Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2009, 21:03
Femic
Femic is offline
Welke sportblessures hebben jou in het leven al getroffen en word je er nog steeds door gehinderd? Hoe lang heb je niet kunnen sporten? Wat heb je gedaan ter herstel? Vertel ons over je blessureleed!

TS begint: heb een jaar of tien geleden een middenvoetsbeentje gebroken tijdens een hardloopwedstrijd (in het bos), heeft vier weken gips omheen gezeten (waarvan drie weken loopgips) en daarna nooit meer last van gehad. Heb één enkel flink verzwikt op een straatbasketballtoernooi (twee weken rustig aan gedaan, gelukkig was het seizoen net afgelopen, heb toen twee maanden ofzo niet gesport) en van de andere enkel de enkelbanden ingescheurd tijdens een basketballwedstrijd. Door laatste geintje kon ik zes weken niet sporten en daarna rustig aan weer opgebouwd, met behulp van fysio. Uiteindelijk bijna een half seizoen gemist. En nu heb ik alweer 1,5 jaar last van een jumper's knee links, maar op de één of andere manier zet dat niet heel ernstig door (als in: ik kan blijven sporten en ik minder ook niet). Draag een knieband, maar verder doe ik niet echt iets ter voorkoming/vermindering. Als ik heel veel gesport heb in korte tijd heb ik veel pijn, maar kan wel gewoon alles blijven doen. Nu sinds een week begint de andere knie dezelfde klachten te vertonen, dus dat is wel een beetje verrot. Oh en aan m'n linkervoet heb ik een overbelast middenvoetsbeentje, waartegen ik tegenwoordig speciaal op maat gemaakte zooltjes draag. Daardoor wel minder last, maar ook hier geldt: als ik veel sport nog steeds erg pijnlijk.
Oud 27-01-2009, 21:30
Methuselah
Methuselah is offline
Gedeeltelijk afgescheurde kruisband aan m'n rechterknie, net iets meer dan 10 jaar geleden. Half jaar out geweest en ik kan nog altijd niet lang op m'n hurken zitten.

Daarna jaren gesukkeld met m'n enkels, de ene na de andere verzwikking en gerokken gewrichtsbanden (gelukkig nooit gescheurd). Ben daardoor gestopt met veldvoetbal.
Oud 28-01-2009, 00:32
Femic
Femic is offline
Wel weer gespeeld na die kruisband? Ben je nooit bang dat ie weer gaat?
Oud 28-01-2009, 00:57
Methuselah
Methuselah is offline
Ja, heb toen nog drie jaar veldvoetbal (nu ja, af en toe dus door die aanhoudende enkelblessures) gespeeld en daarna nog drie-vier jaar af en toe wat zaalvoetbal.

Nee, niet echt schrik meer voor gehad, zeker vroeger niet, nu zou ik op veldvoetbal wel eerst terug die automatismen van veldvoetbal moeten terugkrijgen om met volle vertrouwen op dat plein te staan, maar daarvoor moet ik eerst terug wat conditie kweken.

Dat van dat slecht op m'n hurken kunnen zitten is naar 't schijnt wel vrij normaal, omdat die band net iets stijver is dan normaal... Maar zou geen problemen mogen geven!

Heb ook nog 'n klein vochtprobleem gehad in 't kraakbeen van m'n knie, maar met de juiste oefeningen heb ik daar geen last van (maar 't is alweer veel te lang geleden dat ik die nog gedaan heb ).
Oud 28-01-2009, 06:24
honkballertje
honkballertje is offline
ik heb 1x mn arm gebroken met voetbal. en 1x mn enkel gebroken met honkbal. die arm duurde 6 weken ofzo voordadt het gips er weer vanaf mocht en ik moest het daarna rustig aan doen (heb ik niet gedaan ben gelijk weeer begonnen met sporten) de enkel duurde nog iets langer. 8 weken ofzo waarvan het grootste deel op loopgips. maar daar wilde ik toen het gips er af was ook weer direct gaan honkballen maar dat ging dus ff niet door want mn been was toen heel erg zwakjes (ondat je die spieren dan weinig gebruikt hebt) voor de rest alleen een paar x pijnlijke benen van honkballen die ertegenaan geslagen worden en een x een bal van de knuppel direct op mn pols. dat was ook wat minder maar toen kon ik wel gewoon doorspelen. met mn gebroken enkel heb ik trouwens ook de wedstrijd afgespeeld. we hadden maar 9 man en ik kon dus niet vervangen worden maar ik wilde heel graag de wedstrijd uitspelen. en heb toen hinkelend op 1 been de laatste vangbal gemaakt
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 22:45
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Gelukkig nooit een grote blessure gehad, ook nog nooit een blessure gehad waardoor ik de wedstrijd een week later moest missen. Wel regelmatig moet ik trainingen missen doordat ik niet voldoende hersteld ben.
Ik voetbal en heb met name veel loopvermogen en ga hard de duels in, ik raak meestal aardig beschadigd tijdens de wedstrijden ( meestal kan ik niet op mijn linkerzij slapen de nacht na de wedstrijd ).

Ik denk dat ik geen grote blessures heb gehad omdat ik dynamisch rek en in de warming up de spiertonus hoog houd. En uiteraard veel geluk.
Oud 07-02-2009, 12:27
Stevill
Stevill is offline
Scheenbeenvliesontsteking, scheur in Quadriceps en kuit, 2x2 gebroken middenvoetsbeentjes, onstoken achillespees en nu last van de pees die je hak met je knieholte verbind (te moeilijke naam om te onthouden). Hopelijk snel voorbij, kan het niet uitstaan zoveel rust te moeten houden.
Oud 09-02-2009, 21:29
kalinho
kalinho is offline
Ik ben ooit een keer met mn knie dwars door een glazen plaat heen gelopen waardoor ik zeker 4-5 weken niet kon voetballen...maja daar weas toch geen sport als oorzaak.

Ik denk dat ik niet verder kom dan een x een verzwikte enkel ofzo?
Oud 09-02-2009, 22:56
Verwijderd
Vroegâh heel vaak m'n enkels verzwikt, maar nooit heel lang last van gehad.
Halverwege de middelbare school veel last van m'n linkerknie gehad, waardoor ik een paar maanden niet kon sporten. Leek eerst op een jumpers knee, maar uiteindelijk bleek ik niet goed te lopen. Goed opgelost met zooltjes.
Met m'n allereerste keer snowboarden m'n pols gebroken, dus toen ben ik maar overgegaan op skiën.
Eind middelbare school gevallen met m'n fiets en de enkelbanden van m'n rechtervoet afgescheurd. Daar heb ik wel meer dan een half jaar niet door kunnen sporten.
Half jaar geleden dezelfde enkelband ingescheurd. Was daar weer van genezen tot ik hem een paar week geleden opnieuw inscheurde... M'n sport bestaat dus voorlopig weer uit fysio
Met citaat reageren
Oud 11-02-2009, 16:25
Verwijderd
hehe ik heb vanaf mijn geboorte eigenlijk al, maar verergerd door turnen, te korte achilles pezen. daar kan ik soms last van hebben als ik te lang op platte voeten loop. Verder heb ik mijn enkelbanden gescheurd (rechterkant), waardoor ik 8 weken niet heb kunnen sporten. Ik heb vlak daarna (ongeveer 2 maanden weer lekker bezig geweest) twee pezen aan de linkerkant ingescheurd. 3 maanden daarna heb ik mijn enkel zwaar gekneusd. Maar heb er verder nooit last van meer komt omdat ik van nature zeer zwakke enkels heb. De spieren rondom de enkel zijn daarom sterker en (zolang ze niet scheuren) vangen vaak de klap op. Van de kneuzing heb ik vrij weinig gemerkt, (behalve dan dat mijn enkel echt zo dik werd als een grapefruit) kon er de volgende dag ondanks de zwelling gewoon weer op lopen.
Verder heb ik een paar keer wat gescheurde spiertjes gehad bij mijn elleboog en armen. en vaak last van mijn nek (turnen is een leuke sport )
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 01:24
Femic
Femic is offline
Hoe worden je achillespezen nog korter door turnen dan? Die krimpen er toch niet van?
Oud 12-02-2009, 09:40
McGrijns
McGrijns is offline
Een keer de kniebanden in mijn rechterknie opgerekt, maar dat duurde niet zo lang (2 weken ofzo). De enkelbanden (binnen en buiten) van mijn rechter enkel een stuk of 6 keer opgerekt en 1 keer ingescheurd. Buitenband in mijn linkerenkel ingescheurd, wat zo'n 3 maanden duurde voor ik echt weer pijnvrij kon voetballen (moest ook een week gips en 4 weken tape). Verder heb ik nog 2 keer de bovenbeenspier van mijn rechter been verrekt (tweede keer omdat ik te snel weer begon).
Oud 12-02-2009, 17:55
light fighter
light fighter is offline
Ooit lang geleden is er iemand met gym op school (rugby) op mijn knie gevallen. Waar ik tot op de dag van vandaag last heb. Heb een volledig gezonde knie met het enige probleem dat hij pijn doet.
Met een goed trainingsschema kan ik redelijk sporten. Des tijds heb ik alleen wel moeten stoppen met roeien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten