Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Euhm, nee laten we het simpel houden, God bestaat niet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Maar als je van
Dan geef je dus toe dat er iets bestaat dat je niet weet Maakt: Dan is er dus iets waar je geen zekerheid over hebt? klopt het wel. Dan zou onzekerheid, toeval dus, god zijn. Nou, de gemiddelde christelijke priester zou dat een behoorlijk heidense, ketterse, bijgelovige opvatting vinden niet?
|
![]() |
Dan geef je dus toe dat er iets bestaat dat je niet weet."
"Ja" Nee, de grap is, dames en jongetjes, dat "iets" in bovenstaande zin, in het vervolg van het verhaal een andere betekenis krijgt. De snelle lezer leest erover heen, en de conclusie (God bestaat, je weet het alleen niet) lijkt logisch uit de premissen te volgen. "Ja", is de bevestiging van het bestaan van "iets" in de betekenis van "de onwetendheid omtrent het bestaan van God". Vervolgens gaat het betekenen "(het bestaan) van God". Nog duidelijker: ik weet niet of er leven buiten de aarde is. Dus er is iets dat ik niet weet. -> dus, volgens de logica van NERD's dialoog: ik weet niet dat er leven buiten aarde bestaat. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ogen laseren Verwijderd | 74 | 15-10-2006 22:59 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro naam onbekend | 218 | 09-04-2004 14:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ongeregeldheden bij 'Shouf shouf habibi' Plusmarktboy | 178 | 07-02-2004 20:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Gelukkig zijn... Saartje* | 30 | 30-01-2003 12:04 |