Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus je stelt onredelijke eisen en moet je niet zo irritant lopen te trollen?? Laatst gewijzigd op 30-01-2009 om 08:39. |
![]() |
||
Citaat:
Als je het niet over bewustzijn hebt, dan vraag je in feite: Iets wat is gestopt met leven, leeft het nog? |
![]() |
||
Citaat:
Ik was duidelijk en ontopic en MIJN GEHELE post wordt verwijderd. Als jij zulke zinloze provocerende replies mag geven, wat heeft het dan nog voor nut als ik erop reageer en mijn HELE posts worden verwijderd? |
![]() |
||
Citaat:
Over onzin gesproken: Iets dat nooit geleefd heeft, leeft net zo min als iets dat niet meer leeft. Dus wat is je punt? |
![]() |
|
Ik was al 20 minuten bezig geweest met mijn reply te schrijven naar dat irritante figuur (= veroorzaker, de deadlock wannabe), ja het had 1 klein stukje BINNEN EEN SPOILER waarin ik hem persoonlijk aansprak op zijn getroll. Nu is de hele post verdwenen, en ik ga hem niet nog eens overtypen. Als jullie iets uit mn eerste post niet snappen dan vraag je maar een directe en concrete vraag.
Ik heb het hele fucking punt in detail uitgelegd en ik ben nu niet van plan om het nog eens te doen. Vooralsnog is de vraag beantwoord van leven na de dood. Als jullie toch iets niet snappen dan hoor ik het graag. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een steen is levenloos en niet dood. Dood is alleen iets wat geleefd heeft. |
![]() |
|
Je hebt het weer eens fout en je bent weer eens aan het trollen. Ik had het niet over levende/dode materie, maar over het bewustzijn. En waarom heb je mn overige posts niet gelezen voordat je reageerde, dan had ik dit niet hoeven te herhalen?
Als je het niet over bewustzijn hebt, dan vraag je in feite: "Iets wat is gestopt met leven, leeft het nog?" Bovendien: wat is het verschil in levendheid tussen iets dat dood is of dat levenloos is? Precies, er is GEEN verschil, het materiaal is feitelijk allebei even niet-levend (dood). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is uiteraard een enorm verschil. Vooral omdat dood veel abstracter is dan levenloos. |
![]() |
||
Citaat:
Om het specifiek en duidelijk te houden: Met leven bedoel ik het bestaan van een bewustzijn. |
![]() |
||
Citaat:
En ook vooral niet te diep ingaan op je eigen uitleg, je zou ontopic bezig zijn als je er een argument bij zou geven en dat wil je blijkbaar nog steeds voorkomen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk jochie; Biologie hoofdstuk 1 (LETTERLIJK!) http://www.scholieren.com/werkstukken/21949 |
![]() |
|||
Vooral alles blijven negeren wat ik zei, ga niet ontopic, en doe net alsof ik nooit biologie heb gehad. Ook vooral geen argumenten geven bij die vorige post, en beantwoord absoluut niet de vraag over leven na de dood. Weer een zinvolle post van deadlock. Wat een verrassing.
Citaat:
Citaat:
Is jouw definitie toch te abstract om over te kunnen discussieren? Zo blijkt maar weer dat een goeie definitie toch wel handig is he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1. Levenloos; Heeft nooit geleefd. 2. Dood; Heeft geleefd. 3. Leven; Leeft. Wat moet ik dan beargumenteren. Het is geen stelling hoor. Het zijn feiten. Dat jij levenloos en dood aan elkaar gelijk stelt is jouw eigen kromme definitie. En als iets dood is, dan leeft het inderdaad niet langer. Wat probeer je met een dergelijke opmerking te bewijzen? Dat je 1 en 1 bij elkaar kan optellen? En hoezo maakt dat jouw posts opeens heel veel logischer dan die van de rest? En waarom blijf je zo ongelofelijk agressief reageren terwijl er meer dan genoeg antwoorden op je posts komen die niet agressief tegenover jou zijn, zoals bijvoorbeeld die van de Kolonel? Waarom kan je niet accepteren dat mensen het niet met je eens zijn en waarom zijn ze dan gelijk dom? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is de vraag waarom ik mijn definitie gaf. Het is de vraag waar het om draait en die je steeds probeert te negeren. Citaat:
In het geval van de Kolonel wilde ik sowieso niet vijandig overkomen, hoewel ik me er wel aan irriteerde dat hij impliceerde dat ik een ander woord gebruik dan ik bedoelde. That's all.. En zoals blijkt uit mn eerste post in dit topic bedoelde ik het allemaal goed en wilde ik gewoon het antwoord geven op de vraag over leven na de dood. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Is er bewustzijn na de dood...
In die beschouwing zullen we eerst moeten vaststellen wat het bewustzijn is, zo je wilt de ziel of de psyche. Bewust - zijn betekend in principe dat een individu geestelijk kan vaststellen dat hij is, deze vraagstelling werd omvat in de evaluatie van ik denk dus ik ben... daar leven hier niet zozeer als werkwoord maar als zelfstandig naamwoord wordt gebruikt zullen we in deze beschouwing ons beperken tot de mens... de vraag wordt dan ben je je bewust van je 'bestaan' na je dood... Het antwoord krijg je van me als we dood zijn...
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je spreekt jezelf tegen, want jouw definitie van leven is puur materisch, dat blijf je tenminste steeds zeggen. Het toont weer eens aan dat ik telkens een punt had en jij niet. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat laatste hou ik je aan ![]()
||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leven "Bovendien bestaan er in verschillende wetenschappelijke disciplines - zoals bijvoorbeeld de filosofie en de biologie - radicaal uiteenlopende definities van leven, zodat voor zinvolle gedachtewisselingen altijd eerst duidelijk de daarbij geldende context moet worden vastgesteld." |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan echter niet weten of ik me bewust ben na de dood (wat bewustzijn tot iets buiten de hersenen maakt -> ziel ofnoh ![]() ik kan zeggen dat het me sterk lijkt omdat ik aanneem dat bewustzijn een extensie is van de geest maar meer ook niet. maar dat er mensen zijn die in het naleven geloven (met als toppunt de egyptenaren met hun ik heb een boot en goud nodig als ik dood ben) lijkt me evident, noch kan ik dat ontkrachten. ik merk het dus wel (of niet natuurlijk ![]() waarom vind je het belangrijk?
Laatst gewijzigd op 30-01-2009 om 10:51. |
![]() |
||
Citaat:
Juh en ik ben bioloog en jij verbannen dus dat wordt een onmogelijke discussie.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
[Spoilertopic] Lost #3 Vinniebar | 412 | 30-06-2010 20:45 | |
Films, TV & Radio |