Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2008, 11:34
Anonymas
Anonymas is offline
Mensen,

Het spijt me als het een domme vraag is,maar ik heb eenmaal niet zo'n band met mn ouders,of in dit geval m'n pa, dat ik zulke vragen stel..

Ik ben 15(jongen) en...

http://www.voorhuid.info/

Bij de eerste 2 plaatjes, ik krijg m'n voorhuid met geen mogelijkheid zover terug als op het rechtse plaatje..en ook niet heel veel verder als op het 2e?

Heb ik een probleem, en hoe is dat gekomen en hoe kom ik er vanaf?

Gr & alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 11:53
Qimm
Qimm is offline
heb je de hele pagina gelezen, onderaan staat wat je moet doen als het niet lukt
Oud 21-12-2008, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Het is van groot belang dat voorhuid tot over de basis van de eikel kan worden teruggetrokken. Zoniet kan er sprake zijn van voorhuidsvernauwing (fimosis of phimosis) of een te kort toompje (zie verder). In zulke gevallen kan een arts dan een insnede maken in de voorhuid of in het toompje, of de voorhuid in zijn geheel verwijderen (een zogenaamde circumcisie of besnijdenis).
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 12:10
Anonymas
Anonymas is offline
Dus ik moet naar 'ns arts

a'ight... maar hoe kan het dan komen en is het gevaarlijk..dat kan ik niet duidelijk vinden

Laatst gewijzigd op 21-12-2008 om 12:29.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 13:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hoe is het gekomen: waarschijnlijk is dat zo bij de groei gegaan en je kunt er zelf natuurlijk niets aan doen dat je voorhuid te krap is. Dat is gewoon bij je ontwikkeling gebeurd. En gevaarlijk, het kan gewoon heel hinderlijk zijn en krijgt het misschien allemaal wat minder schoon. Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van, maar het is inderdaad wel verstandig om even langs de huisarts te gaan. Misschien vervelend, maar het kan wel een verlichting zijn daarna.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 15:48
Anonymas
Anonymas is offline
Ok Thanks man,toch enigzins gerust gesteld..
Maarre,, hinderlijk..
Ik heb nu een maand een vriendin.. en het begint toch wel een beetje te komen dat we het 'ns gaan doen.. althans,dat gevoel heb ik...

Hoe kan het dan hinderlijk zijn.. en heeft zij er veel last van?
En wat wil een dokter eraan doen..hij gaat het vast niet een beetje oprekken? Besnijden?
Of komt het door de groei weer in orde?

Laatst gewijzigd op 21-12-2008 om 15:59.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 16:36
Verwijderd
Seks kan nogal pijnlijk zijn zo... Oprekken kun je zelf thuis proberen, maar als dat niet werkt is besnijden misschien toch wel handig. Een ex van mij had dat ook en is daarom besneden (al wel toen hij jonger was geloof ik), geen enkel probleem
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 16:53
Changshan
Changshan is offline
Als je er snel bij bent, hoeft de dokter je niet (gedeeltelijk) te laten besnijden; hij kan je dan groeihormonen geven waardoor je voorhuid een tijd lang sneller groeit dan de rest, waardoor het geheel weer in evenwicht is.

Kortom; zo snel mogelijk erheen, overwin je schaamte, anders zou je nog weleens pijn kunnen krijgen of besneden moeten worden.
Oud 21-12-2008, 16:55
Geel
Geel is offline
Inderdaad, wat Freyja zegt, mij lijkt het ook het beste als je de huisarts bezoekt. Ik vind het niet iets waar je je voor hoeft te schamen, een foutje van moeder natuur, niet jouw fout.
Oud 21-12-2008, 17:03
HandDoek
HandDoek is offline
heb ik ook
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 17:15
BendeBen
BendeBen is offline
ga naar de huisarts, die kijkt waarschijnlijk niet eens en verwijst je gelijk door naar de uroloog in het ziekenhuis. bij de uroloog zul je m wel uit je broek moeten halen. die kan zien of het aan een te nauwe voorhuid ligt of aan een te kort toompje en dan als ie t nodig acht een afspraak maken voor een ingreepje.

Regels voor berichten