Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2005, 19:30
hockeygirl15
hockeygirl15 is offline
Hoi,

Ik heb dus iets aan mijn knie en de arts denkt dat er iets met mijn binnenste meniscus is en wat met mijn kruisband.
Wie heeft er ook zoiets of heeft dat gehad?
Hoe gaat een mri-scan in zijn werk?

Thanx
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 20:53
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Een mri-scan is echt no big deal.

Je moet liggen op een plank, die rollen ze dan in een smalle koker. Het is best smal dus zorg ervoor dat je rustig blijft liggen.
Dan gaat de mri-scanner aan, dit maakt nogal een lawaai Je voelt er niets van en na een aantal minuten is het weer voorbij.

Misschien dat ze bij een scan van je knie, alleen je benen in de koker schuiven (ik moest er ook met mijn hoofd in, toen kreeg ik ook een koptelefoon met een relaxt muziekje, want mijn scan duurde wel een half uur)

succes
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2005, 21:29
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
hockeygirl15 schreef op 31-08-2005 @ 20:30 :
Hoi,

Ik heb dus iets aan mijn knie en de arts denkt dat er iets met mijn binnenste meniscus is en wat met mijn kruisband.
Wie heeft er ook zoiets of heeft dat gehad?
Hoe gaat een mri-scan in zijn werk?

Thanx
Ik heb een aantal jaar geleden op hockeytraining mijn kruisbanden gescheurd en binnenste meniscus beschadigd. Heb die scan ook moeten doen, is niks erg. Je kruisbanden zijn belangrijk voor de stabiliteit ter hoogte van het kniegewricht, en als die gescheurd zijn moet je toch wel onder het mes als je terug wil sporten, en da's niet zo leuk, ben je toch een aantal maanden invalide en moet je een tijdje revalideren..

Nuja, jouw kruisbanden hoeven niet per se gescheurd zijn, het kan heel wat minder erg zijn en dan is een operatie niet altijd nodig. Afwachten dus!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 07:22
mini89
mini89 is offline
moet je lang wachten op een scan? Ga anders naar Amsterdam, MRI-centrum, ben je echt snel (waarschijnl. zaterdag ofzow al) aan de beurt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 10:54
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
hockeygirl15 schreef op 31-08-2005 @ 20:30 :
Hoi,
Ik heb dus iets aan mijn knie en de arts denkt dat er iets met mijn binnenste meniscus is en wat met mijn kruisband.
Wie heeft er ook zoiets of heeft dat gehad?
Hoe gaat een mri-scan in zijn werk?
Thanx
Nou ik heb dus 14 november 2004 met volleybal mijn binnen meniscus gescheurd en ook mijn voorste kruisband beschadigd. Dat hadden ze bij het maken van de MRI alleen niet gezien dus heb ik in totaal 4 keer in een half jaar mijn knie verdraaid. Ergens begin junie kreeg ik een kijkoperatie waarna het er dus naar uitzag dat mijn knie helemaal kapot was. Kruisband konden ze niks aan doen en meniscus hebben ze gehecht. Hopelijk kan ik weer rustig gaan sporten begin januari, frebuari. Dus als ze niks vinden eis dan gelijk een kijkoperatie anders kun je daar net zoals als mij een half jaar op gaan wachten totdat meneer de orthopeed eens ja zegt
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Blessures
Mereljeanne!
23 17-01-2016 09:17
Lichaam & Gezondheid Wat voor blessure heb ik?
robinPSVk.
3 15-08-2013 13:47
Lichaam & Gezondheid Blessure forceren mogelijk?
anoniem33
6 17-12-2008 09:59
Vrije tijd Hoe Krijg Je Zo Min Mogelijk Kans Op Blessures?!
*Hockey_Chick*
8 27-10-2004 21:19
Vrije tijd blessures
katten
7 21-04-2002 20:32
Vrije tijd blessure
kimmieeee
8 10-02-2002 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.