Op windowsxp kun je met de rechtermuisknop op het luidsprekertje in je systray klikken, en dan iets van 'volumeregeling' aanklikken. Daar kun je vervolgens de verschillende volumeniveau's aanpassen, van onder andere de front-, rear- en subwoofer en centerspeakers. Overdag kan alles voluit, maar 's avonds zette ik de subwoofer altijd zachter ivm slapend volk.
Maar in Vista kan ik deze optie helemaal niet vinden

Ik kan het algehele volume zachter zetten, en het volume per applicatie enzo. Maar dat zoek ik allemaal niet. Ik wil gewoon het volume van het subwooferkanaal zachter kunnen zetten. Weet iemand hoe dit moet? Want ik kan het niet vinden in vista
Bij volume mixer staat er bijvoorbeeld 'device' en 'applications'. Onder 'device' valt 'speakers' in zijn geheel.
Ik heb verder ook bij de geluidskaartopties gekeken, en het softwaretooltje dat erbij zit, maar daar kan ik, voor zover ik gevonden heb, ook geen kanalen apart aanpassen..
Ik kan wel de output in zn geheel veranderen van 5.1 naar stereo. Maar dat is ook niet echt een bevredigende oplossing.