Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2009, 21:16
Luwana
Luwana is offline
heeee. :]

Op me vorige school had ik altijd wel iets tijdens gym. Last van me knie, spullen vergeten, zogenaamd ongesteld enzo. Nu zit ik op een nieuwe school maar mijn angst is nu nog groter voor gym omdat deze school fucking veel met sport doet. Ik heb nog geen gymkleren omdat ik altijd zogenaamd vergeet geld mee te nemen. Hij is wel boos en zo mja. Ik wil gewoon NIET gymen!
Ik moet huilen als ik er aan denk, ik wil zm plegen en alles.
ik vind het zo kut. Me ma weet het niet, want ze reageert er toch vaag en debiel op =/
Morgen heb ik 1uur gym en dinsdag 2uur.
Wat moet ik nou doen?
Moet ik met mijn docent praten?
Ik ken hem niet goed en ik ken mijn biologie docent het beste omdat zij baas is over de
2e klassers. Ik wil het met haar over hebben en dan pas met de gym docent.

Wat moet ik nou doen. Ik word gewoon facking depressief door gym.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2009, 21:40
MartinV
MartinV is offline
Waarom wil je niet gymen?

Het beste is inderdaad om een gesprek aan te vragen met je mentor, of mentor van je jaar ofzo. Leg uit wat het probleem is en wees open. Hij of zij zal je zo goed mogelijk proberen te helpen.

Om je diploma te halen zul je uiteindelijk wel moeten gaan gymen denk ik.
Oud 01-03-2009, 21:46
Luwana
Luwana is offline
Ik weet het zelf ook niet.
Daar voor gymde ik gewoon en vond het wel oke.
Maar nu moet ik huilen en alles er van.
ik krijg hyperventenlatie ervan, alleen al als ik er aan denken
en me handen gaan ook nog 'ns trillen.

Ik heb het net vertelt aan me moeder maar ze gelooft me niet en denkt dat ik maar iets verzin om thuis te blijven.
En dat is dus niet zo.

Ik wil gewoon werkstukken maken voor gym
Over alles en zo.
Ik ben daar goed in.

Ik ga morgen proberen te praten met de docent.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 22:10
fractuur
fractuur is offline
Vraag een gesprek aan met je leerjaarcoordinator en wees dan open over alles, anders is het lastog om je te helpen. Je zult nog een paar jaar moeten gymmen en daar kom je niet zomaar onderuit. Het is voor jezelf ook helemaal niet leuk om er steeds zo tegenop te zien.

Zelf had ik een enorme hekel aan turnen en dat heb ik ook jarenlang geweigerd. Maar balsporten en atletiek vond ik wel het einde, dus daar haalde ik mijn cijfer weer mee op. Is dat bij jou ook zo, dat je sommige onderdelen wel leuk vindt? Of heeft het met het omkleden te maken, met andere mensen oid? Succes morgen iig!
Oud 01-03-2009, 22:35
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik weet het zelf ook niet.
Daar voor gymde ik gewoon en vond het wel oke.
Maar nu moet ik huilen en alles er van.
ik krijg hyperventenlatie ervan, alleen al als ik er aan denken
en me handen gaan ook nog 'ns trillen.
Je moet beseffen dat er ook minder leuke dingen in het leven zijn. Relativeer en bedenk dat je na de gymles gewoon weer in de klas kunt zitten.

Het is wel handig als je weet waarom je het niet wil, dus probeer dit voor jezelf na te gaan, en wees eerlijk tegen jezelf. Schrijf bijvoorbeeld op een papiertje een aantal goede en slechte punten op van gym. Bedenk wat je tegenhoudt om gewoon lekker een spelletje te doen en te bewegen.

Er kunnen ook specifiekere redenen zijn, heb je een ongeluk gehad en ben je bang dat er iets gebeurt? Wordt je gepest?
Maar goed, dus inderdaad praten met docent/mentor etc.
Succes!
Oud 02-03-2009, 13:16
blurred
blurred is offline
Als je nu eerst achterhaalt waarom je gaat hyperventileren en zelfmoordneigingen krijgt van de gedachte aan gym, dan ben je denk ik al een heel stuk op weg. Eerst ging het gewoon goed als je meedeed, waarom wil je dan nu ineens niet meer? Dat is toch niet van het ene op het andere moment zo gekomen?

Verder denk ik dat, als je een keer doorzet en gewoon meedoet, je vanzelf inziet dat gym misschien niet je favoriete tijdsbesteding is, maar dat je er ook niet van dood gaat. Op iedere school moeten alle leerlingen gymmen, waarom zou jij de enige zijn die weigert mee te doen? Door onduidelijke redenen nog wel? Werkstukken maken in plaats van gymmen slaat natuurlijk nergens op, de essentie is juist dat je meedoet aan het fysieke gebeuren. Zou je buiten school om wel willen sporten of is het echt dat je niet in klasverband mee wilt doen?

Laat het anders even weten als je met de docent hebt gepraat, hoe het gegaan is. Dat is de beste oplossing voor het moment, gewoon eerlijk vertellen hoe je jezelf voelt. Je docent kan je ongetwijfeld verder helpen, of in ieder geval samen met jou kijken hoe dit probleem opgelost kan worden.
Oud 03-03-2009, 00:20
Verwijderd
Heb het ook een tijdje gehad dat ik niet meer naar gym wilde (en ik ben zelfs een jongen). Dat was in 4 HAVO en ook een school die veel aan sport deed. Je bent dan 16 weetje en dan heb je echt geen zin meer om aan die spelletjes mee te doen. In 5 HAVO moesten we overal naar toe om met de sporten kennis te maken (tennisbaan, squaschbaan, klimmuur, ja noem maar op weet je). Je moest er op eigen gelegenheid heen gaan en zelf je troep meenemen. Ja, krijg de k*nk*r. Ik was 2 jaar lang niet gegaan. Gewoon spijbelen, niet ziekmelden ofzo. Nooit gesnapt. Heb wel een paar werkstukken moeten maken omdat ik niet genoeg aanwezig was. Maar mijn afwezigheid hebben ze nooit aan de coordinator doorgegeven waardoor ik nooit gepakt ben.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 00:22
MartinV
MartinV is offline
Toch raad ik niet aan om te proberen te spijbelen, hoe stoer het ook klinkt om niet gepakt te worden. Daar schiet je namelijk niets mee op. Gewoon lekker gymen!
Oud 03-03-2009, 08:13
zeehond23
zeehond23 is offline
Net doen of je neus bloedt en spijbelen tijdens de tijden van gym. Jij wilt niet, en jij bent uiteindelijk die gene waar het om draait.
Oud 03-03-2009, 08:39
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Wat moet ik nou doen. Ik word gewoon facking depressief door gym.
Je niet zo aanstellen.

Jeetje, als je al 'facking depressief' wordt en zm-neigingen krijgt van 1 schoolvak heb je ook geen leven....

Ik was ook altijd heel slecht in gym en vond het ook niet leuk, maar ik zeurde niet en deed gewoon mee. Kom op, het is maar 3 uur in de week!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 08:40
Verwijderd
Citaat:
In 5 HAVO moesten we overal naar toe om met de sporten kennis te maken (tennisbaan, squaschbaan, klimmuur, ja noem maar op weet je). Je moest er op eigen gelegenheid heen gaan en zelf je troep meenemen. Ja, krijg de k*nk*r. Ik was 2 jaar lang niet gegaan. Gewoon spijbelen, niet ziekmelden ofzo. Nooit gesnapt. Heb wel een paar werkstukken moeten maken omdat ik niet genoeg aanwezig was. Maar mijn afwezigheid hebben ze nooit aan de coordinator doorgegeven waardoor ik nooit gepakt ben.
Hehe, bij mij ging het ook ongeveer zo. Ik zit op school om te leren, niet om te sporten. En dat gezeik met teamverband is ook grote nonsens als je gewoon veel in groepen moet werken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 08:46
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hehe, bij mij ging het ook ongeveer zo. Ik zit op school om te leren, niet om te sporten. En dat gezeik met teamverband is ook grote nonsens als je gewoon veel in groepen moet werken.
En leren over sporten is geen leren?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 08:50
Lilium
Lilium is offline
Probeer het gewoon eens een les!
Besef jij je wel dat hert gewaardeerd wordt als je je best doet? Je hoeft echt niet goed te zijn in gymnastiek om mee te kunnen doen!
Ik was ook heel erg slecht in gym, maar ik was er altijd en de meeste dingen probeerde ik wel. Bij de moeilijkere dingen zei de docent dan tegen me dat ik ze niet hoefde te doen. Dan mocht ik andere mensen gaan opvangen / helpen.
En... ik heb nooit een onvoldoende voor gymnastiek op mijn rapport gehad, ben nooit uitgelachen door klasgenoten of docent, maar kreeg complimentjes als ik per ongeluk een keer een bal opving.
Oud 03-03-2009, 08:52
Aurelius
Aurelius is offline
Volgens Wikipedia:

Citaat:
Aanstelleritis is een populaire benaming van een ingebeelde ziekte of ingebeelde pijn. Naar het oordeel van de omgeving van de patiënt is er niets aan de hand en stelt deze zich aan met als doel om ergens onderuit te komen of iets voor elkaar te krijgen. Het suffix -itis is een verwijzing naar de Latijnse benamingen die veel bestaande ziektes hebben, preciezer; alle infecties.

Hoewel aanstelleritis een veelvoorkomende vorm van simulatie is worden soms echte klachten, bijvoorbeeld van het chronisch vermoeidheidssyndroom ten onrechte ook als aanstelleritis aangemerkt. Als specifieke vorm van aanstelleritus wordt wel eens de zogenaamde inspanningsallergie genoemd. Dit is echter een bestaande vorm van allergie, die als reactie netelroos kan geven.
Oud 03-03-2009, 08:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk dat je jezelf een beetje op hebt lopen fokken over één vak. Ik herken het wel, ik had dat eerst bij Techniek en later bij Tekenen (en later bij rijles), maar ik ben wel altijd gewoon gegaan en dat is denk ik ook wel het beste wat je kan doen, want hoe vervelend het ook is, er zijn nu eenmaal af en toe heel vervelende dingen in het leven, dat hoort er gewoon bij. Maar nu maak je het in je hoofd veel groter dan het is, je kan toch ook maar een beetje halfslachtig meedoen, je hoeft heus niet meteen heel fanatiek te gaan sporten of zo. Maar je zou inderdaad het even bij een docent kunnen melden. Succes.
Oud 03-03-2009, 09:07
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 09:14
Verwijderd
Citaat:
En leren over sporten is geen leren?
Nee want daar heb ik geen fuck aan als ik later groot ben. En leren over sporten doe ik wel, maar dan gewoon zelf, vooral ZONDER HET TE DOEN.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 09:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nee want daar heb ik geen fuck aan als ik later groot ben. En leren over sporten doe ik wel, maar dan gewoon zelf, vooral ZONDER HET TE DOEN.
Ja, het is allemaal wel grote onzin, maar dat is toch geen reden om dan maar te gaan spijbelen
Oud 03-03-2009, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is allemaal wel grote onzin, maar dat is toch geen reden om dan maar te gaan spijbelen
Wel als het in de examenklas is en er toch geen beoordeling is en het op vrijdagmiddag het 6e en het 7e was terwijl we het 5e vrij hadden en aansluitend daaraan een pauze van 45 min.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 09:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Begrijpelijk, maar nog steeds niet goed te keuren. Maar goed, op onze school kon je helemaal niet spijbelen, dat werd gecontroleerd en streng bestraft. Bij ons spijbelde niemand, behalve in tussenuren misschien (want dan mocht je eigenlijk ook niet van school, maar dat was wat lastiger te controleren, al werd dat soms ook wel gedaan).
Oud 03-03-2009, 10:05
zeehond23
zeehond23 is offline
alle stoere mensen spijbelen.
Oud 03-03-2009, 10:28
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Luwana, ik denk dat het wel belangrijk is dat je erachter komt waarom je niet meer wilt gymen. Dan kun je vanuit die gedachte, eventueel samen met iemand anders, gaan bedenken wat je eraan gaat doen, wel of niet mee gymmen.

Afhankelijk van de reden vind ik niet mee gymmen an sich een reële optie. Natuurlijk is spijbelen nooit goed, maar als je op school gepest wordt, is de gymles voor je pesters de ultieme gelegenheid om je nog eens extra te vernederen (helemaal als je toch al niet zo'n ster in gym bent). Ik heb het 6 jaar lang moeten doorstaan, mijn moeder vond ook dat ik me niet zo aan moest stellen en 'het waren maar 4 uur per week' en 'gym was net zoals wiskunde gewoon een vak' etc. en elke week was het opnieuw een hel. En ík was helaas te braaf om te spijbelen, maar ik zou het nu iedereen aanraden die in dezelfde situatie zit.

Maar ik vind het een goed idee om het bespreekbaar te maken, Luwanan, ik durfde dat niet. Misschien heb jij wel een hele andere reden waarom je niet wilt gymmen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 13:05
Verwijderd
Als ik jou was zou ik daar inderdaad met die docente van biologie over gaan praten, zodat je je verhaal kwijt kan. Maar daarnaast zou ik tóch proberen wél te gaan gymen, hoe vreselijk je het ook vindt, je zal zien dat 't allemaal best meevalt. Misschien wordt 't nooit je lievelingsvak - waarschijnlijk niet - maar er zo tegenop zien is ook écht niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 15:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Net doen of je neus bloedt en spijbelen tijdens de tijden van gym. Jij wilt niet, en jij bent uiteindelijk die gene waar het om draait.
Toegeven aan irrationele angsten leidt er alleen maar toe dat ze erger worden, en je leven gaan overheersen.

En voordat je het weet ben je een tweede Howard Hughes.
Oud 03-03-2009, 15:26
zeehond23
zeehond23 is offline
Wie zegt dat de angst irrationeel is? Ik kan me best voor stellend dat er iets vreselijks gebeurd is tijdens de gymles, en dat ze dat verdrongen heeft.
Advertentie
Oud 03-03-2009, 16:25
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Wie zegt dat de angst irrationeel is? Ik kan me best voor stellend dat er iets vreselijks gebeurd is tijdens de gymles, en dat ze dat verdrongen heeft.
Dan zal ze daar later nog veel meer last van hebben als ze het nu opkropt en vermijdt. Ze zal er nu mee om moeten gaan en het verwerken als er echt zoiets is. Anders zal haar dat in de toekomst ook op andere vlakken kunnen beperken.
Oud 03-03-2009, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Dan zal ze daar later nog veel meer last van hebben als ze het nu opkropt en vermijdt. Ze zal er nu mee om moeten gaan en het verwerken als er echt zoiets is. Anders zal haar dat in de toekomst ook op andere vlakken kunnen beperken.
Als ze de rest van haar leven nooit meer zal hoeven gymmen, dan is het probleem toch opgelost? Of nou jah, een elegante workaround dan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2009, 18:43
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Als ze de rest van haar leven nooit meer zal hoeven gymmen, dan is het probleem toch opgelost?
Ben je nou serieus of..?
Als zij niet met een groep een paar simpele activiteiten durft te doen zal ze later ook met andere dingen een achterstand hebben.
Oud 03-03-2009, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Ben je nou serieus of..?
Als zij niet met een groep een paar simpele activiteiten durft te doen zal ze later ook met andere dingen een achterstand hebben.
Bloedserieus. Wat nou als ze dit alleen met gym heeft? En puur vanwege het gymgedeelte?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 00:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat zeg ik dan ook: irrationeel.

Wat kan er nou tijdens een gymles gebeuren waar je een serieus trauma van krijgt? Hoogstens dat er iemand een keer iets breekt, en zelfs dan moet je geen angstcomplex kweken, maar gewoon doorgaan.
Oud 04-03-2009, 08:28
Eomer
Eomer is offline
Nou,

Ik was al ruim 10 jaar met taekwondo bezig, nooit een blessure ofzo gehad.
Ik ga EEN keer basketballen met gymles en ik loop een klapwond boven mijn oog op waarmee ik naar de dokter moet

Maarja shit happens
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 09:02
Verwijderd
Citaat:

Wat kan er nou tijdens een gymles gebeuren waar je een serieus trauma van krijgt? Hoogstens dat er iemand een keer iets breekt, en zelfs dan moet je geen angstcomplex kweken, maar gewoon doorgaan.
Makkelijker gezegd dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 10:29
Verwijderd
zm is het achtervoegsel van domeinnamen in Zambia

offtopic: ik ben het met aurelius eens, gym is win
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 10:35
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:

Misschien had ze een handtastelijke gymleraar/mede-student. Ze is tenslotte ook gewisseld van school he?
Oud 04-03-2009, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Misschien had ze een handtastelijke gymleraar/mede-student. Ze is tenslotte ook gewisseld van school he?
Dan is het nog steeds een irreële angst want de kans dat dat nog een keer gebeurt in dezelfde les is behoorlijk klein. Sowieso kun je dat soort angsten je niet altijd laten beperken in je leven, dan kom je uiteindelijk nooit meer je huis uit.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 10:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ze zal in zo'n geval nog steeds dezelfde leraar en medestudenten hebben anders? (maar: ze heeft op deze school nog niet eens gegymd, toch? Dus het lijkt me eerder dat ze niet meer durft omdat ze het al zo lang niet meer gedaan heeft, dat de drempel te hoog is geworden. En ja, daar moet je dan over heen stappen, maar het is niet erg als je dat in je eentje niet lukt, daarvoor mag je best eerst eens met de leraar overleggen).
Oud 06-03-2009, 00:27
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
En ja, daar moet je dan over heen stappen, maar het is niet erg als je dat in je eentje niet lukt, daarvoor mag je best eerst eens met de leraar overleggen.
Precies. En dat doet ze nu/wordt ze nu geadviseerd te doen.
Oud 06-03-2009, 17:25
igfy
igfy is offline
Toen ik in de brugklas zat vond ik gym ook in een woord verschrikkelijk. Ik was altijd heel bang om turn-gerelateerde dingen te doen door hoogtevrees in combinatie met een zeer slecht evnwichtsgevoel en coordinatie. Ik werd altijd als laatste gekozen bij het maken van teams en ben er een tijd lang behoorlijk mee gepets. Ik kan me dus goed voorstellen dat iemand zich daar rot over voelt. Bij mij zijn mijn ouders een keer met de gymlerares wezen praten, maar dit heeft eigenlijk niets opgeleverd. Later kreeg ik een andere gymleraar die het wel begreep en daar heb ik mee afgesproken dat als ik iets echt niet zag zitten ik dit ook niet hoefde te doen, maar dat hij wel met mij ging proberen mijn grenzen langzaam te verleggen. Dit heeft enorm geholpen...
Oud 06-03-2009, 23:38
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef:
Begrijpelijk, maar nog steeds niet goed te keuren. Maar goed, op onze school kon je helemaal niet spijbelen, dat werd gecontroleerd en streng bestraft. Bij ons spijbelde niemand, behalve in tussenuren misschien (want dan mocht je eigenlijk ook niet van school, maar dat was wat lastiger te controleren, al werd dat soms ook wel gedaan).
Citaat:
Vogelvrij schreef:
meer tekst
Jij bent dat meisje dat ik altijd in de mediatheek zag zitten of niet?
Oud 09-03-2009, 09:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Jij bent dat meisje dat ik altijd in de mediatheek zag zitten of niet?
??
Oud 12-03-2009, 14:29
Genius
Genius is offline
Whahahahahahahahaha ze is ook nog serieus -.-.
Ik zie het echt al voor me; Tiener pleegt zelfmoord omdat ze niet wil gymen.

Echt waar gym is een van de tofste vakken, lekker beetje ontspannen/ouwehoeren, en als je niet kan gymen ga je toch gewoon de les in en doe jee een beetje waar je zin in hebt. Ik snap niet waarom je gym niet leuk vind, en al helemaal niet waarom je er zelfmoord om wilt plegen.

Veel plezier bij gym
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 18:11
Luwana
Luwana is offline
Zm door gym is niet 't enige ;]
kheb wel meer meegemaakt maar dat boeit jou niet.

btw, kheb alleen meegedaan met het onderdeel dansen tijdens gym.
op me vorige school wisten ze 't wel en mog ik een werkstuk maken maar die docent ging weg en kwam er een nieuwe en die was klote xd.

whatever.
jullie kunnen niet serieus doen er over x__x
laat dan maar zitten he (:
Met citaat reageren
Oud 12-03-2009, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Zm door gym is niet 't enige ;]
kheb wel meer meegemaakt maar dat boeit jou niet.

btw, kheb alleen meegedaan met het onderdeel dansen tijdens gym.
op me vorige school wisten ze 't wel en mog ik een werkstuk maken maar die docent ging weg en kwam er een nieuwe en die was klote xd.

whatever.
jullie kunnen niet serieus doen er over x__x
laat dan maar zitten he (:
Genoeg mensen proberen je anders wel serieus advies te geven, misschien moet je die posts nog eens doorlezen en kun je daar wat mee.
Als je een reden heb waardoor je niet mee kan doen met gym, dan lijkt 't me verstandig dat je met iemand gaat praten zodat duidelijk wordt wat die reden is en dat daar mogelijk iets aan gedaan kan worden, je kan niet van mensen verwachten dat zij kunnen ruiken dat er iets aan de hand is waardoor jij niet wil/kan gymmen, je zal 't zelf moeten aangeven.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2009, 19:46
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
??
Cool, je matcht nu ook al op social unawareness
Oud 14-03-2009, 09:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Cool, je matcht nu ook al op social unawareness
jij matcht op grote kinderachtigheid

@Luwana: Goed dat je in elk geval mee hebt gedaan met dansen joh Succes nog, en verder wat Andijvie zegt.
Reageren

Regels voor berichten