denken en er de humor wel van inzien. Echt...sorry dat ik het zeg, maar je bent 17, kijk is om je heen....tv....radio, hoe iedereen praat, waar mensen welniet grappen over maken, waarmee wel niet gespot wordt...volgens mij zou je je dan doodschrikken over al die respectloze mensen volgens jou
Het feit of ik al dan niet een humoristische column heb geschreven dan wel kan schrijven, doet nu volgens mij niet terzake. Evenmin gaat het hier om mijn leeftijd, mijn geloofsovertuiging of welk ander aspect van mijn persoon dan ook. Ik ken je niet, heb niets met je te maken, ik reageer uitsluitend op de mij voorgeschotelde tekst zonder daarbij enige persoonlijke omstandigheden in acht te nemen. Het gaat hier niet om mij, maar om jouw column. Desondanks ben ik de kwaadste niet, als je erop staat zal ik een aantal van je vragen beantwoorden.
*Ik heb zelf nog geen humoristische column geschreven.
*Ik ben inderdaad zeventien jaar.
*Ik ben niet christelijk.
*Ik nam aan dat je het voor je eigen leeftijd had geschreven, omdat menig ouder persoon een droef gezicht zou krijgen van de slechte kwaliteit van je column.

Je hoeft trouwens echt niet elke kritiek meteen te weerleggen, dat is nergens goed voor. Je bereikt er namelijk niets mee behalve dat je reclame maakt voor jezelf wat anderen waarschijnlijk toch wel zullen doorzien.
Mijn humorgevoel heeft trouwens ook niet veel te maken met deze column. Mijn commentaar staat los van de gebruikte (puber)humor, het gaat uitsluitend om de algemene kwaliteit van de column die ik ook inhoudelijk besproken heb. Het gaat er dan ook niet om wat ik van andere mensen vind, maar als je dat ook graag wil weten; ik vind dat er inderdaad nogal respectloos met de taal wordt omgegaan, dit merk ik vooral in het zuiden van het land. Verder ben ik van mening dat er wel een heleboel goede cabaretiers zijn, ik noem bijvoorbeeld Gino Sancti, maar ook om Theo Maasen kan ik erg lachen. (Hoewel dat lang niet het enige doel is van goed cabaret!)
Tot slot, je reageert selectief. Zo heb je onder andere niet op mijn conclusie gereageerd. Zou je dit wellicht alsnog kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

Renard
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:49
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 20-04-2004 @ 16:05 :
De vorm van het bespreken van voorbeelden wordt nogal eentonig, bovendien is het wel heel eenvoudig om dit bij een onderwerp als reclame te doen. Bovendien vind ik dat in het kader van je onderwerp je je er sowieso wel erg gemakkelijk van af maakt, na het lezen van je column heb je niets nieuws gemeld noch mij enig nieuw inzicht gegeven in de reclamewereld. Ik snap dan ook niet goed wat je met deze column wil bereiken, anders dan reclame voor jezelf. Wat een paradox is dat trouwens, je maakt met deze column op eenzelfde manier reclame voor jou als persoon als de ‘reclamebonzen’ dat doen voor producten. Tragisch. [/B]
Een column hoeft ook niet altijd wat nieuws te geven.
Wat ik ermee wil bereiken: de lezer laten lachen, wat ook bij iedereen lukt, zelf volwassenen...except....you
Het doel is ook niet om je te informeren over de reclame wereld
Het moraal is gewoon dat reclame belachelijk irritant en lachwekkend...."zoiets"
Nu zal ik nog even reageren op je andere post....tot zo
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:00
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 20-04-2004 @ 21:17 :
[*Ik heb zelf nog geen humoristische column geschreven.
*Ik ben inderdaad zeventien jaar.
*Ik ben niet christelijk.
*Ik nam aan dat je het voor je eigen leeftijd had geschreven, omdat menig ouder persoon een droef gezicht zou krijgen van de slechte kwaliteit van je column.

1) Zoals je praat, zou ik niet denken dat je 17 bent..maar dat terzijde. Ik laat m'n columns ook aan volwassenen lezen en daar krijg ik heel lovende opmerkingen van. Ja, toevallig ook die volwassenen die zelf al veel bereikt hebben met hun schrijvers kwaliteiten. En daar trek ik me dan toch wat meer van aan dan jouw kritiek. Degene vinden zelfs ook dat ik wel talent heb en vooral moet doorgaan, omdat ik steeds beter wordt. Dit niet om op te scheppen, dit is alleen om aan te geven dat het een feit is dat volwassen mensen met ervaring denk ik wel iets meer oog voor talent heeft dan jou.

Je hoeft trouwens echt niet elke kritiek meteen te weerleggen, dat is nergens goed voor. Je bereikt er namelijk niets mee behalve dat je reclame maakt voor jezelf wat anderen waarschijnlijk toch wel zullen doorzien.
Mijn humorgevoel heeft trouwens ook niet veel te maken met deze column.

2) Jou humor gevoel heeft er wel degelijk mee te maken. Want dat is juist de oorzaak waarom je deze column niet leuk vindt. Jij vind al snel iets respectloos. Daardoor vindt je al minder snel iets grappig en/of goed.

Mijn commentaar staat los van de gebruikte (puber)humor, het gaat uitsluitend om de algemene kwaliteit van de column die ik ook inhoudelijk besproken heb.

3) Vaak gaat het niet eens zozeer om de inhoud van een column. Soms slaat het werkelijk nergens op, sommige opmerkingen die erin staan, dat maakt ze juist zo leuk

Het gaat er dan ook niet om wat ik van andere mensen vind, maar als je dat ook graag wil weten; ik vind dat er inderdaad nogal respectloos met de taal wordt omgegaan, dit merk ik vooral in het zuiden van het land.

4) Even een bijzaak: ik kom uit het noorden
En een column in normaal ABN zonder zoals jij het noemt "pubertaal", is haast onmogelijk en minder leuk. Sinds jij ook nog in de categorie pubers valt, vraag ik me toch echt af hoe je getransformeerd bent in zo'n Balkenende figuur

Verder ben ik van mening dat er wel een heleboel goede cabaretiers zijn, ik noem bijvoorbeeld Gino Sancti, maar ook om Theo Maasen kan ik erg lachen. (Hoewel dat lang niet het enige doel is van goed cabaret!)
Tot slot, je reageert selectief. Zo heb je onder andere niet op mijn conclusie gereageerd. Zou je dit wellicht alsnog kunnen doen?

5) gedaan

Met vriendelijke groet,

Renard [/B]

Weer eens met nummers voor de duidelijkheid

Greetz,
Shito
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Kijk, het feit dat jij het aantal mensen dat jouw column wel goed vindt gebruikt als argument om onze (lees: Renard en ondergetekende) mening te weerleggen laat al zien dat jij eigenlijk niet wil weten of niet wil toegeven dat er mensen zijn die iets kritischer naar jouw schrijfels kijken!

Ik zou eigenlijk best wel eens willen weten welke volwassen die al veel bereikt hebben met schrijven jouw lovende kritieken geven. (als ze namelijk al zoveel bereikt hebben, zou het kunnen dat ik ze ken, of zou ik naar ze opzoek kunnen)
Daarbij is het ook nog eens absoluut niet waar dat een volwassene bij voorbaat beter oog voor talent zou hebben of eerlijker is of beter kritiek zou kunnen geven dan een leeftijdsgenoot van je (wat Renard is, aangezien hij maar 1 jaar jonger is)

Wat is jouw definitie van een Balkenende figuur?

Wist je al dat andere columnisten en ook cabaretiers geen pubertaal nodig hebben en niet respectloos hoeven te zijn, om toch bijzonder grappig uit de hoek te komen?
Sarcasme en cynisme staan niet gelijk aan respectloosheid en/of pubertaal, zoals jij het nu laat lijken.

Een goede column moet geschreven zijn voor een zeer breed publiek en om zo'n column leuk te vinden moet je bijna elke 'soort' humor kunnen hebben die er bestaat!

Iets kan ook erg leuk zijn en toch inhoud hebben, dat geeft de hele column dan meteen een stuk meer kwaliteit! (ongeacht of de column dan door de andere 98 mensen al dan niet beter beoordeeld wordt)

Als Renard een puber is, ben jij dat ook!
Daarbij is een puber meer een persoon die bepaald gedrag vertoont dan iemand van een bepaalde leeftijdsgroep.
Dan praten we liever over jongeren, dus mensen tussen 12 en 30, waar jij dan ook nog zeker onder valt!
Zeuren over leeftijden etc. (wat ik nu dus eigenlijk ook een heel klein beetje doe, dus eigenlijk niet moet doen) is onzin!
Je kunt hem wel gaan 'uitschelden' voor puber, maar voegt dat nou daadwerkelijk iets toe aan jouw column, of maakt dat nou werkelijk jouw commentaar op zijn commentaar beter?
Houd er dan gewoon mee op!
Lijkt me een beter plan!

Misschien zou het nog eens goed voor je kunnen zijn om kritiek te lezen en te bekijken of je daar iets mee kunt doen.
Als je iets op dit forum plaatst hoor je dat te doen om commentaar, al dan niet positief, te ontvangen.
Als je geen commentaar wilt hebben of niet tegen negatief commentaar kunt, laat het dan gewoon lekker op je weblog staan. Ik geloof nog steeds niet dat dit forum bedoeld is, alleen om lofzangen te kunnen ontvangen.
Als je dat graag wilt moet je andere middelen zoeken vind ik!

Charlotte
Oud 20-04-2004, 21:29
Reynaert
Reynaert is offline
"Shitonya", ik vind het wel leuk dat jij mij zo interessant vindt, maar helaas is dat gevoel niet wederzijds. Ik heb ook geen zin om kritiek op kritiek op kritiek op kritiek te gaan geven, zeker niet als het lijkt alsof ik tegen een Berliner Mauer praat en er geen enkele lijn van ontwikkeling is te bespeuren.

Goedenavond.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:47
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-04-2004 @ 22:22 :
eigenlijk niet wil weten of niet wil toegeven dat er mensen zijn die iets kritischer naar jouw schrijfels kijken!

Ik zou eigenlijk best wel eens willen weten welke volwassen die al veel bereikt hebben met schrijven jouw lovende kritieken geven.
Als Renard een puber is, ben jij dat ook!
staan. Ik geloof nog steeds niet dat dit forum bedoeld is, alleen om lofzangen te kunnen ontvangen.
Als je dat graag wilt moet je andere middelen zoeken vind ik!
Charlotte [/B]
Ik krijg ook genoeg kritiek op m'n columns waar ik allemaal wat mee doe en dat ook duidelijk te merken is.
Ik schrijf wel eens wat op columnx.nl en met een aantal bekende columnisten mail ik ook en stuur ik wel eens columns over en weer.
Ik heb nooit gezegd dat ik mij geen puber vindt, dus haal dat uitroepteken maar weg.
Ik hoef heus niet alleen maar lofzangen, want anders zou ik jullie kritiek wel negeren in plaats van op te reageren.

Samengevat vind ik het geen kritiek maar gezeur van jullie. Maar dan op een andere manier als mijn "gezeur" in m'n columns
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:49
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Renard schreef op 20-04-2004 @ 22:29 :
"Shitonya", ik vind het wel leuk dat jij mij zo interessant vindt, maar helaas is dat gevoel niet wederzijds. Ik heb ook geen zin om kritiek op kritiek op kritiek op kritiek te gaan geven, zeker niet als het lijkt alsof ik tegen een Berliner Mauer praat en er geen enkele lijn van ontwikkeling is te bespeuren.

Goedenavond.
Ik heb ook geen zin om tegen een Duitse Bradwurst te praten...

goedenavond
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 22:36
Flshman
Flshman is offline
Ik denk dat, als we het goed volgen en het patroon nauwgezet op een groot stuk papier weergeven (met gekleurde stippen ofzo), er best wel een soort van patroon te ontdekken is in dit soort discussies, danwel "ruzies"
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Flashman schreef op 20-04-2004 @ 23:36 :
Ik denk dat, als we het goed volgen en het patroon nauwgezet op een groot stuk papier weergeven (met gekleurde stippen ofzo), er best wel een soort van patroon te ontdekken is in dit soort discussies, danwel "ruzies"
Dat zat ik ook al te bedenken. Zin om morgen langs te komen?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:22
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Flashman schreef op 20-04-2004 @ 23:36 :

Was geen ruzie

Was nutteloze discussie
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 23:44
KIET
KIET is offline
In alle eerlijkheid: ik vond het wel een leuke discussie

Jullie twee (Renard & Shitonya) staan zo haaks op elkaar - echt op elke mogelijk manier wel geloof ik - dat ik het (vooral op het laatst) gewoon leuk vond om te lezen Kan er niets aan doen, sorry

Maar jullie doen er wel ingewikkeld over hoor: of iemand de columns van Shitonya nou is gewoon een kwestie van smaak. Dit is duidelijk niet Renard's smaak. En van anderen wel. So be it.

Je kan elkaar doodgooien met argumenten en kritiek, maar daar verander je toch niets aan
Oud 21-04-2004, 00:40
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 21-04-2004 @ 00:44 :
In alle eerlijkheid: ik vond het wel een leuke discussie

Jullie twee (Renard & Shitonya) staan zo haaks op elkaar - echt op elke mogelijk manier wel geloof ik - dat ik het (vooral op het laatst) gewoon leuk vond om te lezen Kan er niets aan doen, sorry

Maar jullie doen er wel ingewikkeld over hoor: of iemand de columns van Shitonya nou is gewoon een kwestie van smaak. Dit is duidelijk niet Renard's smaak. En van anderen wel. So be it.

Je kan elkaar doodgooien met argumenten en kritiek, maar daar verander je toch niets aan

Ik kan tegen kritiek, maar ik haat langdradige discussies, zo kan ik 't beter zeggen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 09:37
Tisch
Tisch is offline
Okay, ik bemoei me niet met de discussie, want dat zou betekenen dat ik die eerst moet lezen.

MAAR

Vluchtig las ik en zag staan: "een goede column moet voor een groot publiek zijn geschreven."

BAH

(en oja, wat een drukte om een column van een meisje dat het zichtbaar leuk vindt columns te schrijven)

Trouwens Shintonaya, als je pronkt met mensen die jouw werk beoordelen, moet je minimaal zorgen dat er in het stukje waar je hen opvoert niet allerlei spellingsfouten zitten, want dan ondermijnt je positie, zeker als je met zo'n gedwongen purist als Renard praat.

"Degene vinden zelfs ook dat ik wel talent heb en vooral moet doorgaan, omdat ik steeds beter wordt. Dit niet om op te scheppen, dit is alleen om aan te geven dat het een feit is dat volwassen mensen met ervaring denk ik wel iets meer oog voor talent heeft dan jou. "

(En oja, ik vind Renard zijn toon overdreven kwetsend; helemaal als ik lees dat hij de columniste een gebrek aan 'natuurlijk respect' verwijt)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 10:21
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Tisch schreef op 21-04-2004 @ 10:37 :
[Vluchtig las ik en zag staan: "een goede column moet voor een groot publiek zijn geschreven."

BAH

Trouwens Shintonaya, als je pronkt met mensen die jouw werk beoordelen, moet je minimaal zorgen dat er in het stukje waar je hen opvoert niet allerlei spellingsfouten zitten, want dan ondermijnt je positie, zeker als je met zo'n gedwongen purist als Renard praat.
(En oja, ik vind Renard zijn toon overdreven kwetsend; helemaal als ik lees dat hij de columniste een gebrek aan 'natuurlijk respect' verwijt) [/B]
Dat van dat grote publiek snapt mijn neus ook niet. Er zijn zat goeie columnisten die schrijven voor een tja, hoe moet ik het noemen...minder "breed" publiek. En ook goed zijn.
Sorry voor de spellingsfouten, maar ja, spelling is voor mij altijd al een ramp geweest
Dat over respect, ben ik met je eens. In zijn ogen is zowat alles "respectloos", dus als ik naar zijn "respect" moest gaan schrijven, zou ik haast niks meer kunnen schrijven of zou ik minstens een week nodig hebben om nog met iets "aardigs" te komen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 10:48
Tisch
Tisch is offline
Ik bedoel meer dat hij doet waarvan hij jou verwijt het te doen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:15
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Tisch schreef op 21-04-2004 @ 11:48 :
Ik bedoel meer dat hij doet waarvan hij jou verwijt het te doen.
Daar mag je wel eens voorbeelden (lees: citaten) van geven.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 13:34
Trebbor
Trebbor is offline
Sorry, maar ik ben hier ook niet echt enthousiast over. De opzet is leuk, maar naar mijn idee ontbreekt het aan structuur. Nu is het een stukje over irritante reclames, maar verder niks. Er zit geen duidelijke boodschap in, behalve 'reclames zijn irritant'.
Je springt van de hak op de tak, zonder een duidelijke lijn door de column aan te brengen. De alinea's zouden in principe door elkaar gehusseld kunnen worden, weer achter elkaar zetten en je column staat nog steeds. De inleiding is goed en duidelijk herkenbaar, en hier werkt het shockerende redelijk.

De schrijfstijl is oke, alleen in sommige stukken erg overdreven. Die zijn shockerend, wat in sommige columns erg goed werkt maar hier pakt het helaas minder uit.

Verder vind ik dat Shitonya erg lange tenen heeft. Als iemand postief danwel negatieve opmerkingen maakt over je schrijfsel, ben dan vrouw genoeg om dat te accepteren en ervan te leren.
Nu schep je alleen op over andere mensen die je column wel leuk vinden. De mensen die je kritiek geven (renard en charlottetje) bedoelen het goed. Ze kraken je niet af, en hebben meer te zeggen dan alleen 'het is niks'. Probeer hun reacties dan niet te zien als een persoonlijke aanval, maar neem afstand.

Heb nu weinig tijd, en misschien heb ik m'n punt niet helemaal duidelijk gemaakt. Wil het dan graag verduidelijken.
Oud 21-04-2004, 17:55
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Trebbor schreef op 21-04-2004 @ 14:34 :
Sorry, maar ik ben hier ook niet echt enthousiast over. De opzet is leuk, maar naar mijn idee ontbreekt het aan structuur. Nu is het een stukje over irritante reclames, maar verder niks. Er zit geen duidelijke boodschap in, behalve 'reclames zijn irritant'.
Je springt van de hak op de tak, zonder een duidelijke lijn door de column aan te brengen. De alinea's zouden in principe door elkaar gehusseld kunnen worden, weer achter elkaar zetten en je column staat nog steeds. De inleiding is goed en duidelijk herkenbaar, en hier werkt het shockerende redelijk.

De schrijfstijl is oke, alleen in sommige stukken erg overdreven. Die zijn shockerend, wat in sommige columns erg goed werkt maar hier pakt het helaas minder uit.

Verder vind ik dat Shitonya erg lange tenen heeft. Als iemand postief danwel negatieve opmerkingen maakt over je schrijfsel, ben dan vrouw genoeg om dat te accepteren en ervan te leren.
Nu schep je alleen op over andere mensen die je column wel leuk vinden. De mensen die je kritiek geven (renard en charlottetje) bedoelen het goed. Ze kraken je niet af, en hebben meer te zeggen dan alleen 'het is niks'. Probeer hun reacties dan niet te zien als een persoonlijke aanval, maar neem afstand.

Heb nu weinig tijd, en misschien heb ik m'n punt niet helemaal
duidelijk gemaakt. Wil het dan graag verduidelijken.

Zucht....
Okee, sommige vinden hem slecht, sommige goed. Dat kan. Smaak verschild. Sommige dingen snap ik wel, sommige dingen ook niet. Maar hoe je het ook wend of keert, het komt allemaal op "smaak" neer.
Het was niet mijn bedoeling om op te scheppen, ik wilde alleen even duidelijk stellen dat niet iedereen dezelfde smaak/ mening heeft.
Ik leg me hier verder bij neer.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 18:30
Landslide
Landslide is offline
Het is gezeik, en dat vind ik heerlijk. Ga zo door.
Je conclusie is erg sterk. Bravo
Reageren

Regels voor berichten