Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2008, 20:16
sukkelaartje
sukkelaartje is offline
Dag ik heb dus een probleem.
effe ter info: ik ben 15 jaar, 183cm ofzo en rond de 70 kg

Het begon allemaal midden september, op voetbaltraining. Bij oefening waar we moesten voorzetten, schoot ik plotsteling door mijn knie, ik weet niet wat er gebeurd was ofzo ben ik blijven haperen in het gras ik weet het niet. Ik had onmiddelijk veel pyn aan myn knie, ik heb de training maar dan afgewerkt door alles met links te doen want mijn knie blokkeerde altijd met myn rechts( de knie dat ik doorschoot)
Na 2 weken sukkelen en zonder dat het veel beterde ging ik naar de dokter. Gewone huisarts. Ik liet foto's trekken en hij stelde vast dat ik een verrekking had aan mijn meniscus hij zei 1-2 wjeken rusten en dan moet het over zyn en dan weer beginnen. Ik heb in totaal 6 weken nix van sport gedaan zonder dat het maar iets beterde. Dan heb ik uit wanhoop terug herbegonnen, ik had nog meer pyn daardoor en ik kon niet eens passen met mijn rechts. Maar gedurende de weken begon het wat beter en kon ik mijn rechts redelijk goed gebruiken soms met wel eens pijn. Ik heb dus weer beginnen matchen enz... wat redelijk ging wel eens weekje terugval gehad maar het ging wel over. Maar nu het is winterstop, ik doe al anderhalve week echt niks wat mijn knie kan overbelasten en ik heb nog altijd evenveel pijn dan in het begin van mijn blessure ik ben er wel al een gewend geraakt maar toch. Ik voel het als ik de trap op en af moet enz...
Wat heb ik eigenlijk echt en wat moet ik doen? Ik durf niet meer echt naar dokter gaan, enja mijn ouders hebk verteld dat het over was. Ik ben bang voor operatie of dat de dokter me verbied om nog te voetballen.
Kan iemand mij helpen?

enja voor ik het vergeet, die holte die bij mijn meniscus ligt is dieper aan mijn slechte knie dan aan mij goede, mss detail of onbelangrijk maar kwou het laten weten en ik heb al al die tijd pijn alsk door mijn knie moet gaan of als ik moet knien heffen of hieltjes in het zitvlak doet ook pijn

MVG en alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 30-12-2008 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 21:09
Pluis
Pluis is offline
Sportletsels zijn altijd lastig. De meeste sportletsels beteren na een paar weken, vandaar dat je 1 á 2 weken rust moest houden. Dat je nu nog steeds pijn hebt, ook met normale bezigheden, is een teken dat er waarschijnlijk iets meer aan de hand is dan alleen een verrekking van je meniscus. Hij kan bijvoorbeeld ook (in)gescheurd zijn en verschoven, waardoor bij bewegen die knie weer geprikkeld wordt en pijn gaat doen.

Ik wil je toch aanraden om terug te gaan naar de dokter. Je hoeft niet bang te zijn dat de dokter je zegt dat je niet meer mag voetballen of andere sporten, die probeert juist om je weer actief te krijgen! Als je er sinds september al last van hebt, betekent dat dat je al 3 maand bezig bent met die knie. Als je nu níks doet, gaat het waarschijnlijk sowieso niet over en blijf je dus pijn houden. Als je wel teruggaat naar de dokter, dan kan die je onderzoeken en doorsturen naar het ziekenhuis om het probleem op te lossen, zodat je nog minstens 60 jaar plezier kan hebben van die knie, in plaats van door blijven sukkelen.

Waar ben je eigenlijk precies zo bang voor qua operatie? bang voor de narcose? of ben je bang dat het misgaat? dit soort operaties worden tegenwoordig heel vaak uitgevoerd, kijk maar naar al die professionele voetballers die na een blessure onder het mes gaan en een half jaar later weer net zo hard kunnen lopen en schoppen als vroeger.
Oud 30-12-2008, 21:15
sukkelaartje
sukkelaartje is offline
Citaat:
Sportletsels zijn altijd lastig. De meeste sportletsels beteren na een paar weken, vandaar dat je 1 á 2 weken rust moest houden. Dat je nu nog steeds pijn hebt, ook met normale bezigheden, is een teken dat er waarschijnlijk iets meer aan de hand is dan alleen een verrekking van je meniscus. Hij kan bijvoorbeeld ook (in)gescheurd zijn en verschoven, waardoor bij bewegen die knie weer geprikkeld wordt en pijn gaat doen.

Ik wil je toch aanraden om terug te gaan naar de dokter. Je hoeft niet bang te zijn dat de dokter je zegt dat je niet meer mag voetballen of andere sporten, die probeert juist om je weer actief te krijgen! Als je er sinds september al last van hebt, betekent dat dat je al 3 maand bezig bent met die knie. Als je nu níks doet, gaat het waarschijnlijk sowieso niet over en blijf je dus pijn houden. Als je wel teruggaat naar de dokter, dan kan die je onderzoeken en doorsturen naar het ziekenhuis om het probleem op te lossen, zodat je nog minstens 60 jaar plezier kan hebben van die knie, in plaats van door blijven sukkelen.

Waar ben je eigenlijk precies zo bang voor qua operatie? bang voor de narcose? of ben je bang dat het misgaat? dit soort operaties worden tegenwoordig heel vaak uitgevoerd, kijk maar naar al die professionele voetballers die na een blessure onder het mes gaan en een half jaar later weer net zo hard kunnen lopen en schoppen als vroeger.
bwaja beetje voor alles ben al keer geopereerd geweest aan mijn arm toen die zwaar gebroken was en die hebben ze maar half hersteld, mijn arm staat nu scheef omdat mijn botten niet meer recht op elkaar staan en een vriend van mij is ook al geopereerd geweest aan zijn knie paar jaren geleden en die loopt nu nog altijd mank dus ben beetje bang van de betrouwbaarheid van die artsen want voor hen ben ik maar een nummer wat kan hen dat schelen dat het niet helemaal goed is ik zit nu ook voor de rest van mijn leven opgescheept met die arm gelukkig dat het niet zo veel hinderd
Met citaat reageren
Oud 30-12-2008, 23:07
Martiño
Martiño is offline
Voor een goede arts ben je echt geen nummer hoor, die vindt een goede afloop van een eventuele operatie net zo belangrijk als jij. Daarbij loop je nu wel vooruit op de zaken; ik zou eerst eens naar een huisarts gaan voordat je je druk begint te maken over een operatie. Waarschijnlijk word je eerst doorverwezen naar een orthopeed en die zal dan ook weer gaan onderzoeken, enzovoorts.

Het is natuurlijk vervelend dat je vriend nog veel last heeft van zijn knie, maar je kunt jouw klachten niet zomaar met die van hem vergelijken, dat kan echt een totaal andere oorzaak hebben. Daarbij heb je nu ook al klachten, als je daar lang genoeg mee rond blijft lopen wordt het alleen maar erger, en wat Pluis zegt klopt ook: knieoperaties zijn gewoon routineverrichtingen in Nederland en België.

Regels voor berichten